این میوه ها طعم بدی به شیر مادر میدهند!

  • شروع کننده موضوع آسانیسم
  • تاریخ شروع

آسانیسم

Guest
بهترین غذا برای نوزادان شیر مادر است که آنها را از بیماری های مختلف محافظت می کند. شیر مادر علاوه بر داشتن مواد ضد التهابی حاوی تمام ویتامین ها و مواد مغذی لازم برای 6 ماه اول زندگی نوزاد است. اگر مادر اخیراً رژیم غذایی خود را تغییر داده باشد، طعم شیر ممکن است عوض شود واین در همان وهله اول کودک را آزار می دهد.
شیر مادر بهترین ماده برای تغذیه نوزاد است. البته به شرطی که غذاها و میوه هایی که مصرف می کند در روی طعم آن اثر بدی نگذارد.
برخی از نوزادان شیر طعم مادر را دوست دارند اما پس از مدتی دچار ناراحتی معده، بی قراری و تغییر در مدفوع می شوند و از خوردن شیر مادر خودداری می کنند.
خوردن برخی میوه ها باعث بد طعم شدن شیر مادر شده و به گفته محققان آن را فاسد می کند. اما افراط در کدام میوه ها این تاثیر را دارد؟

تاثیر تغذیه بر شیر مادر

رنگ، بو و طعم شیر مادر متأثر از غذاهایی است که مصرف می کند. ذائقه های نوزادی که با شیر مادر تغذیه می شود و نوزادی که برای تغذیه او شیر خشک در نظر گرفته شده، مختلف است. مادر گرامی هیچ گاه فراموش نکنید که شما همان چیزی هستید که فکر می کنید، همان چیزی هستید که مطالعه می کنید، واقعاً هر چیزی که می خورید روی شیر شما تأثیر می گذارد.
بنابراین تمرکز بر تغذیه و تفکر صحیح بر ذهن و جسم مادر تاثیر زیادی می گذارد. پس چقدر خوب است تمرکز خود را در دوران شیر دهی بر روی یک برنامه غذایی مناسب قرار دهید. زیرا اگر شیر مادر حاوی مواد مغذی نباشد به اجبار باید طبق دستور پزشک برای کودک تازه متولد شده خود مکمل استفاده کنید.
علاوه بر تأثیر مواد مغذی در روی رژیم غذایی مادر، بر شیری که به کودک می دهد نیز تأثیر می گذارد. طعم های مختلف غذا در طول زمان باعث تغییر در مزه شیر می شود. نوزادانی که از طریق شیر مادر در معرض طعم های مختلف غذا قرار می گیرند، زودتر از سایر نوزادان شروع به خوردن غذا می کنند.

میوه هایی که به شیر مادر طعم بد می دهند

مرکبات: خوردن میوه هایی مانند پرتقال، انگور و لیمو، اگرچه سرشار از ویتامین C هستند اما با تند کردن طعم شیر باعث سوء هاضمه در کودکان می شوند.
توت فرنگی: خوردن بیش از حد توت فرنگی در دوران شیردهی می تواند باعث آلرژی شدید در نوزادان شود که علائم آن شامل اسهال، گاز در معده، قولنج، بی قراری و گاهی اوقات کهیر پوستی است.
کیوی: خوردن این میوه باعث ایجاد گاز و نفخ در نوزاد می شود.
آلبالو: گیلاس اگر به مقدار زیاد مصرف شود می تواند ادرارآور باشد. بنابراین از مصرف آن در دوران بارداری خودداری کنید.
آووکادو: این میوه خاصیت ملین نیز دارد و مصرف بیش از حد آن برای نوزاد مشکل ایجاد می کند.
سیب: اگرچه مصرف زیاد این میوه توصیه می شود، اما فیبر موجود در آن می تواند باعث یبوست در کودکان شود. در نتیجه باید از آن اجتناب کرد.
 

melika.j

⭐کاربر برتر⭐
عضویت
Apr 29, 2024
جنسیت
خانم
عالی بود
 

بالا