بدون اجازه پدر میشه ازدواج موقت کرد ؟ ?

  • شروع کننده موضوع ملیحه
  • تاریخ شروع
استارتر
استارتر

ملیحه

Guest
تو این جامعه باید بدونی چی به چیه اکرم تو هم چند تا کلیپ نگاه کنیا خوشت میاد ولی باید بگردی کسی رو پیدا کنی که عامیانه توضیح بده
آره عامیانه توضیح دادن فهمش بیشتره
و گرنه تاپیک کاربر نیما هست . که البته اونجا همش بند و ماده‌ست و خوندنش خارج از حوصله
 

آیلا

Guest
آره عامیانه توضیح دادن فهمش بیشتره
و گرنه تاپیک کاربر نیما هست . که البته اونجا همش بند و ماده‌ست و خوندنش خارج از حوصله
نه بابا اونارو نمیشه خوند اصلا آدم بخونه هم متوجه نمیشه

ولی گوش دادن لذت بخش
 

نگار

Guest
آخه خیلی خوشمزه ای نگارجونی??
Screenshot_۲۰۲۲۰۲۲۷_۱۴۵۲۱۹.jpg
 

Romantic?

Guest
آیا صیغه موقت بدون اجازه پدر امکان دارد


علاوه‌بر اینکه رضایت پدر برای ازدواج دختر باکره در خصوص ازدواج دائم، ضروری است در مورد ازدواج موقت یا صیغه نیز رضایت پدر، یکی از شرایط صحت صیغه موقت است و به‌جز در مواردی خاص، اصولا بدون گرفتن رضایت یا اجازه پدر نمی‌توان عقد موقت یا صیغه منعقد نمود.


شرایط صیغه موقت بدون اجازه پدر

صیغه موقت، بدون اجازه پدر برای دخترانی که باکره یا دوشیزه نیستند بلامانع است. این افراد برای عقد موقت، نیازی به رضایت پدر و جد پدری خود ندارند. به عبارت دیگر شرایط صیغه موقت بدون اجازه پدر را دارا هستند. لذا یکی از شرایط صیغه موقت بدون اجازه پدر، آن است که دختر دوشیزه نباشد.

همچنین دخترانی که پدر یا جد پدری آن‌ها فوت کرده است، برای ازدواج موقت یا صیغه نیازی به اخذ رضایت دیگران از قبیل مادر، عمو، برادر یا سایر افراد را ندارند.

اجازه پدر برای ازدواج

از دیگر شرایط صیغه موقت، بدون اذن یا اجازه پدر، حالتی است که دختر ولی قهری (پدر یا جد پدری) نداشته باشد. دراین‌صورت می‌تواند با مراجعه به دفتر ازدواج و خواندن صیغه گواهی ازدواج موقت دریافت نماید یا اینکه عقد نکاح موقت شفاهی بخوانند.

لازم به ذکر است که گاهی پدر بدون دلیل موجه از دادن اجازه ازدواج به دختر خود مضایقه می‌نماید و در این حالت دختر در عسر و حرج ناشی از تجرد قرار می‌گیرد. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد که همچون ازدواج دائم ولایت قهری پدر، از وی ساقط می‌شود. دختر می‌تواند با مراجعه به دادگاه، اجازه ازدواج بگیرد. هر چند که دادگاه‌ها معمولا برای صدور اجازه ازدواج موقت دختر باکره، سخت‌گیری می‌کنند. لذا می‌توان گفت یکی‌ دیگر از شرایط صیغه موقت بدون اجازه پدر اجازه گرفتن از دادگاه است.
یکیو میشناسم ک انجامش داده بود
چطوریش و نمیدونم.اما صیغه اش باطله؟
 

بالا