شال نارنجی با چی ست میشه؟

پرند اسکارف

کاربر جدید
عضویت
Jan 20, 2024
جنسیت
خانم
راهنمای بهترین استایل مناسب برای شال نارنجی

راهنمای بهترین استایل مناسب برای شال نارنجی​

رنگ نارنجی، رنگ بسیار پرطرفداری در میان دختران و بانوان است. نارنجی از جمله رنگ‌های بسیار شادی است که نه تنها در صنعت مد و فشن، بلکه در صنایع دیگری مثل دکوراسیون داخلی توجه ویژه‌ای به آن می‌شود. اگر یک شال نارنجی در کمدتان دارید که برای مدتی طولانی به آن دست نزده‌اید، چون فکر می‌کنید استفاده از این رنگ از سن شما گذشته یا نمی‌دانید چطور باید آن را ست کنید، تا انتهای این مقاله همراه باشید.

چرا باید از شال نارنجی در استایل خود استفاده کنیم؟

رنگ نارنجی به طور کلی با احساساتی مثل شادی، انرژی و هیجان گره خورده است و می‌تواند افکار و احساسات مثبت را در شما و دیگران به وجود آورد. استفاده از شال نارنجی در استایل می‌تواند تأثیرات روانشناختی و متنوعی داشته باشد. به عنوان مثال، رنگ نارنجی به عنوان یک رنگ پرانرژی شناخته می‌شود و می‌تواند انرژی و حال و هوای مثبتی به استایل شما ببخشد. هنگامی که شما یک شال نارنجی بپوشید، احساس بیداری و پویایی بیشتری خواهید داشت که ممکن است بر روحیه شما و محیط اطرافتان تأثیر بگذارد. همچنین این رنگ، یک رنگ جذاب و قوی است که می‌تواند توجه مردم را به سمت شما جلب کند و کمک کند که در میان جمع برجسته‌تر به نظر برسید.
رنگ نارنجی می‌تواند احساس خوشحالی و سرزندگی را در شما و دیگران به وجود آورده و در نتیجه، ظاهر شما را به صورت مثبت تغییر دهد. اگر به دنبال ایجاد تعادل در استایل هستید، شال نارنجی می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد. این رنگ با رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای، خاکستری و مشکی متناسب است و می‌تواند ظاهر کلی شما را تحت تأثیر قرار دهد. افرادی که از رنگ نارنجی در استایل خود استفاده می‌کنند، معمولا افرادی برون‌گرا، با اعتماد به نفس بالا و پرانرژی هستند.
راهنمای بهترین استایل مناسب برای شال نارنجی

نحوه ست شال نارنجی

حالا که از مزایای استفاده از رنگ نارنجی گفتیم، خوب است بدانید که اگر نحوه ست کردن آن را ندانید، در نهایت استایلی ناهمگون خواهید داشت. وقتی قصد ست کردن یک شال نارنجی دارید، حتما به ترکیب رنگی آن با سایر لباس‌های خود دقت کنید. شال نارنجی با بسیاری از رنگ‌ها سازگاری دارد. با توجه به فصل، می‌توانید آن را با رنگ‌های متناسب ترکیب کنید. مثلاً در بهار و تابستان می‌توانید آن را با انواع رنگ‌های سبز و در پاییز و زمستان می‌توانید با رنگ‌های قهوه‌ای و خاکستری ترکیب کنید. در هنگام ست کردن شال نارنجی، به تناسب آن با سایر لباس‌ها و جزئیات استایل خود نیز توجه کنید. مطمئن شوید که شال با سایر المان‌های استایلتان هماهنگ است. همچنین، می‌توانید با گره زدن شال یا بستن شال به روش‌های متفاوت، جزئیات جذابی را ایجاد کنید.

انواع شال نارنجی

می‌توانیم شال‌های نارنجی را براساس معیارهای متفاوتی دسته‌بندی کنیم. اگر معیارمان طرح و نقش شال باشد، می‌توانیم دو دسته‌ی شال نارنجی ساده و طرح‌دار را داشته باشیم.

