آموزش طرز تهیه شیرینی نخودچی با پیمانه

خبری سرگرمی

⭐کاربر برتر⭐
عضویت
Jun 28, 2023
جنسیت
خانم
روش ساده و خوشمزه و حرفه ای تهیه شیرینی نخود چی در منزل
مواد لازم برای تهیه شیرینی نخودچی با پیمانه لیوان فرانسوی دسته دار
آرد نخودچی یک و نیم لیوان فرانسوی دسته دار
روغن جامد نصف لیوان فرانسوی دسته دار
پودر قند نصف لیوان فرانسوی دسته دار
پودر هل سبز 1 قاشق چای‌خوری (یا پودر زنجبیل نصف قاشق چای‌خوری)

مرحله اول(مخلوط کردن)
ابتدا پودرقند را دو مرحله الک کنید تا تمامی گلوله های آن از بین برود و به صورت پودری سبک در بیاید. سپس آن را با روغن در ظرفی ریخته و با همزن برقی هم بزنید تا زمانی که منسجم شود و فرم خامه‌ای شکل به خود بگیرد.

مرحله دوم(اضافه کردن)
در این مرحله آرد نخودچی را در دو مرحله به مواد اضافه کنید و با دستتان ورز دهید تا از حالت شکنندگی خارج شود و بعد هل ساییده شده را به همراه ‌وانیل و زعفران به موادتان اضافه کنید. زعفران را به اندازه‌ای که رنگ دل خواهتان را بگیرد، اضافه کنید. می توانید مقداری گلاب جهت خوش بو شدن مواد ، به بقیه مواد اضافه کنید. تقریبا ده دقیقه خمیر را با دست ورز دهید تا زمانی که وقتی گلوله کوچکی را جدا کردید، به هم بچسبد و شکل بگیرد.

مرحله سوم(استراحت)
اکنون سر ظرف را بپوشانید و در دمای محیط خانه، به مدت ۱۲ الی ۲۴ ساعت قرار دهید تا خمیر استراحت کند.


مرحله چهارم(قالب زدن)
سپس فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. در همین حین خمیر را به کمک وردنه روی سطح صاف پهن کنید تا خمیری صاف و یکدست داشته باشید. دقت کنید قطر خمیر باید حداقل نصف قالب و حتی بیشتر از نصف قالب باشد؛ سپس با قالب‌ها شکل دلخواهتان را ایجاد کنید.

مرحله پنجم(قرار دادن خمیر در سینی)
بر روی سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید و شیرینی‌های قالب‌زده را روی کاغذ روغنی بگذارید ، می‌توانید از خلال پسته و یا پودر پسته برای تزئینِ روی شیرینی استفاده کنید. در صورت تمایل بعد از پخت شیرینی می‌توانید ترافل و یا چیپس شکلات روی شیرینی قرار دهید.

مرحله ششم(پختن)
اکنون سینی فر را در قسمت وسط فر به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه، قرار دهید. در این مدت چندباری شیرینی‌ها را چک کنید، زیرا دمای فرها با یکدیگر متفاوت است.



مرحله هفتم(پایان کار)
زمانی که قسمت پایین شیرینی طلایی رنگ شد، شیرینی شما حاضر است. می‌توانید برای مطمئن شدن از پخت آن، با چاقو شیرینی را از وسط به دو نیم تقسیم کنید تا از پخت آن مطمئن شوید.

shirini-nokhodchi-maye.jpg

نکات طلایی برای پخت شیرینی نخودچی
دقت کنید این شیرینی بسیار ترد و شکننده است و زمانی که از فر خارج کرده اید، باید فرصت دهید تا کامل خنک شود و بعد آن را در ظرف دلخواه قرار دهید.
*حتما بر روی سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید. در غیر این صورت شیرینی‌تان به سینی می‌چسبد و می‌سوزد.
اگر هنگام ورز دادن خمیر، خمیر شما شکل نگرفت و ترک برداشت. بهتر است مواد را یک دور با چرخ گوشت، چرخ کنید.
مواد شیرینی نخودچی هرچه بیشتر استراحت کند، شکل و بافت بهتری پیدا می‌کند.

شیرینی نخودچی خانگی خود را آماه کنید
شیرینی نخودچی جزو شیرینی‌های خشک حساب می‌شود که به همین دلیل می‌توانید آن را مدت زمان طولانی‌تری در منزل نگهداری کنید و به عنوان یک میان وعده خوشمزه همراه با چای مصرف کنید.​
 

narngk

⭐⭐⭐ملکه⭐⭐⭐
عضویت
May 2, 2023
جنسیت
خانم
دستورش چرا اینجوریه
 

بالا