آموزش تکنیک های دفاع شخصی

  • شروع کننده موضوع Choi mary
  • تاریخ شروع

Choi mary

Guest
یادگیری چند تکنیک دفاع شخصی باید یکی از اولین درس‌ها در تمهید برای زندگی در بزرگسالی باشد. شاید هرگز مجبور به استفاده از این تکنیک‌ها به صورت واقعی نشوید اما دانستن آن به شما اجازه می‌دهد تا نسبت به قدرت بدنی خود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

شما همیشه با افراد مختلفی در ارتباط خواهید بود مگر اینکه نوک کوه زندگی کنید. هرگز نمی‌دانید که چه زمانی یک فرد خشن با شما هم‌مسیر شود یا چه زمانی یک دزد کوته‌فکر چشم به کیف شما بدوزد. اگرچه ما دوست داریم باور کنیم که در دنیایی متمدن زندگی کنیم اما خطراتی ما را تهدید می‌کند و هر لحظه امکان دارد با موقعیتی ناخوشایند مواجه شویم. این تمهیدات به شما اجازه می‌دهد که بدون نیاز به کمک سایرین بتوانید موقعیت‌ خود را کنترل کنید.
 
استارتر
استارتر

Choi mary

Guest
نکات اصلی ایمنی

بهترین کاری که می‌توانید در شرایط خطرناک انجام دهید این است که از حملات احتمالی جلوگیری کنید. همیشه به محیط اطراف خود و افرادی که در نزدیک‌تان هستند، آگاه باشید. گوشی همراه خود را در دست نگیرید تا بتوانید به آنچه در اطرافتان می‌گذرد، توجه کنید. با اطمینان کامل قدم بردارید و با افرادی که مواجه می‌شوید تماس چشمی برقرار کنید.
افراد مهاجم اغلب به دنبال افراد ضعیف یا ترسو هستند. با تماس چشمی به مهاجم احتمالی نشان دهید که چهره او را می‌بینید و می‌توانید بعداً او را شناسایی کنید. نکات دیگر برای حفظ ایمنی در شرایط روزمره عبارتند از:

• شبها تنها تردد نکنید.
• از رفتن به پارکینگ‌های تاریک و مکان‌های خلوت اجتناب کنید.
• تلفن و کلیدهایتان را در دسترس داشته باشید و برای زمانی که به آن‌ها نیاز دارید، آماده باشید.
• بلافاصله پس از سوار شدن بر اتومبیل، آن را قفل کنید.
• از افرادی که موجب ناراحتی‌تان می‌شوند، دوری کنید.

کلاس دفاع شخصی: بهترین راه برای محافظت از خودتان در صورت بروز حمله، دانستن حرکات اولیه دفاع شخصی است. در یک دوره کلاس دفاع شخصی شرکت کنید تا بتوانید تکنیک‌های دفاع شخصی را شخصاً تمرین کنید. اگر نمی‌توانید به کلاس دسترسی داشته باشید، این حرکات را تمرین کنید تا در مواقع ضروری آن را به کار ببندید.
 
استارتر
استارتر

Choi mary

Guest
تکنیک‌های دفاع شخصی که باید بدانید

ضربه کف دست: هنگامی که با پاشنه کف دست خود به مهاجمی ضربه می‌زنید، خطر آسیب به مچ یا بازو کاهش می‌یابد. اگر منتظر حمله نیستید، استفاده از دست باز نیز آسان‌تر است و اگر حمله را پیش‌بینی می‌کنید، باز نگه‌داشتن دست‌ها موجب شگفتی‌تان خواهد شد. دست باز حالت دفاعی نیست. ممکن است مهاجمی شما را آماده حمله نبیند ولی تحت تاثیر استراتژی دفاع شخصی‌تان قرار بگیرد.
 
استارتر
استارتر

Choi mary

Guest
ضربه به چشم: این حرکت مهم است زیرا به نیروی زیادی نیاز ندارد. شما می‌توانید از این نوع حرکت دفاع شخصی بدون توجه به موقعیتی که در آن قرار دارید، استفاده کنید. از انگشتانتان برای فشار آوردن به چشم مهاجم استفاده کنید. این حرکت اغلب آنها را مجبور می‌کند تا عقب‌نشینی کرده و فشارشان را بر روی شما کم کنند و این فرصت را به شما می‌دهد تا از یک حرکت قوی‌تر یا از فرار استفاده کنید.
 
