?صفحه ای با قرآن(روزنهم ، ص ۹)?

  • شروع کننده موضوع هاله
  • تاریخ شروع

هاله

Guest
❤️ثواب قرائت امروز تقدیم به روح بزرگوار شهید مدافع حرم هاشم دهقانی نیا❤️




1653795900280.png




1653795978698.png
 
استارتر
استارتر

هاله

Guest
نکته کوتاه از صفحه نهم قرآن:

درسی از صفحه نهم قرآن کریم

شاید تنوع‌طلبی به‌خودی‌خود چیز بدی نباشد؛ ولی اگر این تنوع‌طلبی از روی ناسپاسی باشد و باعث شود که انسان نعمت‌هایی که از آن برخوردار است را کم‌ارزش ببیند، خصلتی زشت برای انسان محسوب می‌شود.
این نوع تنوع‌طلبی همان صفت زشتی بود که بنی‌اسرائیل دچار آن شدند و آن را بهانه‌ای برای نافرمانی از حضرت موسی علیه‌السلام قرار دادند.
بنى‏اسرائیل که به لطف الهى، توسط موسى علیه‌السلام از چنگال فرعون مصر نجات یافتند و نعمت‏هاى فراوانى به آنان داده شد، ولى آنان به‌جای سپاس‏گزارى، بهانه‏تراشى کردند و راه تجاوزگرى و نافرمانى را در پیش گرفتند و به خاطر همین صفات و کارهاى زشت، ذلیل و گرفتار خشم خدا شدند:[1]
وَ إِذْ قُلْتُمْ یا مُوسى‏ لَنْ نَصْبِرَ عَلى‏ طَعامٍ واحِدٍ فَادْعُ لَنا رَبَّکَ یُخْرِجْ لَنا مِمَّا تُنْبِتُ الْأَرْضُ مِنْ بَقْلِها وَ قِثَّائِها وَ فُومِها وَ عَدَسِها وَ بَصَلِها قالَ أَ تَسْتَبْدِلُونَ الَّذی هُوَ أَدْنى‏ بِالَّذی هُوَ خَیْرٌ اهْبِطُوا مِصْراً فَإِنَّ لَکُمْ ما سَأَلْتُمْ وَ ضُرِبَتْ عَلَیْهِمُ الذِّلَّةُ وَ الْمَسْکَنَةُ وَ باؤُ بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ ذلِکَ بِأَنَّهُمْ کانُوا یَکْفُرُونَ بِآیاتِ اللَّهِ وَ یَقْتُلُونَ النَّبِیِّینَ بِغَیْرِ الْحَقِّ ذلِکَ بِما عَصَوْا وَ کانُوا یَعْتَدُونَ[2]
و (نیز به خاطر بیاورید) زمانى را که گفتید: «اى موسى! هرگز حاضر نیستیم به یک نوع غذا اکتفا کنیم! از خداى خود بخواه که از آنچه زمین مى‏رویاند، از سبزی‌ها و خیار و سیر و عدس و پیازش، براى ما فراهم سازد.» موسى گفت: «آیا غذاى پست‏تر را به‌جای غذاى بهتر انتخاب مى‏کنید؟! (اکنون‌که چنین است، بکوشید از این بیابان) در شهرى فرود آیید؛ زیرا هر چه خواستید، در آنجا براى شما هست.» و (مهر) ذلت و نیاز، بر پیشانى آن‌ها زده شد؛ و باز گرفتار خشم خدایى شدند؛ چراکه آنان نسبت به آیات الهى، کفر مى‏ورزیدند؛ و پیامبران را به‌ناحق مى‏کشتند. این‌ها به خاطر آن بود که گناهکار و متجاوز بودند.


[1] تفسیر قرآن مهر، ج‏1، ص: 283
[2] البقرة: 61
 

مآهور

Guest
اللّهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُم?


ممنون?هاله جان
 

اعتصامی

Guest
ممنون هاله جانم لطف کردی قشنگم اجرت با صاحب قرآن ?❤️?
 

بالا