• شال نارنجی ساده

همانطور که از نامش پیداست، شال نارنجی ساده بدون هیچ الگو و طرحی در طیف‌های روشن تا تیره و در جنس‌های مختلف در بازار موجود است. شال نارنجی ساده معمولا در استایل‌های مونوکروم (تک‌رنگ) یا همراه با مانتو و شومیزهای طرح‌دار و شلوغ استفاده می‌شود.

• شال نارنجی طرح دار

شال نارنجی با طرح‌ها و الگوهای مختلفی در دسترس است. این طرح‌ها شامل گل، خطوط، نقاط، طرح‌های هندسی و طرح‌های مینیمال هستند که معمولا به صورت تک‌رنگ یا ترکیبی از رنگ‌های مکمل نارنجی وجود دارند.

شال نارنجی را با چه رنگ هایی ست کنیم؟

1- ست شال نارنجی و رنگ مشکی

رنگ مشکی، رنگی خنثی است و در کنار همه‌ی رنگ‌ها ترکیب مناسبی ایجاد می‌کند، اما ترکیب مشکی و نارنجی بر قدرت‌تان می‌افزاید و کاریزمای شما را به اوج می‌رساند. شال نارنجی پررنگ را با یک لباس مشکی تیره و کلاسیک ست کنید تا ترکیبی پرقدرت و باجذبه داشته باشید.

2- ست شال نارنجی و رنگ آبی

رنگ نارنجی و آبی کاملا مکمل یکدیگر هستند و در کنار هم ترکیبی کاملا متعادل می‌سازند. اما دقت کنید که طیف این دو رنگ باید تقریبا در استایل مخالف یکدیگر باشند تا توی ذوق نزنند. به عنوان مثال می‌توانید یک شال نارنجی روشن و ملیح را با یک لباس آبی تیره ست کنید تا ترکیبی زیبا و دلنشین ایجاد کنید.

3- ست شال نارنجی و رنگ قهوه‌ای

رنگ قهوه‌ای را می‌توان طیف تیره‌تر و پررنگ‌تر نارنجی در نظر گرفت. بهتر است از رنگ قهوه‌ای برای اکسسوری‌ها یا رنگ کفش یا حتی رنگ مو به عنوان یک رنگ مکمل استفاده کرد. شال نارنجی را با یک کت قهوه‌ای ست کنید تا استایلی گرم و کلاسیک و جذاب داشته باشید.

4- ست شال نارنجی و رنگ زرشکی

زرشکی مخلوطی از رنگ قرمز و مشکی است و به خوبی کنار رنگ نارنجی می‌نشیند. درست مثل ترکیب رنگ مشکی و نارنجی، ترکیب زرشکی و نارنجی نیز احساس قدرت شما را القا می‌کند. استفاده از یک کت زر‌شکی تیره در کنار شال نارنجی پررنگ، قدرت زنانه‌ی شما را به رخ همگان می‌کشد.

5- ست شال نارنجی و رنگ سفید

سفید هم مانند مشکی یک رنگ خنثی است و در همه‌ی استایل‌ها کاربرد دارد. ترکیب شال نارنجی با لباس سفید، ساده و شیک به نظر می‌رسد و در هر فصلی قابل استفاده است.

6- ست شال نارنجی و رنگ سبز

نارنجی و سبز از رنگ‌های لوکس محسوب می‌شوند و ترکیب آن‌ها، استایلی عالی برای موقعیت‌های نیمه‌رسمی و رسمی ایجاد می‌کند و ظاهرتان را زنده و پویا می‌کند. البته به طیف رنگ‌ها در کنار هم توجه ویژه‌ای داشته باشید.

7- ست شال نارنجی و رنگ توسی

اگر در استایل خود به دنبال تعادل هستید، علاوه بر ترکیب نارنجی و آبی می‌توانید از ترکیب نارنجی و توسی نیز استفاده کنید. توسی رنگی کاملا خنثی است، بنابراین در کنار طیف‌های روشن و حتی جیغ نارنجی عالی به نظر می‌رسد.

