نکات زیارت آل یس ۱۰

  • شروع کننده موضوع Luna
  • تاریخ شروع
وضعیت
این موضوع قفل شده است

Luna

Guest
? #نکات_‌زیارت_‌آل_‌یس 10


? اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا وَعْدَ اللَّهِ الَّذى ضَمِنَهُ”... سلام بر تو که وعده خدایی و خدا ضامن آن شده است.


✍ این سلام دو بخش دارد. یکی اینکه از امام زمان(علیه السلام) به #وعدالله و نوید الهی تعبیر شده و دوم اینکه وعده ای که خدا تحقق آن را تضمین کرده است.


? وعده یعنی نوید دادن و امیدوار کردن به پاداش نیک و به آینده روشن و این وعده یعنی حق در تمام ابعاد زندگی بشری ظهور کند.


? و این ظهور کامل حق امکان ندارد مگر زمانی که امام معصومی "مبسوط الید” باشد و بدون هیچ مانعی حکم خداوند را در پهنه گیتی جاری کند.


? از نظر شیعه‌ این وعده یک اعتقاد محکم است و با این سلام دادن به امام زمان(علیه السلام)یک انگیزه ایجاد می کنیم که این عقیده همچنان با نشاط در وجود انسان بماند.


♨️ و بنا به‌ فرمایش معصومین این وعده ،یکی از وعده های بزرگ الهی است که همه پیامبران و امامان به امت هایشان وعده دادند، و آن تشکیل حـکـومـت عدل جهانی توسط امام مهدی (علیه السلام) است.


? چنانکه در آیه ۵۵ سوره نور خداوند به مومنانی که صالح هستند، وعده داده است که اینها خلیفه خدا در زمین می شوند.


? یک روز امام سجاد(علیه السلام) این آیه را خواندند و فرمودند: به خدا قسم این مومنان صالح ، شیعیان ما اهل بیت (علیه السلام) هستند که به دست اینها حـکـومـت عدل بر روی زمین به امامت امام مهدی (علیه السلام) برقرار می شود!


? قید "الذی ضمنه” تاکید است یعنی اگر خداوند وعده دهد، تحقق آن حتمی است، «ان الله لا یخلف المیعاد» و اگر ضمانت را هم به آن ضمیمه کند، حتمیت آن دو برابر می شود، زیرا هم #وعده کرده و هم این وعده را #ضمانت می کند.
 

وضعیت
این موضوع قفل شده است
بالا