مدیریت ولایی/ پناهیان

  • شروع کننده موضوع Luna
  • تاریخ شروع
وضعیت
این موضوع قفل شده است

Luna

Guest
?راز غربت‌ امیرالمؤمنین در «شیوۀ حکمرانیِ ایشان، یعنی مدیریت ولایی» است
?در مدیریت ولایی، وقتی مردم همراهی نکنند، حتی علی(ع) هم نمی‌تواند کاری از پیش ببرد

? #تاریخ_بعثت و #عصر_ظهور - جلسه بیست و یکم

➖در زمان بعثت پیامبر، بسیاری از مردم، نه با ایشان دشمنی کردند و نه ایمان آوردند، بااینکه می‌دانستند حق با اوست، سکوت می‌کردند چون مرعوب قدرت‌طلب‌ها بودند.

➖پیامبر مأموریت دارد مردم را از سلطۀ زورگوها آزاد کند، اما چون در روش دینی «اجبار» نیست، لذا اگر مردم همراهی نکنند، کار پیامبر بسیار سخت می‌شود.

➖دشواری کار امیرالمؤمنین هم به‌همین دلیل بود. چرا حضرت، غریب ماند؟ چرا یارانش سمت معاویه رفتند؟ چون معاویه وعده می‌داد و افراد را تطمیع و تهدید می‌کرد. معاویه سیاسی‌بازی می‌کرد اما علی(ع) اهل نیرنگ و فریب مردم نبود.

➖راز غربت‌ حضرت در شیوۀ حکمرانیِ ایشان است؛ «ولایت» یعنی شیوه‌ای که می‌خواهد آزادی، استقلال و کرامت انسان‌ها را حفظ کند. ولی مردم اکثراً این شیوه را نمی‌فهمند لذا با آن همراهی نمی‌کنند.

➖برای حکومتی که بخواهد کرامت و استقلال آدم‌ها را حفظ کند، همراهیِ مردم بسیار مهم است و الا حتی امیرالمؤمنین هم کاری از پیش نمی‌برد و حتی پیامبر هم، آخر نمی‌تواند وصیتنامه بنویسد.

➖ولایت‌مدار بودن یعنی اینکه شیوۀ حـکومت ولیّ خدا را درک کنیم و با او همکاری کنیم تا موفق بشود و الا شیوۀ مدیریت ولایی، این‌قدر پُر از کرامت است که موجب می‌شود منافقین میدان پیدا کنند و ضربه بزنند.

??صوت و متن کامل:
? Panahian.ir/post/6789
 

وضعیت
این موضوع قفل شده است
بالا