8- ست شال نارنجی و رنگ کرم

شاید بتوان ادعا کرد کرم در کنار نارنجی زیباترین هارمونی را ایجاد می‌کند و استایلی گرم و شیک و در عین حال شاداب و سرزنده می‌سازد. ترکیب نارنجی و کرم در لباس‌های بچه‌گانه نیز به وفور استفاده می‌شود. ترکیب شال و انواع اکسسوری نارنجی با لباس کرم‌رنگ بسیار شیک به نظر می‌رسد و به استایل شما ظرافت خاص زنانه می‌بخشد.
راهنمای بهترین استایل مناسب برای شال نارنجی 1

نحوه ست کردن شال نارنجی با سایر لباس‌ها

1- نحوه ست کردن شال نارنجی و اکسسوری

شال نارنجی را می‌توانید با اکسسوری‌های مختلف ست کنید تا استایل خاصی را به ارمغان بیاورید.
• ترکیب اکسسوری‌های طلایی با شال نارنجی می‌تواند ترکیبی زیبا و شیک را به ارمغان بیاورد. اگر می‌خواهید استایلی برجسته و جذاب داشته باشید، می‌توانید گردنبند یا جواهراتی با سنگ‌های قرمز انتخاب کنید که با رنگ نارنجی هماهنگ شوند.
• انتخاب کمربند در رنگ‌های سبز تیره، مشکی یا زرشکی می‌تواند شال نارنجی را برجسته کند و به استایل شما جذابیت بیشتری ببخشد. می‌توانید از کمربندی با جزئیات و دکمه‌های طلایی یا فلزی استفاده کنید تا با شال نارنجی کنتراست و تعادل زیبایی ایجاد کند. استفاده از یک کیف دستی در رنگ مشابه(طیف‌های مختلف نارنجی) یا متناسب با شال نارنجی می‌تواند ترکیبی هماهنگ و زیبا ایجاد کند.
• انتخاب عینک‌های آفتابی با قاب‌های مشکی، سفید یا طلایی می‌تواند با شال نارنجی هماهنگ شود و استایل شما را تکمیل کند. اگر قصد دارید استایلی رنگارنگ بسازید، عینک‌هایی با قاب‌های رنگی مانند آبی، سبز یا بنفش را با شال نارنجی ست کنید. انتخاب ساعت با بند یا قاب در رنگ‌های قهوه‌ای و زرشکی و کرم در کنار شال نارنجی می‌تواند مکمل استایل شما باشد.

2- نحوه ست کردن شال نارنجی و شلوار

• برای ست کردن شال نارنجی و شلوار در وهله‌ی اول، هماهنگی رنگی را در نظر بگیرید. شلوارهایی در رنگ‌های متناسب با نارنجی می‌توانند برای ست کردن شال نارنجی مناسب باشند. مثلاً شلوارهای قهوه‌ای تیره، مشکی، سرمه‌ای یا خاکستری. حتی می‌توانید از شلوار طرح‌دار در کنار شال نارنجی روشن در استایل مجلسی استفاده کنید. اگر شال نارنجی شما دارای جزئیات تزئینی مانند گلدوزی چاپ است، می‌توانید از شلوارهایی با جزئیات ساده استفاده کنید تا تعادل در جزئیات ایجاد شود و به شال نارنجی اجازه دهید بیشتر به چشم بیاید.
• اگر شال نارنجی شما رنگ روشنی دارد، بهتر است از شلوارهایی در رنگ‌های تیره‌تر مثل مشکی، آبی تیره یا خاکستری استفاده کنید تا کنتراست جالبی ایجاد شود و اگر شال نارنجی شما رنگ تیره‌تری دارد، می‌توانید از شلوارهایی با رنگ‌های روشن‌تر مثل سفید، خاکستری روشن یا بژ استفاده کنید تا تعادل رنگی ایجاد شود.
• شلوارهایی با جنس‌های متنوع مثل جین، پارچه، کتان، یا لیکرا می‌توانند با شال نارنجی ست شوند. انتخاب جنس شلوار بستگی به فصل و مناسبتی که برای آن استفاده می‌کنید دارد.
به طور کلی، برای ست کردن شال نارنجی با شلوار به دنبال تعادل و هماهنگی رنگ و استایل باشید.

