شخصیت آپولو، آپولو کیست؟

لایلاک

⭐کاربر برتر⭐
عضویت
Oct 24, 2023
جنسیت
خانم

آپولو Apollo، فرمانروای خورشید و کمانگیری است. قانونمند و هدفدار است که به اصلاح جامعه و رعایت قانون اهمیت میدهد. آپولو مرد منطقی و کنجکاوی است که به یادگیری علاقه دارد. او به تساوی مرد و زن اعتقاد دارد. نماد او؛ خورشید، ساز و کمان است و ضعف او؛ کودک درون ضعیف و عدم بیان احساسات است.


اسطوره آپولو

آپولو فرزند زئوس است. او بعد از پدرش در مقام دوم اهمیت و رتبه در میان خدایان یونان قرار دارد. او به شکل مردی خوش سیما و جوان با موهای بلند طلایی، بدون ریش و با هیکلی قوی به شکل کشیده شده است. او خدایی خورشید و موسیقی است، در تیراندازی با کمان مهارت دارد و به پیش گویی علاقه دارد، حامی داروسازان وچوپانان است و قانونگذار و مجازات کننده گناه کاران است. آپولو برادر دوقلوی آرتمیس است. هردوی آنها تیر انداز بودند و تیرهای خود را از فاصله زیاد و بدون خطا میزدند و به غیرقابل دسترس بودن شهرت داشتند. آپولو اسطوره پاک، خالص و مقدس است که این ویژگی ها خورشید است و مهمترین نماد او خورشید است. در نماد او تاریکی و روشنایی هر دو وجود دارند. مجازات های او بسیار بیرحمانه و کینه توزانه بود و در عشق نا موفق عمل میکرد.

ویژگی شخصیت آپولو

  • میداند چه چیزهای دارد، چیزهای خود را کجا گذاشته است و چقدر پول دارد.
  • معمولا مرتب و منظم است.
  • دقیق میداند فردا، هفته آینده یا چند سال آینده چه کاری میخواهد انجام دهد.
  • نمیتواند دوست صمیمی کسی باشد.
  • اعتماد به نفس بالای دارد.
  • آنها میتوانند برای روز مبادا برنامه ریزی کنند.
  • برای هرکس و هر چیز مرز قرار میدهند.
  • به دنبال چیزهای جدی هستند.
  • قسمت چپ مغزشان فعال است و بخش تفکر و استنتاج آنها مهم است و روزمرگی را بلد است.
  • در همه چیز اعتدال را رعایت میکند.
  • از جوانب منفی آنها فرزانگی کاذب است چون دانش دارند و مدرک گرا هستند، آدم های دیگر را عجولانه قضاوت میکنند.
  • به راحتی نه میگویند.
  • ریسک و خطر پذیری پایین تری را نسبت به دیگران دارند.

چالش والدین

مادرانی که فرزند آپولویی دارند بسیار خوشحال هستند، زیرا دست آوردهای او را به خود نسبت میدهند و افتخار میکنند. پسر آپولویی به پدر خود شباهت زیادی دارد و او آینه تمام نمای پدر و مادر و ارزش های مورد پسند آنها است. به ارزشهای پدرش احترام میگذارد و در واقع او پسر عزیز بابا است و بخاطر آنچه که هست مورد حمایت و احترام قرار میگیرد.

شخصیت آپولو در کودکی و سن بلوغ

او از کودکی میداند میخواهد چکاره شود و معمولا در بزرگی هم به آن میرسد. خیلی کنجکاو است و سوال های زیادی میپرسد و از دنیای بیرون لذت میبرد. به کتاب و مطالعه علاقه زیادی دارد. اهل واقع گرایی هستند و به رویا پردازی علاقه ای ندارند و از موجودات خیالی ترسی ندارند. معمولا دیگران علاقه مند هستند با او دوست باشند ولی او دوست صمیمی ندارد. در نوجوانی و سن بلوغ در گیر عشق و عاشقی نمیشوند. هدفمند هستند و دستاورد های زیادی دارند. سر خود را با کتاب ها و چیزهای دیگر گرم میکند.

شخصیت آپولو در مشاغل

ریسک کار آفرین بودن را ندارند. میتواند یک پزشک خوب باشد که به روز مقالات میخوند. در موسیقی کلاسیک که مانند ریاضی است میتواند موفق باشد. میتواند اقتصاد دان باشد و شغلی در رابطه با هندسه و مهندسی داشته باشد. همیشه اهداف واقع بینانه ای دارند و برای رسیدن به آنها برنامه ریزی میکند و به سمت آنها حرکت میکنند. استعداد ذاتی برای تمرکز روی وظیفه شان دارند و همیشه به بهترین نحو به وظایف خود عمل میکنند.

ارتباط با مردان

او خیلی راحت با مردان دیگر ارتباط میگیرد اما با کسی صمیمی نمیشود. معمولا به دنبال ارتباط با مردان مسنی است که جایگاه مقتدرانه دارند. علاقه دارند مورد توجه دیگران باشند و تنهایی را نمی پسندند. در بده بستان های مرسوم در روابط راحت هستند و استعداد مذاکره دارند. با مردهای دیگر رابطه حالت رقابتی را همیشه در ذهنشان دارند و خودشان را با مردهای دیگر مقایسه می کنند.

ارتباط با زنان

او فردی عاشق پیشه نیست و وقت خود را صرف افکار عاشقانه نمیکند. براحتی عاشق نمیشود و معتقد است برای یک رابطه توافق و احترام کافی است. تا زمانی که زنی عاشق او نشود به سادگی وارد روابط طولانی و نزدیک نمیشود. کینه و انتقام جویی ویژگی های نهان شخصیت آپولویی است که زنان باید مراقب این بخش از شخصیت آنها باشند.

ازدواج با شخصیت آپولو

مرد آپولویی مناسب ازدواج است و ازدواج برای او مانند شروع کاری جدید است. عشق و علاقه برای تصمیم او در ازدواج تاثیری ندارد بلکه بدنبال جفتی مناسب و هماهنگ با خود است. آپولوها معمولا پدران خوب یا خنثی هستند. پند و اندرز های مفید به فرزندان خود میدهد اما فاصله عاطفی با فرزندان، بزرگترین مشکل آنها است.
 

بالا