استارتر
استارتر

Choi mary

Guest
ضربه زانو: شما می‌توانید از این حرکت در حالت ایستاده استفاده کنید. ضربه زانو اغلب محکم‌تر از لگدزدن است زیرا نیرو متمرکزتر است. ضربه زانو به کشاله ران مهاجم موجب می‌شود تا او نتواند حرکت کند، بنابراین شما می‌توانید فرار کنید. اگر از نیروی زیادی برای ضربه استفاده کنید، فرد مهاجم نمی‌تواند شما را تعقیب کند
 
استارتر
استارتر

Choi mary

Guest
ضربه صاف آرنج: با استفاده از این تکنیک دفاع شخصی، از آرنج برای زدن ضربه‌ای شبیه به مشت استفاده می‌کنید. شما از آرنج خود برای وارد کردن نیرو به سمت مقابل مشابه حرکت مشت استفاده می‌کنید. اگر فضای کافی برای شتاب در حرکتتان دارید، ضربه معمولی حرکتی عالی است اما وقتی در مجاورت مهاجم قرار دارید، آرنج‌تان نیروی بیشتری را وارد خواهد کرد.
 
استارتر
استارتر

Choi mary

Guest
کناره آرنج: اگر مهاجمی از پهلو به سمت شما آمد، از کناره آرنج خود برای ضربه زدن استفاده کنید. شما آرنج‌تان را به صورت افقی شبیه به ضربه مشت مستقیم حرکت می‌دهید. این حرکت به شما این فرصت را می‌دهد تا با نزدیک نگه داشتن دست‌های خود به بدن از صورتتان محافظت کنید.
 
استارتر
استارتر

Choi mary

Guest
زیر آرنج: وقتی کسی از پشت به شما حمله می‌کند، فضای زیادی برای مقابله با او نخواهید داشت. آرنج خود را به سمت پایین ببرید و ضربه‌ای مستقیم به شکم، دنده یا کشاله ران مهاجم وارد کنید. هدف این است که مهاجم خود را تحت فشار قرار دهید تا بتوانید با حرکت بهتری به مبارزه ادامه دهید یا فرار کنید.
 
استارتر
استارتر

Choi mary

Guest
فرار از آغوش خرس: اگر مهاجمتان از پشت به شما حمله کرد و نتوانستید از آرنج‌تان برای ضربه زدن استفاده کنید، باید راه حل دیگری پیدا کنید. هنگامی که وزنتان را به سمت جلو وارد می‌کنید، بلند کردن یا حرکت دادن شما سخت‌تر می‌شود. همچنین ممکن است موجب شود تا مهاجم دستش را شل کند و این امکان را به شما بدهد تا از زیر آرنج استفاده کرده یا دور شوید. اگر توانستید به عقب برگردید و با مهاجمتان روبرو شوید، از ضربه کف دست یا ضربه زانو برای کسب موفقیت بیشتر استفاده کنید. هرگاه فرصتی پیدا شد، تا آنجا که می توانید از صحنه دور شوید.
 
استارتر
استارتر

Choi mary

Guest
ضربه چکشی: این حرکت به این دلیل است که هنگامی که به تنهایی قدم می‌‌زنید، باید کلیدهایتان را در دست نگه‌دارید. هر کلید را بین یکی از انگشتان دست قرار داده و دستتان را به صورت مشت جمع کنید. اگر کسی به شما حمله کرد، از ضربه چکشی با دست مشت شده استفاده کنید. این کار دست‌ها و بازویتان را از آسیب محافظت می‌کند و ضربه آن تاثیرگذارتر خواهد بود
 

آبجی_فیثاغورث

Guest
من میخوام برم‌کلاسش ?
عالیه
 

آتی جان

Guest
من ک همیشه تو کیفم ی دبه اسید دارم
 

بالا