نحوه صحیح نگهداری گل ادریسی یا هورتانسیا ماکروفیلا

  • شروع کننده موضوع Choi mary
  • تاریخ شروع

Choi mary

Guest
خواص درمانی گل ادریسی چیست؟
هرس کردن گل ادریسی به چه صورت هست؟



معرفی گل ادریسی​

در بین گیاهان مختلف، ادریسی به گیاه دم دمی مزاج معروف است. البته دلیلش هم واضح است. چون با تغییر PH خاک به سرعت تغییر رنگ می‌دهد! عملکرد این گیاه بسیار جالب است: اگر خاک اسیدی باشد، رنگ گل‌ها آبی و اگر خاک بازی باشد، رنگ گل‌ها صورتی می‌شود. بنابراین گل ادریسی آبی به خاک اسیدی و گل ادریسی صورتی به خاک قلیایی نیاز دارد.

1677700389749.png



مروری سریع بر ادریسی ماکروفیلا
نام علمی : Hydrangea Macrophylla
نام رایج : ادریسی ماکروفیلا، ادریسی فرانسوی، هورتانسیا
نوع گیاه : برگ ریز/ مناسب فضای بیرونی
سمی بودن : اگر خورده شود، سمی است.
دشواری نگهداری : آسان و کم دردسر

1677700436181.png
 
استارتر
استارتر

Choi mary

Guest

خواص گیاه​

گل اورتانزیا یا ادریسی در اصل متعلق به کشور ژاپن است، جایی که در آن از برگ‌هایش برای تهیه چای خوش طعمی به نام “آماچا” استفاده می‌کنند. در طب گیاهی، برگ‌های ادریسی دارای خاصیت ضدمیکروبی دانسته می‌شوند و حتی برای درمان دیابت و مالاریا هم از آن استفاده می‌کنند.
با گُل‌سِتان همراه باشید تا روش نگهداری گیاه ادریسی ماکروفیلا (گل هورتانسیا) را بدانید.
 
استارتر
استارتر

Choi mary

Guest

شیوه نگهداری گل ادریسی

نور​

ادریسی تمایل دارد که در نور کافی خورشید قرار بگیرد. اما نه هر نوری! ایده‌آل ترین حالت برای آن، نور زیاد در بعدازظهر و نور ملایم در صبح‌هاست. فراهم کردن چنین مکانی شاید کمی دشوار باشد. پس توصیه می‌کنیم آن را در مکانی قرار دهید که هم نور کافی دریافت کند و هم کمی سایه باشد.
 
استارتر
استارتر

Choi mary

Guest

آبیاری​

با نگهداری هورتانسیا در گلدان در آبیاری گیاه دقت کنید. اگر ادریسی را در مکان پرنوری قرار داده اید، باید آن را مرتبا آبیاری کنید. چون ادریسی تمایل دارد که همیشه خاک مرطوبی داشته باشد. اما اگر آن را در مکان کم نور تری گذاشته اید، دفعات و میزان آبیاری را کاهش دهید.

روش مراقبت از گیاه ادریسی ماکروفیلا
عکس گل ادریسی
 
استارتر
استارتر

Choi mary

Guest

خاک و کوددهی​

اگر قصد دارید گلدان ادریسی را عوض کنید و یا آن را به باغچه منتقل کنید، حتما به رنگ گیاه خود توجه کنید. اگر رنگ گل‌های ادریسی آبی است، حتما از کود اسیدی استفاده کنید و اگر رنگ گل‌ها صورتی است، کود بازی را فراموش نکنید. در هر صورت، به زه کشی مناسب خاک هم توجه کافی داشته باشید.
 
استارتر
استارتر

Choi mary

Guest

هرس کردن

اگرچه ادریسی نیازی به هرس شدن ندارد، اما اگر احساس کردید که گیاه خیلی شلوغ شده و می‌خواهید کمی آن را مرتب کنید، باید این کار را درست پس از اتمام گلدهی انجام دهید. اگر در هر زمان دیگری این کار را انجام دهید، گلدهی و شکوفه زدن گیاه را متوقف می‌کنید.
نکته آخر این که نگران برگ ریزان ادریسی نباشید! برگ‌های ماکروفیلا در زمستان می‌ریزد ولی در بهار مجددا رشد خواهد کرد
 

بالا