چرا پنیر پیتزا کش نمیاد؟

  • شروع کننده موضوع خبری سرگرمی
  • تاریخ شروع

خبری سرگرمی

Guest
چه کنیم تا پنیر پیتزا کش بیاید و پیتزای خوشمزه تری را داشته باشیم؟
برای اینکه پنیر پیتزای شما حسابی کش بیاید و مثل پیتزاهای بیرون شود ترفندهایی وجود دارد در این بخش روش‌هایی برای کش آمدن پنیر پیتزا پیشنهاد می‌شود که با به کار گیری آن‌ها پیتزایی کشدار خواهید داشت.
معروفترین پنیرها برای پیتزا، پنیرهایی مانند موتزارلا (موزارلا)، پروولون، چدار، پارمزان، گودا و نظایر آن‌ها هستند.

هر یک از این پنیرها طعم و کیفیت خاص خودشان را دارند که با توجه به ذائقه‌تان می‌توانید هر کدام از آن‌ها را برای پخت پیتزا یا لازانیا انتخاب کنید،

عوامل زیادی وجود دارد که باعث کشدار شدن پنیر پیتزا می‌شود که مهم ترین آن ها مرغوبیت و مارک پنیر، مدت زمان قرار گرفتن پیتزا در فر و پاشیدن آب سرد روی پنیر اشاره کرد. از دیگر ترفندهای کشدار شدن پنیر هنگام خوردن این است که پنیر پیتزا را در ۲ مرحله اضافه کنید. همچنین مناسب بودن دمای فر نیز از عوامل تاثیر گذار در کشدار شدن پنیر پیتزا است.

پیتزا چقدر توی فر بمونه که کش بیاد؟!
مشاهده پیوست 214655

مراقب باشید اگر پنیر بیش از حد در معرض حرارت قرار بگیرد، خشک می‌شود و به اندازه کافی کش نمی‌آید!

بنابراین یکی از مهم‌ترین عوامل کشدار شدن پنیر مدت زمان قرار گرفتن آن در فر است. اینکه پنیر در چه دمایی ذوب می‌شود تاثیر مستقیم در کشدار شدن آن دارد.
پیتزا چقدر توی فر بمونه که کش بیاد؟!
علاوه بر این، پیتزا یا لازانیا را زمانی در فر قرار دهید که فر از قبل گرم شده باشد.

چطور پنیر پیتزا را اضافه کنیم که بهتر کش بیاید؟!
برای تهیه پیتزا همیشه ابتدا روی خمیر را با سس و پنیر بپوشانید تا مواد روی خمیر بچسبند.

بعد از اینکه مواد را روی خمیر ریختید مجدد کمی پنیر روی مواد بریزید و پیتزا را داخل فر بگذارید.

۵ دقیقه آخر پیتزا را از فر خارج کنید و مجددا روی آن پنیر بریزید و داخل فر قرار دهید. این پنیری که در انتها میریزید موجب بیشتر کشدار شدن آن می‌شود

چرا پنیر پیتزای یخ زده کش نمیاد؟
هرگز از پنیر پیتزای یخ زده استفاده نکنید پنیر را چند ساعت زودتر از فریز خارج کنید تا یخ آن باز شود بعد روی پیتزا بریزید در غیر این صورت پنیر شما به هیچ وجه کش نمی‌آید.

چرا ریختن مواد کمتر باعث کش آمدن بهتر پنیر پیتزا می شود؟
وقتی روی پیتزا را با ورقه‌های بزرگ کالباس یا حلقه‌های بزرگ گوجه فرنگی می‌پوشانید، حرارت کافی به پنیر نمیرسد به همین خاطر پنیر پیتزا به طور یکسان در سطح پیتزا باز نمی‌شود و به اندازه کافی کش نمی‌آید.

پس برای کش آمدن بیشتر پنیر، مواد پیتزا را به قطعات کوچک تقسیم کنید و صرفاً به مقدار کم روی نان پیتزا بچینید.

ریختن مواد کمتر=کش آمدن بهتر پنیر پیتزا !
پوشاندن کل سطح پیتزا با پنیر
اگر میخواهید پنیر پیتزا کشدار شود روی نان پیتزا و لابه‌لای مواد پیتزا مقدار زیادی پنیر بریزید.

مقدار پنیر باید به اندازه‌ای باشد که روی پیتزا سفید شود. این کار موجب می‌شود مواد از خمیر پیتزا جدا نشوند و پنیر پیتزا بهتر باز شود.

قبل از پخت کامل پیتزا نیز آن را با کاتر برش بزنید و دور تا دور برش‌های پیتزا را با پنیر بپوشانید سپس برش‌های پیتزا را دوباره داخل فر قرار دهید تا پنیر اطراف برش‌های پیتزا هم به خوبی کش بیاید.

ترکیب ۲ نوع پنیر
اگر برای تهیه پیتزا از ۲ نوع پنیر استفاده کنید در نهایت پیتزا کشدار‌تر و خوشمزه‌تر می‌شود برای این کار وقتی پیتزا نیم پز شد یا تقریباً ۵ دقیقه قبل از پخت کامل پیتزا آن را از فر بیرون بیاورید و ترکیب دو پنیر را روی آن بریزید در این حالت پنیر حسابی کش می‌آید.

استفاده از پنیر موتزارلا (موزارلا)
این پنیر نسبت به سایر پنیر‌ها بیشتر کش می‌آید بنابرین اگر می‌خواهید پیتزای کشداری داشته باشید می‌توانید از این پنیر استفاده کنید اما به این نکته توجه داشته باشید که این پنیر عطر و طعم خاصی ندارد پس بهتر است آن را با پنیر‌های دیگری مثل پنیر گودا ترکیب کنید.

چرا پنیر پیتزا برای کش آمدن باید خیس شود؟
برای مرطوب کردن پنیر، برای اینکه آب به مقدار کم روی سطح پنیر پخش شود حتما از اسپری استفاده کنید. حواستان باشد پنیر خیلی خیس نشود.
 

بالا