روش اصولی تمیز کردن انواع برس مو

  • شروع کننده موضوع هایدی
  • تاریخ شروع

هایدی

Guest
تمام افراد روزانه حداقل یکبار از برس مو استفاده می کنند. در هر بار شونه زدن موها مقدار زیادی مو و یا حتی چربی و سلول های مرده لا به لای دندانه های برس باقی میذاره. هر چند در هر بار استفاده موها از برس جدا می کنیم اما آیا تا به روش درست و اصولی برس موی خودتون رو تمیز کردید؟ امروز می خوام سه روش برای تمیز کردن برس مو در این مطلب یادتون بدم. هر روش برای نوع خاصی از برس مناسبه، پس توضیحات رو با دقت بخونید تا بتونید بهترین روش رو برای برس خودتون انتخاب کنید.
 
استارتر
استارتر

هایدی

Guest
چرا باید برس مو رو تمیز کنیم؟
مسئله اول بر می گرده به بهداشت موهامون. هر نوع برسی که شما استفاده می کنید نیازمند اینه که به طور مرتب تمیز بشه. در هر بار استفاده علاوه بر انباشته شدن موها، سلول های مرده، چربی های طبیعی مو و در طول زمان گرد و غبار بین دندانه های برس انباشته میشن. در صورت تمیز نکردن برس، این چربی ها و گرد و غبار جمع شده روی برس می تونه زمینه رشد باکتری ها و مخمرها فراهم کنه و در نهایت منجر به ایجاد عفونت در پوست سر بشه.
دومین دلیل برای تمیز کردن برس مو به طور مرتب، زیبایی موهای شماست. اگر شما از برس آغشته به مو و گرد و غبار و چربی استفاده کنید، باعث میشه موهاتون چرب تر از قبل بشه به جای اینکه ابریشمی و نرم به نظر برسه.
 
استارتر
استارتر

هایدی

Guest

تمیز کردن برس مو​

بهتره موهای برس رو هفته ای یکبار از برس بیرون بکشید. برای این کار می تونید از قیچی یا سیخ چوبی استفاده کنید. علاوه بر این باید یکبار در ماه به طور کامل برس رو شستشو بدید. بهترین روش تمیز کردن برای هر برس متفاوت هست که در اینجا من به سه مدل اون اشاره کردم.


نحوه جدا کردن موها از برس

روش اول: تمیز کردن برس های و شانه های پلاستیکی​

این روش برای برس های تونل دار و در کل برس و شانه های ساخته شده از پلاستیک محکم مناسبه. یعنی برس به جز پلاستیک با هیچ متریال دیگه ایی مثل چوب یا الیاف طبیعی ساخته نشده باشه.


روش اول

مواد مورد نیاز:​

  • مسواک
  • 4 فنجان آب گرم
  • 1 قاشق غذاخوری شامپو
  • 1 قاشق غذاحوری جوش شیرین
  • کاسه بزرگ

مواد مورد نیاز برای تمیز کردن برس های تماما پلاستیکی

دستورالعمل​

آب، شامپو و جوش شیرین رو در کاسه با هم مخلوط کنید. برس رو در کاسه قرار بدید و بذارید 20 دقیقه یا حتی بیشتر خیس بخوره.


محلول تمیز کننده برس پلاستیکی
سپس مسواک رو لا به لای دندانه های برس بکشید تا چربی و غبار باقی مونده تمیز بشه. بعد که کاملا تمیز شد با آب تمیز بشورید و بذارید خشک بشه.


تمیز کردن برس های پلاستیکی
 
استارتر
استارتر

هایدی

Guest

روش دوم: تمیز کردن برس های پلاستیکی و فلزی​

این روش برای انواع برس های پهن از جمله برس های چهار گوش، بیضی و گرد مناسبه. قبل از انجام دستورالعمل مطمئن بشید که برس شما از پلاستیک و فلز ساخته شده.


روش دوم

مواد مورد نیاز:​

  • مسواک
  • 2/1 فنحان آب گرم
  • 1 قاشق چایخوری شامپو
  • 1 قاشق چایخوری جوش شیرین

دستورالعمل​

شامپو و جوش شیرین رو در آب مخلوط کنید. مسواک رو در محلول بزنید و به برس و پایه های اون بکشید. مسواک رو به آرومی بکشید. (اگه سطح برس شما دارای سوراخ یا فرورفتگیه، از خیس کردن زیاد اون خودداری کنید تا از قارچ گرفتگی اون جلوگیری کنید.)


مواد مورد نیاز برای تمیز کردن برس های پلاستیکی و فلزی
وقتی کارتون تموم شد، مسواک رو در آب تمیز بزنید و دوباره به برس بکشید تا محلول تمیز کننده از روی برس تمیز بشه. با حوله تا جایی که می تونید خشکش کنید و سپس یه جا بذارید تا کاملا خشک بشه.


تمیز کردن برس های فلزی و پلاستیکی
 
استارتر
استارتر

هایدی

Guest

روش سوم: تمیز کردن برس های چوبی و ساخت شده از متریال طبیعی​

از این روش می تونید برای برس های که دارای دسته چوبی یا برس های دارای دندانه هایی از رشته های طبیعی ست، استفاده کنید. این روش بسیار ملایم عمل می کنه و به حفط پاکیزگی برس تون بدون آسیب رسوندن بهش کمک می کنه.


روش سوم

مواد مورد نیاز:​

  • مسواک
  • 2/1 فنجان آب گرم
  • 5 قطره عصاره درخت چای (melaleuca)

مواد مورد نیاز برای تمیز کردن برس های چوبی و طبیعی

دستورالعمل​

عصاره درخت چای رو به آب اضافه کنید و هم بزنید. مسواک رو در محلول بزنید و برای تمیز کردن برس استفاده کنید.


مخلوط کردن عصاره در آب
زیاد از محلول استفاده نکنید، چون نباید برس زیاد خیس بشه. بعد از تموم شدن کار، با یک پارچه تمیز تمیزش کنید و بذارید خشک بشه.


تمیز کردن برس های چوبی و طبیعی
 

بالا