مبلمان طوسی را با چه رنگی ست کنیم ؟

  • شروع کننده موضوع ملیحه
  • تاریخ شروع

ملیحه

Guest
رنگ طوسی را با چه رنگی ست کنیم ؟ مبلمان رنگ طوسی را با چه رنگی ست کنیم ؟ هارمونی رنگ طوسی چه رنگی است ؟ آیا طوسی و نارنجی به هم می آیند ؟ آیا دکوراسیون طوسی خسته کننده است ؟ رنگ طوسی با چه رنگ دیگری ست میشود ؟ برای دکوراسیون با رنگ طوسی چه رنگ دیگه ای استفاده کنیم ؟
طوسی یک رنگ «خنثی» است . یعنی در هر فضایی و کنار هر ترکیب رنگی ، می شود از آن استفاده و هارمونی ایجاد کرد. اما باید بدانید طوسی های مختلفی وجود دارد طوسی آبی، طوسی کرم و حتی طوسی صورتی. برای داشتن بهترین ترکیب رنگ طوسی در خانه، باید به طیف طوسی توجه کنیم. دکوراسیون طوسی یک دکوراسیون امروزی و مدرن است و در ادامه می خوانیم برای داشتن یک دکوراسیون طوسی مناسب باید چه رنگ هایی را در کنارش انتخاب کنیم و هر رنگ را کجا و به چه میزان استفاده کنیم.


طوسی خسته کننده است؟​

برای بسیاری از طراحان طوسی اولین رنگ خنثی است که انتخاب می کنند تا با رنگ های دیگر همراه شود. طوسی از سفید و کرم پیچیده تر و آرام تر است و می تواند با تعداد زیادی از رنگ ها و سایه ها، برای داشتن یک فضای آرامبخش و پس زمینه برای رنگ های مکمل به کار برود. چه با ترکیب های مشکی و سبز همراه شود یا با آبی بیاید، گزینه ها تقریبا نامحدود هستند.


طوسی آبی + ذغالی + فیروزه ای : ترکیب رنگی سیر​

طوسی که ته مایه آبی داشته باشد کنار هر رنگ دیگری از طیف آبی ترکیبی شیک و باوقار ایجاد می کند. پس طوسی آبی را با سرمه ای، آبی کاربنی و حتی فیروزه ای ترکیب کنید و از یک اتاق با طراحی حرفه ای لذت ببرید.

مثال: این دیوارهای تیره ذغالی، اتاق پذیرایی را هیجان انگیز و از سادگی دور کرده اند. رنگ های جواهرگونه پررنگ مثل زمردی، خاکستری آبی و فیروزه ای هم فضا را روشن نگه داشته اند.

دکوراسیون طوسی

طوسی قهوه ای + نارنجی + مرجانی : تم رنگ های مردانه​

طوسی قهوه ای رنگی مرموز است. گرم، مردانه و خوددار. وقتی در کنار طیف رنگ های گرم قرار می گیرد دکوراسیون توجه هر کسی را به خود جلب می کند.

مثال: این اتاق که با ترکیبی از رنگ های خاکستری، قهوه ای و نارنجی تزیین شده، درست مثل یک کت پشمی با یک کراوات شیک، هر بیننده ای را به یاد استایل های مردانه می اندازد. تابلو در عین سادگی الگویی دارد که چشم را خیره می کند.


طوسی روشن + دیوارهای سفید + رنگ های پویا : تم رنگ های جوانانه​

طوسی یک رنگ ایستاست. ترکیب طوسی در کنار رنگ های سرزنده و پویا و خالص دکوراسیونی خلق می کند که واقعا احساس می کنید، رنگ ها در آن به تحرک و رقص در آمده اند. یک ترکیب جسور و جوانانه و البته متعادل.

مثال: دیوارهای سفید و خاکستری های کم رنگ روی درها و اطراف پنجره ها، بین مبل و فرش خوش رنگ و لعاب اتاق هماهنگی بی نظیری ایجاد می کنند و باعث می شوند رنگ ها پویاتر و سیرتر به نظر برسند. برای این که غیر از فرش، بقیه قسمت ها هم جذاب به نظر برسند رنگ های مکمل و بافت های مختلف هم در مبل و صندلی به کار رفته اند.




