نوشیدنی مفید برای کبد چرب

  • شروع کننده موضوع narngk.
  • تاریخ شروع

narngk.

Guest
نوشیدنی مفید برای کبد چرب


نوشیدنی های مفید برای کبد چرب​

برای تهیه صبحانه برای کبد چرب، نیازمند دانستن انواع نوشیدنی های مفید برای کبد چرب نیز هستید که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

آب‌میوه مرکبات: وجود ویتامین C و آنتی اکسیدان‌هایی که در مرکبات وجود دارد، سبب می‌شود یکی از نوشیدنی های مفید برای کبد چرب باشد. می‌توانید از آن در تهیه صبحانه برای کبد چرب استفاده کنید و به کاهش التهاب کبد خود کمک کنید.

قهوه: یکی از مهم‌ترین نوشیدنی های مفید برای کبد چرب، قهوه است که سرشار از آنتی‌اکسیدان و کافئین است و به درمان کبد چرب کمک کرده و حتی از سیروز کبدی و سرطان کبد نیز پیشگیری می‌کند. مصرف روزی یک فنجان قهوه، به‌خصوص در زمان صبحانه برای کبد چرب بسیار مفید است. فنجان قهوه روزانه شما می تواند به محافظت از کبد در برابر NAFLD کمک کند. یک بررسی در سال ۲۰۲۱ نشان داد که مصرف منظم قهوه با کاهش خطر ابتلا به NAFLD و همچنین کاهش خطر پیشرفت فیبروز کبد در افرادی که قبلاً مبتلا به NAFLD هستند، مرتبط است. همچنین به نظر می‌رسد کافئین تعداد آنزیم‌های غیرطبیعی کبدی را در افراد در معرض خطر بیماری‌های کبدی کاهش می‌دهد.
مشاهده پیوست 230565


چای سبز: طبق تحقیقاتی که در ژاپن انجام شده است، چای سبز می‌تواند سبب بهبود وضعیت بیماران کبد چرب شود که بیشتر به دلیل وجود ترکیبی به نام کاتچین است. همچنین وجود آنتی‌اکسیدان‌ها در چای سبز و چای سیاه به پاکسازی کبد کمک بسیاری می‌کند و می‌تواند یک صبحانه رژیمی برای کبد چرب باشد.
مشاهده پیوست 230566
 

منصوره موسوی

Guest
مشاهده پیوست 230572

با سلام خدمت دوست عزیزم دومین غذای مفید برای کبد بلغور جو دوسر حاوی مقدار زیادی فیبر است. فیبر یکی از مواد مفیدی است که در هضم آسان غذا تاثیر زیادی دارد. بعد از هضم مناسب غذا، خطر ابتلا به بیماری های مزمن کبدی کاهش می یابد.

علاوه بر این، جو و جو دوسر حاوی ترکیبی بنام گلوکان بتا هستند. بتا گلوکان ها را تقویت می کند و چربی مضر و قند خون اضافی بدن را کاهش داده، با بیماری هایی نظیر دیابت و چاقی مبارزه می کند.
 

بالا