فواید و مضرات سنگدان مرغ برای گربه

  • شروع کننده موضوع مجله خبری
  • تاریخ شروع

مجله خبری

Guest
آیا دادن سنگدان مرغ به گربه خانگی یا خیابانی خطری دارد؟ چقدر سنگدان به گربه ها بدهیم و مضرات مصرف بیش از حد آن چیست

فواید و نحوه دادن سنگدان مرغ به گربه​

باید بیان داشت که سنگدان هم مثل باقی قسمت های خام مرغ می تواند حاوی باکتری سالمونلا باشد. بنابراین مکانی که می خواهید در آن سنگدان را آماده و تمیز کنید از قبل اماده نمایید تا از انتشار باکتری ها در آشپزخانه خود خودداری شود.

ابتدا سنگدان را به دو قسمت تقسیم نموده و خوب بشویید بعد پوست زردرنگ روی آن را جدا کنید. سنگدان را می توانید نگینی خورد کرده و به گربه خود دهید.

اگر میخواهید سنگدان را به صورت خام به گربه خود دهید، چند روزی برای اطمینان از بین رفتن توکسوپلاسما آن را فریز کنید. در غیر این صورت، کمی آن را بخارپز کنید. اگر اولین بار است که می خواهید به گربه سنگدان بدهید، سنگدان مرغ را به قطعات خیلی ریز خرد کنید و یک تا دو قاشق چایخوری در غذای معمولی اش مخلوط نمایید.


1614900098316.jpeg

سنگدان اگر به اندازه ای باشد که گربه بتواند آن را بجود برای دندان هایش مفید است زیرا که پلاک روی دندان ها را پاک می کند و باعث تقویت دندان ها و لثه ها می شود.


1614896995806.jpeg


خطرات و مضرات مصرف سنگدان مرغ برای گربه​

مصرف سنگدان برای گربه خانگی یا خیابانی ممکن است مشکلاتی هم داشته باشد. به علت میزان بالای چربی و کلسترول موجود در سنگدان، مصرف آن ممکن است برای برخی گربه ها مضر و خطرناک باشد. از سوی دیگر میزان عناصر سنگین و مضر مانند کادمیوم، سرب و کروم نیز در سنگدان مرغ زیاد است. چربی موجود در سنگدان مرغ از نوع اشباع است و مصرف زیاد آن می تواند باعث بروز التهابات بافتی در برخی گربه ها گردد.

دقت داشته باشید بیشتر آنتی بیوتیک ها در سنگدان مرغ تجمع پیدا می کند، از این رو اگر از نحوه پرورش مرغ اطلاع ندارید، نباید سنگدان آن را به خورد گربه دهید تا سلامت گربه تان با خوردن سنگدان مرغ سرشار از آنتی بیوتیک به خطر نیفتد.
 
آخرین ویرایش:

بالا