ذغالی + زرد : تم رنگی دراماتیک​

دلمردگی طوسی را می توان با یک زرد درخشان به طور کلی خنثی کرد. فقط یکی دو عنصر کوچک زرد در یک دکوراسیون تمام طوسی کافی است که هم فضایی انرژی بخش داشته باشید و هم به علاقه تان یعنی رنگ طوسی پایبند بمانید.

مثال: خاکستری ذغالی، این اتاق را حسابی دنج جلوه داده است و البته وسایل و اکسسوری های زرد هم با قرار گرفتن کنار پس زمینه تیره، شادتر و خوش رنگ و لعاب تر به نظر می رسند. عناصر مدرن هم با رنگ های متضادشان، خیلی خوب در فضا نشسته اند. اثر هنری آینه دارِ بالای تخت، با چلچراغ میان اتاق هماهنگی کامل دارد و طرح های پارچه ها رنگی و جسورانه است.


طوسی کدر + قهوه ای + آبی نفتی : تم رنگی طوسی مدرن​

یک ترکیب کاملا مدرن، جدی و شاداب. طوسی و قهوه ای بسیار خوب در کنار یکدیگر می نشینند. حال به این جمع کمی هم آبی نفتی اضافه کنید. جذاب خواهد شد.

مثال: رنگ خاکستری، آن قدر گرم است که به خوبی با طیف خنثی و قهوه ای اتاق هماهنگ می شود. میز چرمی و آباژور پایه دار فضا را متعادل نگه می دارند. رنگ های تیره تری مثل مشکی و آبی نفتی دیوارِ خنثی را جذاب تر می کنند. اگر یک گیاه با برگ های بزرگ هم به کار ببرید، حسابی حس و حال تازگی به اتاق خواهید داد.


طوسی + قرمز و نارنجی تیره : تم رنگی گرم​

طوسی با ته مایه سبز به خوبی گرمای طیف قرمز را در خود حل می کند و هر اتاقی را به فضایی گیرا تبدیل می کند.

مثال: پارچه های ماهوتی قرمز و نارنجی را ببینید که چطور با خاکستری تیره دیوارها و رنگ سبز تابلوهای تزئینی تکمیل شده اند. سبز و قرمز، رنگ های مکمل هستند (یعنی در طیف رنگ ها روبروی هم قرار می گیرند و بسیار به هم می آیند. این خاکستری هم کمی سبز داخل خودش دارد که با تابلوهای روی دیوار، رنگ ها و قابشان در کنار تخت قرمز عالی به نظر می رسد.

طوسی ملایم + صورتی سیر : تم رنگی شیک​

ترکیب صورتی و طوسی یک ترکیب دخترانه و ملایم است؛ چه برای لباس و چه دکوراسیون. به ویژه دکوراسیون اتاق خواب.

مثال: صورتی سیر و پررنگ در کنار دیوارهای خاکستری و این همه پارچه سفید کتان، تضاد زیبایی به وجود می آورد. زیباییِ خلوت و مینیمال این اتاق، پارچه های موج دار پر چین و شکن را به همراه عناصری مدرن به کار می برد تا محیط هم خیلی زیبا باشد و هم زنانه و آرامش بخش. در این فضا، رنگ بر مکمل های تزئینی تقدم دارد. اگر دقت کنید، پارچه ای که روی آویزهای پرده به کار رفته، روی دیوار هم هست و این دیوار را برجسته و متمایز می کند.

طوسی + سبز : تم رنگی آرامش بخش​

ترکیب طوسی و سبز فضایی آرامش بخش ایجاد می کند. این ترکیب هم برای اتاق نشیمن هم اتاق خواب بسیار مناسب است و حسی از طبیعت را در کنار مدرن بودن به همراه خود دارد.

