علت و درمان ریزش پر عروس هلندی

  • شروع کننده موضوع مجله خبری
  • تاریخ شروع

مجله خبری

Guest
به طور معمول دلایل و علت ریزش پر عروس هلندی نر و ماده چیست و چگونه باید آن را درمان کرد. فصل ریزش پر این پرنده از چه زمانی شروع می شود؟
عروس هلندی در دسته طوطی سانان که جثه ایی ریز و تاج بلند و زیبا دارد جنس نر آن لپهایی سرخ و زیباتری نسبت به ماده خود دارد.

دلایل ریزش پر در عروس هلندی​


۱.ناشی از طبیعت و آب وهوا
۲.تغذیه
۳.ناشی ازبیماری
۴.سن بلوغ

که هر کدام را در زیر بررسی و راه درمان را ذکر میکنیم

۱.می تواند ناشی از تغییرات ناگهانی دما در محل زندگی آنها باشد پیشنهاد میگردد حتما عروس خود را در یک مکان ثابت با آب وهوای ملایم و کمی معتدل قراردهید در ضمن یادآور میشوم دربرخی از فصول ممکن است عروس هلندی ریزش پر داشته باشد که امری طبیعی است و مدت آن نزدیک یکماه ون یم طول می کشد.


۲.تغذیه نادرست به این معنا که مواد ویتامینه و مغذی درغذای عروس هلندی کم است پیشنهادهایی که برای شماداریم از غذا و میوه هایی نظیر

۱.ارزن که سرشاراز پروتئین وموادغنی از فسفروموادمعدنی
۲.تخم کتان حاوی انواع ویتامین وترکیبات کربو هیدرات
۳.کافشه
۴.شاهدانه پرچرب و محرک بهتراست کمتر استفاده شود و میوه هایی مثل کاهو تامین کننده کلسیم واشتها آور.جعفری .باساقه بگذارید تمایل به خوردن ساقه دارد تا برگ جعفری.کلم برکلی,جوانه گندم حاوی ویتامین ای .اف.ب۶.جوانه ماش,سیب,هویج سرشار از ویتامین ای و املاح معدنی,گندم وذرت پخته .سفیده تخم مرغ پخته استفاده کنید.


۳.پرنده مبتلا به بیماری قارچی و باکتریایی یا شپش می باشد که سریع باید به دامپزشک مراجعه کرد .دراین حالت پرنده بی قرار و خارش داردو خرد و نامرتب بودن پرها از نشانه هایش است.

۴.بلوغ درسنین ۶ تا۹ماهگی اتفاق میافتد به حالت منظم پرها شروع به ریختن میکنندوپرهای جدید جایگزین میشود و تا دو ماه ادامه پیداخواهد کرد

نکته آخر جهت زیبایی و سلامت پرهای عروس خود آنها را حداقل دوبار در ماه حمام کنید و در فصول گرم چون عروس علاقه به آبتنی دارد ظرفی را از آب پرکنید و او را تشویق به استحمام کنید.

ریزش پر عروس هلندی
 

تک دختر

Guest
چقد دنگ و فنگ داره داشتنشون.ما داریم کلی ویتامین و دارو و اینقدم باید مواظب دما و غذاشون بود ک نگو.
داستانه????
 

بالا