اگه حیوان خانگی دارید اشتباهات زیر رو انجام ندهید

  • شروع کننده موضوع Choi mary
  • تاریخ شروع
استارتر
استارتر

Choi mary

Guest
از غذای خودتان به سگ‌ها می‌دهید

وقتی حیوانتان سر میز غذا، از شما غذا می‌خواهد، مقاومت در برابر آن چشمان درشت و غمگین سخت است. اما وقتی مقداری از وعده غذایی‌تان را در واکنش به پارس کردن یا ناله کردن حیوانتان می‌دهید، او را تشویق می‌کنید که در آینده بیشتر التماس کند و بنابراین شام آرامی را با خانواده‌تان نخواهید داشت. اگر گاهی اوقات می‌خواهید تکه‌ای از غذایتان را به حیوانتان بدهید، دور از میز غذا این کار را انجام دهید و آن غذا را به عنوان پاداش برای رفتار خوبش، استفاده کنید. همچنین، بدانید که کدام غذای انسان برای حیوانات خانگی، مضر است.
 
استارتر
استارتر

Choi mary

Guest
گربه‌ شما زیاد آب نمی‌خورد

گربه‌ها طبیعتاً کم تشنه می‌شوند، بنابراین ممکن است به اندازه کافی برای هیدراته ماندن آب ننوشند. اگر بدن آنها همیشه کم آب باشد، ممکن است در معرض خطر مشکل دستگاه ادراری قرار بگیرند. با درست کردن یک آبنما که برای گربه‌تان طراحی شده است، او را وادار به نوشیدن آب بیشتر کنید. معمولاً حدود ۷۸ درصد غذای کنسرو شده، آب است بنابراین انتخاب خوبی است اما همه گربه‌ها به آن نیاز ندارند. همچنین می‌توانید از دامپزشک سوال کنید که چه غذاهایی، آن را تشویق به نوشیدن آب می‌کند.
 
استارتر
استارتر

Choi mary

Guest
باردار که می‌شوید، گربه‌‌تان را رها می‌کنید

مدفوع بچه گربه‌ها ممکن است دارای انگلی باشد که موجب بیماری به نام توکسوپلاسموز می‌شود. اگر زن باردار به تازگی آلوده شده باشد، ممکن است به کودکش آسیب برساند اما اکثر افرادی که گربه دارند، از قبل با انجام واکسن برای حیوان مصون شده‌‌اند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ می‌گوید زنان باردار باید گربه‌هایشان را نگه دارند اما در صورت امکان از دست زدن به جای خواب گربه‌ها خودداری کنند.
 
استارتر
استارتر

Choi mary

Guest
برنامه‌ای برای روزهای بد ندارید

اگر آتش‌سوزی، سیل یا طوفان، خانه‌تان را ویران کرد، با حیوانات خانگی‌تان چه خواهید کرد؟ رها کردن آنها درست نیست و همه پناهگاه‌های صلیب سرخ اجازه ورود حیوانات را نمی‌دهد. بهتر است سرپناه‌ها و مراکز حمایت حیوانات خانگی را از قبل پیدا کنید تا بتوانید حیوان را در مواقع اضطراری به آنجا بسپارید.
 
استارتر
استارتر

Choi mary

Guest
حیوان خانگی را از روی اجبار انتخاب می‌کنید

اگر دوستی به شما یک توله سگ بدهد یا پناهگاه حیوانات محلی کاملاً پر باشد، ممکن است وسوسه شوید که یک حیوان خانگی جدید به خانه‌تان بیاورید اما این تصمیم هرگز نباید سریع گرفته شود. شما برای مراقبت از حیوانات یک تعهد بلندمدت دارید، این مدت برای سگ‌ها ۱۵-۱۰ سال و برای گربه‌ها حداکثر ۲۰سال است. همچنین بهتر است قبل از آن، تحقیقاتی انجام دهید و تصمیم بگیرید که چه نوع حیوان خانگی و چه نژادی از آن برای خانواده‌تان بهترین است.
 

آتی جان

Guest
تو این گرونی استخون بدم ب سگ...
ميندازم تو خورش
 
استارتر
استارتر

Choi mary

Guest
خب بشه
من حیوون ندارم
منظورت اینه ب شوهرم ندم
بزار دهنش زخم بشه
آبش رو بگیر توی آش یا غذا بریز استخون توی غذا مخصوصا توی خورشت رو دوست ندارم قشنگ نمیشه
اگه اشتباهی توی دهنت خودت رفت چی
 

بالا