مصرف پرگابالین ( لیریکا ) در بارداری و شیردهی

  • شروع کننده موضوع اطلاعات دارویی
  • تاریخ شروع
وضعیت
این موضوع قفل شده است

اطلاعات دارویی

Guest
داروی کپسولی و قرص پرگابالین Pregabalin که با نام تجاری لیریکا (Lyrica) شناخته می شود یک داروی خوراکی است که برای درمان صرع، درد عصبی، فیبرومیالژیا و اختلال اضطرابی عمومی تجویز می‌شود.

پژوهشگران در جدیدترین پژوهش های خود دریافته اند استفاده از داروهای مسکن حاوی ماده شیمیایی پرگابالین، حین بارداری می تواند آسیب جدی به جنین وارد کند. محققان سوئیسی دریافته اند که استفاده از این ماده دارویی بویژه در اوایل بارداری می تواند باعث بروز نقایص مادرزادی عمده غیرقابل جبران در نوزاد شود.

اگر باردار هستید یا در حال اقدام برای بارداری هستید با پزشکتان گفتگو کنید؛ این دارو را باید در صورتی استفاده کنید که فواید آن نسبت به خطرات بالقوه آن قابل توجیه باشد. مطالعات حیوانی نشان داده است که دوز‌های بالای پره گابالینباعث افزایش اثرات منفی روی جنین می‌شود. اگر در حین مصرف این دارو باردار شوید، با مسئول درمانی خود صحبت کنید.

مصرف کپسول پرگابالین در شیردهی:
پرگابالین از طریق شیر مادر در مقادیر کوچکی عبور می‌کند؛ به عبارت بهتر این ممکن است موجب عوارض جانبی در بچه‌ای شود که در حال شیر خوردن است. اگر در حال شیر دادن به بچه هستید با پزشک خود صحبت کنید. شما ممکن است لازم باشد تصمیم بگیرید که شیر دادن را متوقف کنید یا مصرف این دارو را.
 

وضعیت
این موضوع قفل شده است
بالا