شخصیت پوزیدون، پوزیدون کیست؟

لایلاک

⭐کاربر برتر⭐
عضویت
Oct 24, 2023
جنسیت
خانم

پوزیدون (نپتون) Poseidon، فرمانروای دریاها و هیجانات است که گاهی به صورت انفجاری احساسات خود را بیان می کند. برای او تشکیل خانواده و حفظ قدرت مهم است. جنس مخالف را در پناه حمایت، توجه و لطافت خود میگیرد ولی کنترل گری او باعث رنجش آنها میشود. نماد او؛ چنگک، اسب و گاونر وحشی و ضعف او؛ عواطف انفجاری و توقعات بالا است.


الهه پوزیدون

رومی ها او را نپتون مینامند و او فرمانروای دریاها است. پوزیدون مردی است با ریش بلند همانند زئوس ک چنگی سه شاخه در دست دارد. زمین لرزه ها در اختیار اوست. پوزیدون پسر کرونوس، همانند دیگر خواهر و برادرانش به جزء زئوس، بعد از تولد توسط پدرشان کرونوس بلعیده شد، زیرا کرونوس میترسید پسرش او را شکست دهد اما بعدها پوزیدون همراه با دیگر خواهر و برادرانش، توسط زئوس نجات یافت.

خصوصیات شخصیت پوزیدون

  • کاری را که دوست دارند انجام میدهند و با عمق احساسات خود در ارتباط هستند.
  • احساسات درونشان به آنها کمک میکند تا بتوانند با علایق خود در ارتباط باشند.
  • آنها بخاطر بایدها و نبایدها احساساتشان را نادیده نمیگیرند.
  • بسیار کینه ای هستند و میتوانند چند نسل یک اختلاف خانوادگی را ادامه دهند.
  • برای آنها مهم است چیزی را که میخواهند در همان لحظه به دست آورند.
  • موارد مثبت و منفی انسان ها در ذهن پوزیدون باقی میماند.
  • نه گفتن و مرز گذاشتن برای آنها سخت است.
  • عاشق غذا و خوراکی هستند، با خوردن مست میشوند و علاقه زیادی به گوشت قرمز و غذاهای چرب دارند و با کلاس غذا نمیخورند.
  • پدرهای خوبی هستند و همه جا حضور دارند.
  • الویت زندگی آنها انسان ها هستند.

چالش های والدینی که کودکی با شخصیت پوزیدون دارند؟

اگر کودک پوزیدون در خانواده ای از جنس خودش پرورش یابد خیلی راحت تر میتواند احساسات و هیجانات خود را بیان کند اما اگر در خانواده مقرراتی باشد و اهل احساسات زودگذر نباشند، کودک دائما در حال عذاب کشیدن است؛ زیرا کودک باید احساسات و هیجانات خود را مخفی نگه دارد و با جمله مرد که گریه نمیکند روبه رو میشود. در حالت خوب کودک در چنین خانواده ای با صبر پدر و مادر یاد میگیرد که منظم شود و به قوانین خانه احترام بگذارد.

دوران کودکی و بلوغ پوزیدون

کودک پوزیدون نسبت به مسائل مهم، واکنش های احساسی قوی، سریع و در لحظه از خود نشان میدهد. اگر چیزی توجه او را جلب کند باید در همان لحظه بدست بیاورد و اگر او به هرچه را که دوست دارد برسد، میتوان توجه او را به سادگی به چیز دیگر متمرکز کرد. درست برخلاف برادرش زئوس!

دوران بلوغ پوزیدون به دلیل تغییراتی در هورمون ها، احساساتی و هیجانی تر میگذرد. او تصمیم ها و واکنش های هیجانی دارد و میتواند در محیط مدرسه دردسر ساز شود. نوجوان پوزیدون اگر ورزشکار باشد، به ورزش آبی علاقه مند میشود؛ اگر اهل هنر باشد به بازیگری روی می آورد. معمولا به دنبال دخترانی که برایش جذابیت دارد، است.

شغل و حرفه شخصیت پوزیدون

مردی با این شخصیت باید در محل کار خود احساسات و هیجانات خود را کنترل کند، در این صورت او خوشحال میشود. وگرنه با وجود موفقیت در کار همواره احساس میکند برای حقوقی که میگیرد کار میکند نه رضایت شخصی خودش. او معمولا دوست دارد در کاری که با طبیعت ارتباط دارد سروکار داشته باشد.

  • ناهماهنگ با دنیای صنعتی
  • خشم در مقابل شکست
  • موفقیت در گرو کنترل احساسات و هیجانات
  • موفق در ورزش یا بیزینس های آبی
  • موفق در کارهای مرتبط با طبیعت


رابطه شخصیت پوزیدون با مردان

در دنیای کسب و کار مردی با شخصیت پوزیدون به جای منطقی عمل کردن، کاملا احساسی واکنش نشان میدهد و در دنیای رقابت آن طور که باید نمیتواند خود را نشان دهد. تا زمانی که نتواند احساسات خود را مدیریت کند و با جامعه هماهنگ شود، در کسب و کار موفق نمیشود.

رابطه شخصیت پوزیدون با زنان

دو ویژگی؛ تمایلات پدرسالارانه و قدرت احساسی و هیجان در مردان پوزیدون باعث میشود روی زنها تسلط داشته باشند و به گونه ای عمل کنند که حق تسلط را دارا باشند. هیجانات زیاد آنها در روابط عاطفی و عاشقانه میتواند برای بعضی زنان خوب و برای بعضی از آنها بد و نا مناسب باشد.

ازدواج با شخصیت پوزیدون

آنها علاقه مند به تشکیل خانواده و تجربه پدرسالاری هستند. برای ازدواج زنان زیبا را انتخاب میکنند و سعی در تسلط و برتری بر زنان خود دارند. اگر مردی روی توانایی عاطفی و اجتماعی خود کار کند میتواند در ازدواج موفق شود، در غیر این صورت میتواندباعث آزار همسر خود شود.

فرزندان مردان پوزیدون یا خیلی خوب حمایت و تربیت میشوند یا اصلا این اتفاق رخ نمیدهد.

اگر او در کودکی توسط پدر و مادر خود پذیرفته شده باشد میتواند پدری عالی باشد.
 

بالا