پروژه ده قدم برای راه اندازی کسب و کار ??

  • شروع کننده موضوع nili
  • تاریخ شروع
وضعیت
این موضوع قفل شده است

nili

Guest
?⛲️
#قدم_اول

قدم اول با خودت روراست باش.از خودت بپرس اصلا چرا میخوای این کار رو انجام بدی؟ دلایل رو روی کاغذ بنویس و منطقی فکر کن . اینکه کسب و کار خودت رو داشته باشی خیلی سخت تر از کارمند بودنه ! میزان ریسک پذیری، ساعات طولانی کار کردن و میزان آمادگی برای حل مشکلات پیش بینی نشده، توانایی در جمع کردن یک تیم از جمله چیزهایی هست که باید در خودت بسنجی. پول بیشتر، صبح زود بیدار نشدن و خسته بودن از رفت و آمد به محل کار نمیتونه دلایل مناسبی برای این کار باشه.



?⛲️
#قدم_دوم

از جمله کارهایی که باید انجام بدی مشاوره، گفتگو و مطالعه در مورد افرادی هست که قبلا این کار رو انجام دادن به یک کاری که میشه انجام داد کارآموزی در کسب و کارهای کوچک هست که از نزدیک میتونی با مسائل آشنا بشی و تجربه پیدا کنی. فراموش نکن افراد در شبکه های اجتماعی اغلب قسمت هیجان انگیز یک کسب و کار منتشر میکنن.



?⛲️
#قدم_سوم

آیا برای راه اندازی کسب و کار ایده ای داری؟ آیا هنر با تجربه ای داری که فکر می کنی میتونی به یک کسب و کار تبدیلش کنی ؟ اگر پاسخ مثبته قسمت مهمی از مسیر رو طی کردی اما اگر هنوز ایده ای نداری باید بیشتر جستجو کنی. با جستجو کردن در زمینه ای که در ذهنت داری میتونی به نتیجه خوبی برسی هر چند ممکنه زمان ببره و باید صبر داشته باشی.



?⛲️
#قدم_چهارم

ممکنه ایده ای داشته باشی اما عملی کردنش اصلا ممکن نباشه! برای اینکه بدونی اجرایی کردن یک ایده چقدر ممکنه باید شرایط فعلی کسب و کار، امکان تولید،هزینه، استقبال مخاطب، راه های شناساندن محصول و... رو بسنجی!بنابراین تنها داشتن یک ایده مهم نیست. باید آنقدر پرورش و تغییرش بدی که امکان عملی شدنش وجود داشته باشه




?⛲️
#قدم_پنجم

اگر ایده ات رو پیدا کردی و تصمیم گرفتی وقتشه کمی تحقیق کنی که ببینی آیا کسب و کار مشابه ایده ات وجود داره ؟ رقبای شما در این کار چه کسانی هستن ؟ برای دیده شدن بین این رقبا چه کارهایی باید انجام بشه؟ حتی می تونی از افراد مختلف سوال کنی چرا از برند خاصی استفاده میکنن و ویژگی مهم رقبای خودت رو بشناسی.



?⛲️
#قدم_ششم

یکی از راه هایی که میشه میزان موفقیت کسب و کارت رو بسنجی این هست که نظر اطرافیانت رو بپرسی؟ مثلا می تونی سوال کنی آیا از محصول یا خدماتی که قصد داری ارائه کنی استفاده میکنن ؟ براشون جذاب هست ؟ یا چه پیشنهادی دارن ؟




?⛲️
#قدم_هفتم

بوم کسب و کار یا همون بیزنس پلن جدولی است که خیلی از بخش های کارتون رو مشخص میکنه . از نحوه بازاریابی و ارزش پیشنهادی تا نوع ارسال و منابع مالی. اگر یک کسب و کار کوچک هم داری خیلی خوبه اگر در مورد بوم کسب و کار مطالعه کنی، می تونی طرحش رو دانلود کنی و تکمیلش کنی.



?⛲️
#قدم_هشتم

یک موضوع مهم ! منابع مالی کسب و کار قرار هست از کجا تامین بشه؟ از بودجه ای شخصی؟ جذب سرمایه گذار یا شراکت ؟ هر کدوم از این روش ها نیازمند بررسی دقیق هست . یک مورد دیگه مطالعه و مشخص کردن زیرساخت هایی هست که برای کسب و کار مون نیاز داریم . برای مثال برای راه اندازی کسب و کار الکترونیکی نیاز به یک سایت با ویژگی های مشخصی داریم همین طور باید برای دریافت مجوزهای قانونی اقدام کنیم.



?⛲️
#قدم_نهم

یک کسب و کار خوب حتما یک تیم قوی داره ! تیم هماهنگ و همدل . اگر کسب و کار شما شخصی نیست، پیدا کردن یک تیم مناسب موضوع بسیار مهميه ! اگر تصمیم دارید با اعضای خانواده یا حتی دوستانتون کاری رو راه اندازی کنید حتما به خاطر داشته باشید که قوانین مشخصی جدا از روابط باید در کارتون وجود داشته باشه تا به موفقیت برسید.



?⛲️
#قدم_دهم

راه اندازی یک کسب و کار اگرچه کار ساده ای نیست اما پر از هیجانه!
ممکنه بارها شکست بخوری،ناامید بشی و با مشکلات غیر قابل پیش بینی مواجه بشی. اما اگر تصمیم گرفتی و تمام جوانب کار رو سنجیدی دلیلی نداره که شروع نکنی. از قدم های کوچک آغاز کن و بدون با تلاش وصبر همه چیز ممکن میشه.
 

وضعیت
این موضوع قفل شده است
بالا