ایمپلنت یک روزه دندان چیست؟

sara_kvz

کاربر جدید
عضویت
Apr 16, 2024
جنسیت
خانم
ایمپلنت فوری دندان یا “ ” به عنوان یک روش مبتنی بر فناوری پزشکی پیشرفته، جایگزینی موثر و دائمی برای دندان های از دست رفته فراهم می‌کند. ایمپلنت فوری دندان به دلیل سرعت بالا در اجرا و ارائه نتایج فوری، به شدت توجه افراد را به خود جلب کرده است. در پروسه ایمپلنت فوری (Immediate loading implants) از ابزار‌های به منظور دریافت اطلاعات دقیق و افزایش بهره وری استفاده می‌شود.

در این فرآیند نوین، جایگزینی دندان از دست رفته یا تخریب شده بواسطه ایمپلنت (به عنوان پایه ثابت برای دندان جدید) در طی یک جلسه صورت می گیرد و زمان نهایی درمان را به حداقل می‌رساند.

برای می‌بایست شرایطی چون بافت لثه و استخوان مناسب، نبود بیماری‌های زمینه ای، سیگاری نبودن، نداشتن دندان قروجه، مناسب بودن ماهیچه‌های فک و… برای افراد مهیا باشد.
در واقع یک اقدام درمانی است و بهترین و البته ایمن‌ترین راه برای است. در طی این کار ابتدا شکاف کوچکی در استخوان ایجاد می‌شود و سپس یک ساختار فلزی از جنس تیتانیوم بعنوان پایه درون آن قرار می‌گیرد.

این ساختار همانند ریشه دندان عمل کرده و موجب نگهداری و استحکام آن در جای خود می‌شود. از طرفی دیگر دندانپزشکان یک ساختار دندانی را بعنوان یا در این ریشه قرار می‌دهند که عموماً از جنس چینی یا کامپوزیت یا پرسلن سرامیکی یا متریال‌های دیگر است و نقشی مشابه دندان‌ها را ایفا می‌کند.

ایمپلنت یک روزه دندان در واقع شیوه‌ای است که در آن تمام در یک جلسه صورت می‌گیرد. به عبارت ساده‌تر در یک جلسه تمام مراحل مربوط به شکافتن لثه و استخوان، قرار دادن اباتمنت یا پایه، نصب تاج دندانی و… صورت می‌گیرد.

لازم به ذکر است که در این حالت از استفاده می‌شود. چرا که سرعت و دقت را به شیوه‌ای معجزه آسا افزایش می‌دهد. البته انجام ایمپلنت در یک روز شرایط خاصی را می‌طلبد که تنها در صورت فراهم بودن آن‌ها می‌توان فرآیند ایمپلنت را در طی یک روز انجام داد.
برای دریافت مشاوره ایمپلنت و نوبت حضوری، با تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۲۲۲۱۵۰۰۵ – ۰۲۱-۲۲۲۱۴۰۰۴
 

melika.j

⭐کاربر برتر⭐
عضویت
Apr 29, 2024
جنسیت
خانم
مفید بود
 

بالا