چگونه خوشتیپ باشیم

  • شروع کننده موضوع بانوی عمارت
  • تاریخ شروع

بانوی عمارت

Guest

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – پریسا جعفری​

منبع لایف هک
 
آخرین ویرایش:
استارتر
استارتر

بانوی عمارت

Guest

گام اول​

اعتماد به نفس داشته باشید. هیچ چیزی- نه استخوان‌بندی، نه مدل موها، و نه حتی کفش‌های آن‌چنانی – نمی‌توانند به شما در تراوش حس اعتماد به نفس کمک کنند. اعتماد به نفس را باید در وجودتان بارور کنید. گام‌های دو تا چهار می‌توانند در این راه به شما کمک کنند. فقط حواستان باشد که به خودتان اعتماد به نفس کاذب ندهید، اعتماد به نفس باید از درون شما نشات بگیرد.
 
استارتر
استارتر

بانوی عمارت

Guest

گام دوم​

صاف بایستید. قوز کردن نه تنها باعث می‌شود دچار مشکلات ناحیه‌ی کمر و پشت‌تان شوید بلکه نشان می‌دهد اعتماد به نفس کافی هم ندارید. به همین دلیل حسابی صاف بایستید.
 
استارتر
استارتر

بانوی عمارت

Guest

گام سوم​

لبخند بزنید. لبخند به شما ظاهر یک فرد خوشحال، با اعتماد به نفس، و پیشرو را می‌دهد. هم‌چنین لبخند شما را از داشتن ظاهر یک فرد خسته و ناامید محفوظ می‌دارد.
 
استارتر
استارتر

بانوی عمارت

Guest

گام چهارم​

برای این‌که بدانیم چگونه خوشتیپ باشیم سعی کنید به چشم‌های دیگران خیره شوید. این کار مودبانه‌ای است که وقتی با دیگران صحبت می‌کنید به چشم‌هایشان نگاه کنید. به سایر قسمت‌های صورت‌شان خیره نشوید، ولی حفظ تماس چشمی خوب اعتماد به نفس و خاطرجمعی را نشان می‌دهد
 
استارتر
استارتر

بانوی عمارت

Guest

مد و سبک​

گام پنجم​

حسی از یک سبک و سلیقه را بنا نهید. لباس‌های شما و چگونگی پوشیدن آنها چیزهای زیادی در موردتان می‌گویند، و روی برداشت دیگران از شما تاثیر خواهند داشت. پوشیدن لباس‌هایی که سایز شما نیستند به دیگران این را می‌گویند که برای شما اهمیتی ندارد چطور خودتان را نشان دهید.
 
استارتر
استارتر

بانوی عمارت

Guest
سبک ویژه به یک چیز خاصی که می‌پوشید بستگی ندارد، می‌توانید یک لباسی را به تن کنید که با آن راحت هستید، اما باید دقت کنید آن لباس برای وضعیت‌های غیررسمی، ورزشی، مدروز، یا سایر موقعیت‌ها مناسب است یا خیر.
 
استارتر
استارتر

بانوی عمارت

Guest
مثلا اگر شما ۳۰ سالتان است و شبیه یک نوجوان ۱۵ ساله لباس پوشیده‌اید، نشان می‌دهد در حال تلاش برای بازیابی جوانی‌تان هستید و شبیه یک جوان ۱۵ ساله‌ی امروزی به نظر نمی‌آیید. این کاملا درست است- اگر مدل لباس پوشیدن‌تان هویت و شخصیت واقعی‌تان را به دیگران بازتاب ندهد، ممکن است از شما یک ظاهر مقلد و بی‌اعتنا به دیگران نشان دهد. و برای هیچ کس تصور این را نمی‌سازد که شما یک فرد خوش‌تیپ هستید.
 
استارتر
استارتر

بانوی عمارت

Guest

گام ششم​

به افرادی که از نظر شما خوش‌لباس هستند دقت کنید. هنگامی که شما در حال قدم‌زنی در یک فروشگاه یا خیابان هستید، به سر و وضع افرادی که مد روز و شیک لباس پوشیده‌اند توجه کنید. چه چیزی در نگاه اول توجه شما را جلب می‌کند؟

خانم‌ها اغلب به کفش‌ها توجه می‌کنند و نگاه می‌اندازند، وقت گذاشتن برای انتخاب، پوشیدن و حفظ یک جفت کفش راه خوبی برای تقویت برداشت مثبت از شما است
 
استارتر
استارتر

بانوی عمارت

Guest

گام هفتم​

یک مشاور خرید شخصی استخدام کنید. اگر شما به هیچ‌وجه حس مدشناسی ندارید و پول هم به اندازه‌ی کافی دارید، یک مشاور خرید شخصی می‌تواند یک گام خوب برایتان باشد. این افراد می‌توانند به شما برای شناسایی سبک و انتخاب لباس مناسب‌تان و هم‌چنین راهنمایی برای آنکه آن لباس را از کجا تهیه کنید، کمک‌تان کنند.

اما اگر شما پول کافی برای استخدام یک چنین فردی ندارید، می‌توانید از یکی از دوستان شیک‌پوش خود که اهل فروشگاه رفتن و خرید هم هست کمک بگیرید تا همراه شما باشد.
 
