چرا همستر بچه های خود را می خورد ؟

مجله خبری

Guest
دلایل بچه خواری همسر چیست و چگونه می توان از آن جلوگیری کرد؟ علت های خوردن بچه توسط همستر مادر

علت های اصلی بچه خواری همستر :

1- زمانی که همستر ماده در حال به دنیا آوردن بچه های خود باشد همستر نر در قفس حضور داشته باشد

2- دست زدن به بچه همستر ها و یا با وسایلی بچه ها را جابه جا کنید که بو بدهند مانند روزنامه

3- عدم احساس امنیت توسط همستر مادر

4- در صورتی که همستر مادر دچار کمبود مواد غذایی ویتامین دار و پروتئین دار بشود

5- حضور همستر در قفس نزدیک به همستر مادر ( زیرا بوی همستر های دیگر را احساس می کند )

6- در صورت ضعف و یا بیماری بچه همستر

7- اگر همستر مادر جان خود را در خطر ببیند

این علت ها برخی از علتهای بچه خواری همستر است.دوستان عزیز راهای جلوگیری از بچه خواری همستر

1- قبل از زایمان همستر , همستر نر را جدا کنید

2- تا 9 وز اول خانه همستر را تمییز نکنید

3- تا 14 روز به بچه های همستر دست نزنید

4- تامین ویتامین و پروتئین همستر را انجام دهید

5- همستر نر را تا 21 روز داخل قفس همستر ماده و بچه ها نگذارید

6- همستر های دیگر را در نزدیک قفس همستر مادر نگذارید

--------------



۱-تغذیه نامناسب و ناکافی در دوره بارداری،بنابراین مادر برای جبران رژیم غذائی بد اقدام به تامین انرژی از این راه می کنه.


۲-شرایط نامناسب محیط زندگی،معمولا وقتی همستر احساس نا امنی در محیط داشته باشه یا بترسه دچار اضطراب میشه و یک یا چند تا از بچه هاشو می خوره.


۳-از میان برداشتن بچه های ضعیف یا مریض،محکم ترین علت بچه خواریه.همستر ماده به محض اینکه احساس کنه بچه ای ضعیف یا مریضه و ممکنه برای بچه های دیگه مشکل ایجاد کنه اقدام به خوردنش می کنه.


۴-حضور همستر نر در قفس همستر مادر یا نزدیک بودن قفس همستر مادر به قفس همسترهای دیگه و احساس خطر از طرف حمله سایر همسترا به بچه ها


۵- مجاورت قفس همستر مادر در نزدیکی همستری دیگر (چون بوی همسترای دیگه رو احساس می کنه)


(اگرچه دیدن این صحنه خیلی آزاردهنده ست ولی به هیچ وجه مانع همستر مادر نشین،دخالت شما باعث ادامه روند بچه خواری میشه)


البته تعدادی از همسترهای ماده بدون هیچ کدوم ار دلایل فوق در هر زایمان اقدام به این کار می کنن.این دسته از همسترها معمولا اصلا به بچه هاشون شیر نمیدن و اونا رو گرم نمی کنن.اگه دیدین همستری در دو زایمان پیاپی بی دلیل بچه هاش رو از بین برد این همستر برای زاد و ولد مناسب نیست و هیچ وقت بچه ای رو بزرگ نخواهد کرد

پس از اون برای تکثیر استفاده نکنین.

یه دسته همستر دیگه هم هستن که به نظر می رسه در زایمان اول گیج می زنن نمی دونن چطور باید از بچه هاشون مراقبت کنن و با تعجب بهشون نگاه می کنن و حتما از خودشون می پرسن اینا دیگه چین!شما یکی دو روز باید حوصله به خرج بدین بچه ها رو نزدیک سینه های مادر بذارین وقتی بچه ها شروع به شیر خوردن کنن مادر تازه می فهمه قضیه از چه قراره.


