نحوه صحیح خوابیدن برای جذب هماتوم

آیلا

عضویت
May 2, 2023
جنسیت
خانم
نحوه خوابیدن برای جذب هماتوم و درمان جیاهی و طب سنتی آن

در برخی موارد (به خصوص موارد سطحی) هماتوم نیازی به درمان ندارد. بدن معمولاً به مرور زمان خون لخته شده در اثر هماتوم را دوباره جذب می‌کند.

برای مدیریت هماتوم زیر جلدی ناخن یا سایر بافت‌های نرم، باید به ناحیه آسیب‌دیده استراحت بدهید و یک کیسه یخ پیچیده شده در حوله روی آن ناحیه قرار بدهید تا درد یا تورم کاهش یابد. گاهی به تشخیص پزشک، باندپیچی و آتل‌بندی ناحیه اطراف هماتوم مانع از باز شدن رگ‌های خونی دیگر و بروز هماتوم‌های جدید در زمان بهبودی می‌شود. معمولا در صورت لزوم، پزشک دستورات خاصی را در مورد نحوه انجام این کار به شما می‌دهد.

اگر آسیب‌دیدگی عامل هماتوم دردناک باشد، پزشک ممکن است مصرف برخی از داروهای مسکن بدون نسخه را توصیه کند. از مصرف برخی مسکن‌ها مانند آسپرین که خون را رقیق می‌کنند و ممکن است هماتوم را بدتر کنند، اجتناب کنید.

در مواردی، هماتوم به خصوص هماتوم مغزی ممکن است نیاز به جراحی برای تخلیه آن داشته باشد. درصورتی‌که خون لخته شده و تجمع‌یافته به نخاع، مغز یا سایر اندام‌ها فشار وارد کند، احتمال جراحی بیشتر است. گاهی پزشک ممکن است بخواهد هماتوم را که در اثر وجود خطر عفونت تخلیه کند.

البته در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۵ بر روی افراد مبتلا به هماتوم ساب دورال انجام شد، نویسندگان خاطرنشان کردند که اکثر آن‌ها تحت درمان محافظه‌کارانه قرار گرفتند و فقط ۶.۵ درصد از این افراد در مراحل بعدی نیاز به جراحی داشتند.

در موارد نادر، خونریزی هماتوم ممکن است متوقف نشده باشد. زیرا رگ خونی آسیب‌دیده همچنان خون بیشتری خارج می‌کند. حال جراح باید به طور کامل خون قدیمی و جدید را به کمک جراحی تخلیه کند.

خوشبختانه اغلب نیازی به درمان هماتوم در بارداری نیست و مادران سیر طبیعی بارداری خود را ادامه می‌دهند. معمولا پزشکان توصیه می کنند‌که در صورت بروز هماتوم ساب کوریونیک، مادر:

بیشتر استراحت کند و وسایل سنگین بلند نکند
ارتباط جنسی نداشته باشد
مایعات و آب بیشتری مصرف کند
وعده‌های غذایی سنگین مصرف نکند
برای انجام سونوگرافی منظم برنامه‌ریزی داشته باشد
درمان این مشکل معمولا با تجویز همزمان داروهای حاوی پروژسترون و استروژن و داروهای ضد انعقاد مانند آسپرین و هپارین انجام می‌شود. زیرا خطر جدا شدن جفت از دیواره رحم و زایمان زودرس یا سقط جنین وجود دارد.


درمان هماتوم با داروهای گیاهی
مطمئنا مصرف گیاهان دارویی می‌تواند کمک زیادی به شما در این زمینه کند. تنها نکته قابل توجه این است که بهتر است همزمان آن‌ها را با داروهای شیمیایی مصرف نکنید. از دمنوش‌های گیاهی موثر برای رفع هماتوم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بابونه
بهارنارنج
بیدمشک
گیاه دم اسب
ریشه گیاه پامچال
درمان هماتوم در طب سنتی
متخصص طب سنتی معتقد هستند که مصرف موضعی پیاز، سرکه سیب، روغن شتر، روغن نارگیل یا زردچوبه کمک زیادی به رفع هماتوم سطحی می‌کند. مصرف ترکیب سرکه و عسل نیز برای رفع هماتوم‌های داخلی عالی است. توصیه می‌کنیم خانم‌های باردار از داروهای گیاهی برای رفع هماتوم ساب کوریونیک استفاده نکنند زیرا ممکن است خطراتی برای جنین داشته باشند.

۱۶_۵۰_۰۴_هماتوم.jpg
 

melika.j

⭐کاربر فعال⭐
عضویت
Apr 29, 2024
جنسیت
خانم
چ جالب
 

بالا