3- نحوه ست کردن شال نارنجی و کفش

کفش یکی از مهم‌ترین آیتم‌های هر استایلی است که معمولا در نگاه اول بیش‌تر از بقیه آیتم‌ها به چشم می‌آید. پس هماهنگی شال نارنجی و کفش می‌تواند در استایل شما تاثیر بسزایی داشته باشد.
• شال نارنجی را می‌توانید با کفش‌هایی با رنگ‌های متنوع ست کنید. اگر به دنبال یک استایل زنده و پرانرژی هستید، می‌توانید از کفش‌های با رنگ‌های شاد مثل زرد، سبز یا آبی استفاده کنید. در صورت تمایل به یک استایل کلاسیک و ساده‌تر، می‌توانید از کفش‌های سیاه یا خاکستری استفاده کنید.
• با توجه به فصل و مناسبتی که برای آن کفش را انتخاب می‌کنید، می‌توانید از کفش‌هایی با جنس‌های متفاوت استفاده کنید. برای مثال، در فصل سرما می‌توانید از کفش‌های چرمی یا بوت عسلی و قهوه‌ای و مشکی استفاده کنید، در حالی که در فصل گرما می‌توانید از کفش‌های کتانی یا حتی صندل‌هایی ترجیحا به رنگ سفید و دیگر رنگ‌های روشن مکمل رنگ نارنجی استفاده کنید.
• استایل کفش نیز باید با استایل شال نارنجی همخوانی داشته باشد. اگر شال نارنجی شما رسمی و شیک است، می‌توانید از کفش‌های کلاسیک طرح‌دار مانند کفش‌های مخملی استفاده کنید. در صورت تمایل به داشتن یک استایل غیررسمی و روزمره، می‌توانید از کفش‌های ورزشی، کفش‌های ساده یا کفش‌های کتانی استفاده کنید.

• نحوه ست کردن شال نارنجی و مانتو

مانتو آیتم اصلی یک استایل زنانه محسوب می‌شود، بنابراین باید در انتخاب آن نهایت دقت را خرج کرد. هماهنگی رنگ مانتو و شال نارنجی بسیار اهمیت دارد. از رنگ‌های مکمل و ترجیحا متضاد نارنجی برای مانتو استفاده کنید. اگر شال نارنجی‌تان طرح‌دار است، از مانتوی بدون طرح استفاده کنید و بالعکس. البته با رعایت نکات هارمونی استایل می‌توانید از مانتو و شال بدون طرح در استایل خود استفاده کنید.

انواع استایل با شال نارنجی

1- استایل رسمی

اصولا، رنگ‌های جیغی مثل نارنجی برای استایل‌های رسمی توصیه نمی‌شود اما برای استایل رسمی با شال نارنجی، می‌توانید از یک لباس مجلسی یا کت و دامن مشکی یا بژ استفاده کنید. شال نارنجی تیره‌‌ (که به قهوه‌ای متمایل باشد) را به صورت شیک دور گردن خود قرار دهید. از کفش‌های کلاسیک با رنگ و طرحی ساده مانند کفش‌های چرمی، عسلی استفاده کنید. در نهایت، از اکسسوری‌های ساده و زیبا مانند گوشواره‌های نقره‌ای یا طلا، ساعت مچی و انگشتری ساده برای تکمیل استایل استفاده کنید.