استارتر
استارتر

بانوی عمارت

Guest
به توصیه‌ی دوستان‌تان گوش دهید، اما حواس‌تان باشد که با توجه به سلیقه‌ی شخصی آنان و سبک لباس پوشیدن آنان دست به انتخاب نزنید. اگر دیدید پیشنهادها و انتخاب‌های آنان اصلا با سلیقه و حس شما هماهنگ نیست، خودتان را مجبور به پذیرفتن پیشنهادهای‌شان نکنید. با یک تشکر برای وقتی که به شما اختصاص داده‌اند از آنها جدا شوید و با یک دوست دیگرتان که با سبک و سلیقه‌ی شما هم‌خوانی بیشتری دارد برای خرید همراه شوید.
 
استارتر
استارتر

بانوی عمارت

Guest

گام هشتم​

لباس پوشیدن‌تان با یک امضای شخصی همراه باشد. یعنی سبک لباس شما همواره با یک نشانه‌ای که مخصوص شما است شناخته شود. این می‌تواند به شما در جلب توجه به سبک شخصی لباس‌پوشیدن‌تان کمک کند. مثلا استیو جابز را در نظر بگیرید. نشانه‌ی خاص لباس پوشیدن‌ او یک یقه‌اسکی مشکی یا سفید، شلوار جین آبی، و کفش‌های پیاده‌روی بود.
 
استارتر
استارتر

بانوی عمارت

Guest
طلا و جواهر، مثلا یک حلقه‌ای که یک علامت تجاری دارد، یک گردنبند یا ساعت می‌تواند موثر و مفید باشد.

عطر و ادکلن. از ادوکلن‌های متوسط و معمولی یا رایحه‌هایی که هیچ شخص دیگری حاضر به استفاده از آنها نیست اجتناب کنید. رایحه‌ی عطر شما می‌تواند نقش یک شروع‌کننده‌ی عالی را در مکالمات بازی کند. هیچ‌وقت بیش از حد به خودتان عطر و ادوکلن نزنید.
 
استارتر
استارتر

بانوی عمارت

Guest

گام نهم​

درس‌های داشتن کلامی زیبا و دلنشین را فرابگیرید. همه‌ی ما می‌دانیم که چگونه صحبت کنیم، ولی باید قادر باشیم رک و صریح حرف بزنیم و در عین‌حال دلنشین و خوب هم باشیم و بدانیم که این موضوع می‌تواند برداشتی که از ما می‌شود را ارتقاء دهد.
 
استارتر
استارتر

بانوی عمارت

Guest

پاکیزگی و نظافت​

گام دهم​

دست‌ها و ناخن‌های‌تان را همیشه پاک و پاکیزه نگه دارید. دست‌های‌تان را به طور منظم بشویید. ناخن‌های‌تان باید عاری از گرد و خاک و کثیفی‌های روزمره باشد. حواس‌تان باشد که انگشتان‌تان جای سوختگی یا جویدن گوشه‌ی ناخن را نداشته باشند چرا که در این صورت یک ظاهر عصبی از شما به نمایش می‌گذارند.
 
استارتر
استارتر

بانوی عمارت

Guest

گام یازدهم​

یک زمانی را به مدل مو و شانه کردن آن اختصاص دهید. بیرون رفتن از منزل با موهایی آشفته که تازه از خواب بیدار شده‌اید حتی در مواقع بسیار نادر و استثنایی هم خوب نیست. موهای‌تان را همواره بشویید و مرتب شانه بزنید. البته اگر زمان کافی و تمایل دارید می‌توانید از یک کرم مو یا ژل نیز استفاده کنید ولی حواستان باشد که زیاده‌روی نکنید. این بر خوش‌تیپ شدن شما تأثیر می‌گذارد.
 
استارتر
استارتر

بانوی عمارت

Guest

گام دوازدهم​

از پوست‌تان مراقبت کنید. بسیاری از افراد آب‌رسانی خوبی به پوست‌شان ندارند و با نامهربانی نسبت به پوست‌شان رفتار می‌کنند. سعی کنید سرتاسر صورت خود را به طور کامل بشویید، مخصوصا وقتی که یک فعالیت فیزیکی انجام داده‌اید. آقایان باید همواره مراقب باشند که روی صورت‌شان نشانی از زخم یا بریدگی تیغ نباشد. اگر صورت‌ شما جای جوش و آکنه دارد حتما در نخستین فرصت با یک متخصص پوست و زیبایی مشورت کنید و راه درمان مناسبی را بیابید.
 
استارتر
استارتر

بانوی عمارت

Guest

گام سیزدهم​

دوش بگیرید. این کار را هر روز انجام دهید، چرا که هم باعث می‌شوید تمیز به نظر بیایید و هم رایحه‌ی خوبی از شما به مشام می‌رسد.
 
استارتر
استارتر

بانوی عمارت

Guest

گام چهاردهم​

غذای سالم بخورید. غذای سالم خوردن به شما کمک می‌کند تا هم وزن‌تان را در حالت متعادلی نگه دارید و هم از بیماری‌ها دوری کنید، هم‌چنین باعث می‌شود خوش‌چهره به نظر بیایید و پرانرژی باشید.
 
استارتر
استارتر

بانوی عمارت

Guest

گام پانزدهم​

خوب بخوابید. داشتن ۸ ساعت خواب در شبانه‌روز به طور شگفتی‌آوری در خوش‌چهره بودن شما موثر است، چرا که یک انرژی و سلامت را از شما به نمایش می‌گذارد. این هم یک راه عالی برای این‌که بدانیم چگونه خوشتیپ باشیم
 

بالا