حتما شما هم بارها تو مغازه ها دیدین که تعداد زیادی همسترو تو یه آکواریم کثیف نگه داری می کنن به همین دلیل خیلی ها رغبتشون رو برای خرید همستر از دست میدن چون فکر می کنن همستر کثیفه در حالیکه اگه تراشه چوبها قفس سه هفته یه بار تعویض شه و قفس هم ماهی یک بار شسته شه می بینین که چقد این حیوون تمیز و دوست داشتنیه.


یکی از دلایل همستر که مهم ترین ان است دست شدن شما به بچه های همستری است که تازه به نیا امده است . شما با اینکار خود زندگی بچه همستر ها را تباه خواهید کرد ! همستر مادر وقتی متوجه شود بچه هایش بوی دیگری یعنی بوی دست شما را میدهند شروع به خوردن انها میکند چون متوجه نمیشود این بچه های خود او هستند و فکر میکند بچه های همستر دیگری هستند و از روی غریز این عمل را انجام میدهد . هرچند اگر بخواهیم بسیار خوشبینانه به این موضوع نگاه کنیم همستر مادر دیگر بچه های خود را شیر نمیدهد و بچه ها اگر شما روش بزرگ کردنشان را ندانید خواهند مرد .


دومین دلیلی که میتوان برای بچه خواری همستر اورد استرس است . استرس باعث میشود همستر مادر تعادل خود را از دست بدهد و بچه های خود را بخورد یکی از عوامل استرس میتواند جدا نکردن همستر نر و ماده پس از زایمان باشد . پس توجه داشته باشید که شما باید هنگامی که میفهمید همستر ماده شما باردار است جدا کنید تا از این عامل استرس زا جلو گیری کنید . هرچند اگر اینکار را نکنید حتی اگر همستر مادر بچه ها را نخورد همستر نر اینکار را خواهد کرد .

سومین دلیلی که میتوان برای بچه خواری همستر نام برد نامناسب بودن محیط همستر است ! یعنی اگر فضای نگهداری همستر ماده کوچک و تعداد بچه ها زیاد باشد همستر مادر برخی از بچه ها را خواهد خورد . شاید دلیل این غریزه مادر باشد اما این اتفاق به این دلیل بسیار کم رخ میدهد . پس اگر شما فضای مناسب برای تکثیر بچه همستر ها را ندارید این تجربه را امتحان نکنید .

1613853477778.jpeg

چهارمین عامل بچه خواری همستر احساس ترس است که باعث میشود همستر مادر احساس امنیت نکند و از روی استرس بچه های خود را بخورد . شما میتوانید عامل ترس همستر باشید ! حتما میپرسید چگونه ؟ شما با ایجاد سرو صدا ،رفت و امد ، فلش دوربین و... میتوانید موجب استرس و ترس همستر و از بین رفتن این نوزاد های به ظاهر زشت شوید .


پنجمین عاملی که میتوان برای بچه خواری همستر نام برد وجود حیوان خانگی دیگیری در نزدیکی قفس همستر مادر است . اگر همستر مادر احساس کند حیوان دیگری از نزدیکی قفس رد شده است از روی ترس بچه های خود را خواهد خورد .


ششمین عاملی که همیشه وجود دارد بیمار بودن و ضعیف بودن بچه همستر ها است . همستر مادر هنگامی که حس کند بچه اش بیمار است و توانایی زندگی در اینده ندارد او را میخورد و جلوی رشد او را میگیرد این حس یک نوع حس غریزی و مادرانه است و شما هیچ کاری نمیتوانید بکنید .


هفتمین عامل مرگ بچه همسترها است ! مرگ بچه همستر ها میتواند علت های مختلفی از جمله خفگی ، نرسیدن غذای کافی و .... داشته باشد . در بیشتر موارد همستر مادر بچه همستر های مرده را بر اساس غریزه مادری میخورد
 

سارا ۶۹

Guest
ما هن همستر داشتیم ده تا بچه فوق العاده بیریخت بدنیا آورد تا ازش چشم برداشتیم دو تا از بچه هاش رو خورد
 

بالا