مثال: دکوراسیون اتاق نشیمن که از ترکیب طوسی روشن و سبز شکل گرفته است بسیار میهمان نواز است و علاوه بر کوسن و ظرف روی میز، اثر هنری روی دیوار و کوزه روی طاقچه پنجره هم باعث شده اند اتاق از یک نواختی خارج شود و همچنان بین اجزا وحدت وجود داشته باشد.


طوسی + قرمز + نارنجی : تم رنگ های طبیعی​

طوسی در کنار قرمز و نارنجی ترکیبی به رنگ واقعی خاک و زمین را به وجود می آورند و برای همین حس طبیعی شان برای ما خوشایند هستند. چرا که در حافظه نسل بشر این ترکیب رنگ خاک گرم و فلز سرد وجود داشته است.

مثال: استفاده از خاکستری و قهوه ای در شومینه سنگی را ببینید؛ این اتاق با همه رنگ های طبیعی و مواد سخت و شاید مردانه اش، بسیار آرامبخش است. یک صندلی رو به عقب که با فلانل شیک خاکستری پوشیده شده، یک مبل با چرم قهوه ای و قرمز و نارنجی به عنوان مکمل روی بافت رومیزی و اکسسوری ها.


طوسی + رنگ های خنثی​

می توانید هر رنگی (از قرمز گرفته تا آبی را) در طیف های مختلفش به کار ببرید. از طلایی تا بژ و از قرمز سیر پررنگ تا آجری های رنگ پریده. ترکیب این ها با خاکستری، آرامبخش و زیباست اما هرگز خسته کننده نیست.


طوسی ذغالی + سفید + کرم : تم رنگ های صنعتی​

توسی و طیف کرم حس و حالی صنعتی ایجاد می کنند.
مثال: این اتاق با سقف کاملا سفید و مبلمان مدرن و دیوار ذغالی اش، حس و حال یک عکس سیاه و سفید قدیمی را به بیننده می دهد. برای کمی نرم تر کردن کنتراست های فضا، طراحان در مبل پارچه لینن کرم رنگ به کار برده اند و یک فرش با رنگی مشابه روی زمین گسترانده اند.


تم رنگی تمام طوسی​

وقتی طوسی با رنگ هایی مثل خاکی، سبز، نارنجی، بنفش و سیمانی ترکیب می شود، فضایی با طیف های مختلف خاکستری خواهید داشت؛ هیجان انگیز ولی خلوت و آرامش بخش؛ جشنِ رنگ های مونوکروم.


طوسی آبی روشن + ذغالی + صورتی : تم رنگی زنانه​

پیشتر از ترکیب دخترانه طوسی و صورتی سیر گفتیم. اما اگر طوسی را در کنار نقش مایه های ذغالی قرار دهید و صورتی کم رنگ را چاشنی کار کنید، دکوراسیونی زنانه خواهید داشت؛ طرحی که هم لطیف است و هم بالغ.

مثال: این طوسی خنک روشن و کم رنگ همراه با ته رنگ آبی، انتخابی بی نظیر برای اتاق های آفتاب گیر است. پارچه ها با الگوهای ذغالی تیره شان کمی به وسایل وزن داده اند و کوسن ها و بالشتک ها هم مکمل فضا هستند. سفید هم یک جورهایی نخ رابط تمام رنگ هاست و صورتی، فضا را شیرین و دوست داشتنی کرده است.
 
استارتر
استارتر

ملیحه

Guest

کتان طوسی + سفید : تم رنگی ساده​

طوسی و سفید ساده ترین ترکیبی است که می توانید از طوسی ایجاد کنید و البته با نقش و طرح و بافت متنوع آن را از یکنواختی دربیاورید.

مثال: پارچه های کتان با طیف های مختلف خاکستری و طرح های ساده، خیلی خوب در فضای این اتاق نشسته اند. تخت خواب سورتمه ای شکل با دوخت باکیفیتش هم یک جورهایی به فضا نقطه ثقل داده است. پرده بالای تخت را ببینید که آن هم از جنس کتان خاکستری است و یک پرینت با تکنیک مدرن از یک مفهوم بسیار کلاسیک رویش نقش بسته (درخت زندگی). یک بالش طرح وینتج که پارچه اش رو به داخل تا شده قرار دارد و در نهایت نیمکتی که پایین تخت قرار گرفته و پایه های خم شده اش شبیه به پاهای بز هستند.


