مصرف استامینوفن کدئین در بارداری و شیردهی

  • شروع کننده موضوع اطلاعات دارویی
  • تاریخ شروع
وضعیت
این موضوع قفل شده است

اطلاعات دارویی

Guest
خطر و عوارض مصرف قرص مسکن استامینوفن کدئین در دوران بارداری و شیردهی چیست؟

مصرف استامینوفن کدیین در بارداری به طور کامل ممنوع است چراکه عوارض جبران ناپذیری برای جنین دارد، اگر دچار مشکل و یا درد هستید بهتر است با مشورت پزشک اقدام به تهیه قرص مسکن مناسب نمایید، مصرف استامینوفن کدئین به صورت کاملا محدود و با دستور و راهنمایی ویژه از سمت پزشک امکان پذیر است.

مصرف استامینوفن کدئین در دوران شیردهی نیز باید تحت نظر پزشک باشد زیرا این دارو از طریق شیر نیز منقل می شود بنابراین در دوران شیردهی اگر نیازمند استامینوفن باشید باید این دارو در دوز پایین و با دستورالعمل پزشک مصرف گردد.

مطالعه‌ای که روی رابطه مصرف استامینوفن مادران باردار و مشکلات باروری در فرزندان پسر آن‌ها بر روی موش‌ها انجام شد نشان داد که مصرف استامینوفن به صورت روزانه و به مدت ۷ روز می‌تواند مقدار تستوسترون در نوزادان را تقریباً به نصف کاهش دهد. از طرف دیگر برخی از مطالعات نیز حاکی از آن است که مصرف استامینوفن در سه ماهه اول بارداری می‌تواند بر روی باروری فرزندان دختر مؤثر واقع شود به علاوه مصرف استامینوفن می‌تواند رشد طبیعی اندام‌های تولید مثل فرزندان دختر را مختل کند و علائمی شبیه به سندروم نارسایی تخمدان زودرس در آن‌ها ایجاد نماید. بررسی سه مطالعه روی موش‌ها نشان می‌دهد زمانی که مادران از استامینوفن استفاده می‌کنند فرزندان آن‌ها تخمک کمتری تولید می‌کنند.

1616883141536.png
 

وضعیت
این موضوع قفل شده است
بالا