2- استایل مجلسی

در استایل مجلسی خود، از شال نارنجی طرح‌دار یا ساده و براق اکلیلی استفاده کنید. اگر لباس مجلسی شما (اعم از پیراهن، لباس اورال، کت و دامن، کت و شلوار و ...) به رنگ‌های مکمل نارنجی است از شال نارنجی استفاده کنید. اگر در یک مجلس مختلط هستید و قصد ندارید شال خود را بردارید، می‌توانید آن را به صورت زیبایی روی سر ببندید. به عنوان مثال می‌توانید شال را به صورت پاپیونی ببندید. همچنین می‌توانید از کفش‌های با پاشنه و رنگ نارنجی برای ست کردن با شال خود استفاده کنید. از جواهرات ظریف و زیبا مانند گوشواره‌، گردنبند و انگشتر طلایی استفاده کنید تا استایل مجلسی شما را تکمیل کنند.

3- استایل روزمره(کژوال)

در استایل روزمره دست شما در نحوه انتخاب شال نارنجی کاملا باز است. در استایل کژوال می‌توانید یک استایل مونوکروم تک‌رنگ نارنجی (البته طیف‌های مختلف رنگ نارنجی) یا یک استایل رنگارنگ داشته باشید. همه چیز به سلیقه‌ی خودتان برمی‌گردد. از شلوار جین، شلوارهای کتان یا شلوارهای مخصوص کژوال مثل اسلش استفاده کنید. همچنین می‌توانید از کفش‌های ورزشی، صندل‌، بوت‌ کژوال یا کفش‌ کتانی استفاده کنید. در تمام این موارد به ترکیب رنگی دقت داشته باشید.
راهنمای بهترین استایل مناسب برای شال نارنجی 2

نکات کلی ست شال نارنجی

هنگام خرید شال نارنجی زنانه و ست کردن آن با استایل‌ها و رنگ‌های مختلف، به نکات زیر توجه داشته باشید:
◘ هنگام ، دقت کنید که رنگ آن با پوستتان سازگاری داشته باشد. اگر پوستتان روشن است، رنگ نارنجی برای شما مناسب باشد. اما اگر رنگ پوستتان تیره‌تر است، می‌توانید به سمت نارنجی‌های گرم‌تر و تیره‌تر بروید.
◘ شال نارنجی را می‌توانید به عنوان یک لایه میانی در استایل خود استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید آن را بین یک بلوز ساده و یک کاپشن یا کت جین قرار دهید. این لایه‌بندی به استایل شما ابعاد و عمق بیشتری می‌بخشد.
◘ نوع و جنس شال نیز برای ترکیب با استایل‌ها مهم است. شال‌های نارنجی با جنس‌های مختلف مانند ابریشم، کشمیر، پشم و پنبه وجود دارند. برای استایل رسمی معمولاً از شال‌های ابریشم استفاده می‌شود، در حالی که برای استایل کژوال می‌توانید از شال‌های پنبه یا کشمیر استفاده کنید.
◘ شال‌های نارنجی می‌توانند طرح‌ها و الگوهای مختلفی داشته باشند. در استایل رسمی، از شال‌های با طرح‌های ساده و کلاسیک مانند خطوط یا نقاط استفاده کنید. در استایل کژوال یا مجلسی، می‌توانید از شال‌هایی با طرح‌ها و الگوهای متنوع‌تر استفاده کنید.
سخن پایانی
در این مقاله سعی کردیم شیوه‌های مختلف ست کردن شال نارنجی با انواع لباس‌ها را به شما بیاموزیم. شاید با خودتان فکر کنید که استفاده از رنگ نارنجی فقط مخصوص بچه‌ها و نوجوان‌هاست. باید بگویم که کاملا در اشتباهید! حتی استفاده از این رنگ جذاب محدود به بانوان نمی‌شود و آقایان هم می‌توانند از نارنجی در استایل خودشان استفاده کنند. پرند اسکارف یک است که هر روزه، مدل‌های متنوعی به شما ارائه می‌کند. برای خرید شال زنانه می‌توانید به قسمت فروشگاه بروید و از انواع شال‌های نارنجی و خوش‌رنگ بازدید کنید.
 

بالا