طوسی روشن + سفید ملایم​

ترکیب دیگری از طوسی و سفید.
مثال: در این حمام، تضاد حرف اول را می زند. از تضاد خاکستری دیوارها با سفیدی یکدست وسایل که فضا را کمی لوکس کرده، تا اجزای مشکی و تیره که رنگ دیوار را بهتر جلوه می دهند. طوسی در دکوراسیون می تواند تضاد را خیلی ملایم و چشم نواز ایجاد کند.


طوسی صنعتی + قهوه ای + مغز پسته ای : تم رنگی خنک​

با افزودن سبز درخشان به ترکیب طوسی و قهوه ای تمی بهاری و خنک خلق کنید.

دیوارهای تقریبا سیمانی، استایل مدرن میانه قرن بیستم را به این اتاق پذیرایی داده اند. این سیمانیِ روشن، با وسایل تیز، الگوهای پررنگ و جسورانه و رنگ های مشکی در هارمونی کامل است. سبز مغز پسته ای (که ته رنگ های آبی هم دارد)، حس و حالی صنعتی به فضا داده است.


رنگ های کلاسیک تاریخی + سربیِ آنتیک : تم رنگی هنری​

رنگ طوسی لزوما به معنی دکوراسیون مدرن نیست و می توان با آن ترکیبی کلاسیک خلق کرد.

مثال: هر اتاقی، به نقطه ای برای شروع نیاز دارد. این اتاق غذاخوری هم ایده را از آثار هنری گرفته است. طیف های خاکستری مثل خاکی، آبی خاکستری و کرم در چلچراغ، فرش و صندلی ها به خوبی قابل مشاهده اند. البته نقش گل های نارنجی روی میز را هم نباید نادیده گرفت که یک دکوراسیون طوسی کلاسیک آفریده اند.


خاکستری + عسلی : تم رنگی ملایم​

طوسی می تواند برخلاف چیزی که به نظر می رسد، دکوراسیون تجملاتی و لوکس هم بیافریند.

مثال: این اتاق خواب، ترکیبی آرامش بخش از طوسی ها و طلایی- عسلی های گرم دارد. هارمونی این رنگ ها، برای آرامش دادن به فضا بی نظیر است. دیوارهای خاکستری و قسمت بالایی تخت که دوخت دارد (و رنگ آن هم خاکستری است) اتاق را بزرگ تر از چیزی که هست نشان می دهند و قطعات متالیک مثل چراغ، چهارچوب صندلی و لامپ کنار تخت آن را شاد و جذاب می کنند.


فندقی + خاکستری آنتیک : تم رنگی پتینه​

اگر طرفدار دکوراسیون وینتیج یا قدیمی هستید از طوسی در کنار قهوه ای استفاده کنید.

مثال: این آشپزخانه با وجود نوسازی اش، انگار سال های سال است که میزبان خانواده های مختلف بوده. چوب ها صیقل ندارند و ظاهر بدوی شان این آشپزخانه را حسابی متفاوت کرده است. آبی، خاکستری، قهوه ای و خاکی هم به این فضا کمک کرده اند.


طوسی خاکستری متالیک + استیل + قرمز کم رنگ : تم رنگی متالیک​

در این دکوراسیون طوسی که آخرین دکوراسیون فهرست ماست، طوسی متالیک با ته رنگ های نقره ای، آشپزخانه را مدرن و جذاب کرده است. پس زمینه قرمز هم به دلیل وجود آبی پنهان در رنگ ها، فضا را گرم تر نشان می دهد. هود استیل و سردی رنگ ها، این قرمز را بیشتر جلوی چشم می گذارند.
 

curly girl✨

Guest
می‌دونی ولی دلم نمیاد تم الآنم با پارکتم اینا خیلی خوبه ?
 

بالا