٩ توصیه ضروری برای حفاظت از کودکان در برابر غریبه ها

Dela

Guest
٩ توصیه ضروری برای حفاظت از کودکان در برابر غریبه ها


۱- اسم کودک خود را فاش نکنید
اسم فرزند خود را روی لوازم و وسایل شخصی او ننویسید.

از قرار دادن برچسب اسم روی کوله پشتی فرزند خود خودداری کنید چراکه فرزند شما نباید اطلاعات شخصی خود را در اختیار غریبه ها قرار دهد. ایده بهتر این است که شماره تماس خود را به کوله فرزندتان متصل کنید تا در صورت گم شدن با شما تماس بگیرد.


۲- فرار از ماشین ها در جهت برعکس
ما همیشه به فرزندان خود یاد می دهیم که سوار ماشین غریبه ها نشوند اما آنها باید یک قانون دیگر را هم بدانند:

اگر ماشینی شروع به تعقیب کردنشان کرد یا در نزدیکی آنها با سرعت آهسته حرکت کرد باید در جهت مخالف حرکت ماشین شروع به دویدن کنند.
۳- یک رمز خانوادگی داشته باشید
اگر شخصی به فرزند شما گفت که با من بیا تا تو را پیش پدر و مادرت ببرم اولین چیزی که کودک باید انجام دهد باید از غریبه نام پدر و مادرش را سوال کند و البته رمز خانوادگی که قبلا در موردش با فرزندتان صحبت کرده اید. مثلا شماره شناسنامه کودک یا هرچیز دیگری.
۴- نصب برنامه های مراقبتی
به لطف جی پی اس اپلیکیشن های زیادی ساخته شده اند که میتوانند موقعیت دقیق فرزند شما را اطلاع بدهند.

برای مثال اپ

Life360

برای iOS و اندروید

ساخته شده و امکانات زیادی در این زمینه دارد.و شما میتوانید موقعیت کودکتان را رصد کنید


۵- فریاد بزند من او را نمی شناسم
به فرزندتان یاد بدهید که وقتی بیگانه ای دستش را گرفت بهتر است بی احترامی کند تا اینکه او را بدزدند.
مثلا فرد را گاز بگیرد، بزند یا تلاش کند با داد و فریاد توجه سایرین را جلب کند. فرزند شما همچنین باید به یاد داشته باشد در این مواقع فریاد بزند من این خانم یا آقا را نمی شناسم. او می خواهد مرا ببرد.

۶- مکالمه را متوقف کرده و از شخص فاصله بگیرد



فرزند شما باید بداند که مجبور به صحبت کردن با بیگانه ها نیست. بنابراین اگر مکالمه ای بیشتر از ۵ تا ۷ ثانیه طول کشید حتما کاسه ای زیر نیم کاسه است و باید موقعیت را ترک کرده و خود را به موقعیت امن برساند.



۷- از سوار شدن به آسانسور همراه با غریبه ها خودداری کند

و

به فرزند خود یاد دهید وقتی منتظر آسانسور است به دیوار تکیه بدهد تا ببیند چه کسی از روبرو می آید تا سوار شود و اگر غریبه ای سوار آسانسور بود سوار نشود و منتظر آسانسور خالی بماند



۸- به غریبه ها نگوید که والدینش خانه نیستند



به کودک خود توضیح دهید که اگر زنگ در خانه را زدند و متوجه نشد چه کسی پشت در است نباید در را باز کند. کودک شما همچنین باید یاد بگیرد که نباید به غریبه ها در مورد خانه نبودن والدینش چیزی بگوید.



۹- وقتی تنهاست با غریبه ها چت نکند



این روزها مجرم ها میتوانند در فضای مجازی خود را به جای یک کودک ده ساله جا بزنند و با فرزند شما قرار بازی یا دیدار در خارج از منزل بگذارند. فرزندتان باید یاد بگیرد که به غریبه ها حرفی از شماره تلفن، آدرس یا اسمش نزند و هیچ عکس یا فیلمی از خود برای آنها نفرستد.
 
استارتر
استارتر

Dela

Guest
اين مورد ٢ يه جوريه من هى حس ميكنم باعث ميشه دزده زودتر به بچه برسه?
 

بالا