کالری ذرت مکزیکی چقدر است؟

  • شروع کننده موضوع هایدی
  • تاریخ شروع

هایدی

Guest
این روزها در هر خیابانی که قدم بگذارید تابلویی بزرگ با عنوان "ذرت مکزیکی موجود است" را می‌‌توانید ببینید. عطر و بوی این خوراکی آنقدر وسوسه‌کننده است که خیلی‌ها را در برابر خرید آن تسلیم می‌کند. اما اگر شما رژيم غذایی خاصی دارید یا در دوران طلایی کاهش وزن به سر می‌برید باید دست نگه دارید و قبل از مصرف این خوردنی خوش عطر و بو از میزان کالری آن آگاه شوید.


فکر می‌کنید کالری ذرت مکزیکی چقدر است؟ |

ارزش غذایی ذرت
ذرت از نظر اهمیت غذایی پس از گندم و برنج قرار دارد و سرشار از ویتامین‌های A ، C ، B و املاحی چون کلسیم، پتاسیم، فسفر و منیزیم است. قسمت اعظم آن نشاسته‌ای است و میزان چربی آن پایین است.‌ رنگ زرد ذرت بر خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن می‌افزاید و به واسطه داشتن فیبرهای نامحلول، ملین بوده و از بروز یبوست و بواسیر پیشگیری می‌کند. علاوه بر این در اثر بخارپز کردن، ترکیبات مفید و موثر ذرت آزاد و بر خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن افزوده شده و قابلیت جذب آن در بدن دو چندان می‌شود.
 
استارتر
استارتر

هایدی

Guest
خوب است بدانید در 100 گرم ذرت 300 کالری انرژی نهفته است. حال اگر با کره و پنیر پیتزا ترکیب شود بر اساس حجم مصرف می‌تواند بیش از 700 کالری انرژی تولید کرده و تبدیل به یک وعده غذای اصلی شود بنابراین مصرف ذرت مکزیکی به‌ عنوان یک میان وعده موجب افزایش دریافت کالری روزانه می‌شود البته اگر این غذا با کمترین میزان نمک تهیه و کره و پنیر پیتزا از ترکیب آن حذف و با انواعی از ادویه‌جات طعم‌دار شود، تبدیل به یک میان وعده مغذی و کم‌کالری خواهد شد.
 

بالا