عدم رشد سیاسی مردم علت اصلی مظلومیت فاطمه

  • شروع کننده موضوع Luna
  • تاریخ شروع
وضعیت
این موضوع قفل شده است

Luna

Guest
▪️در جامعه‌ای که رشد سیاسی پیدا نکرده، خواص جبهۀ حق را با عملیات روانی، کنار می‌زنند و مردم را از منفعت حضور آنها محروم می‌کنند

▪️ از زمان پیامبر(ص) به دروغ، علی(ع) را خشن و سخت‌گیر معرفی کردند تا مردم را از انقلابی‌بودن علی(ع) بترسانند؛ این روش متهم‌کردنِ پیروان صادق پیامبر(ص) به خشونت، در طول تاریخ و زمان ما هم رواج داشته و دارد

? عدم رشد سیاسی مردم؛ علت اصلی مظلومیت فاطمه(س) - ج۳

➖ یکی از شاخصه‌های رشدنایافتگیِ سیاسی جامعه این است که «مردم حرف باطل را زودتر بپذیرند» کمااینکه فاطمه(س) به مردم مدینه فرمود: شما حرف غلط را به‌سرعت می‌پذیرید اما حرف حق را زود نمی‌پذیرید؛ «الْمُسْرِعَةِ اِلى قيلِ الْباطِلِ»

➖ در هر جامعه‌ای، مهم‌ترین عاملی که افراد بد و ضعیف را حاکم می‌کند، قدرت و ابزار رسانه‌ای آنهاست؛ با همین ابزار، عملیات روانی انجام می‌دهند و افکار عمومی را منحرف می‌کنند.

➖ فاطمه(س) نمی‌فرماید «ای نخبگان بد جامعه! چرا مردم را منحرف می‌کنید؟» بلکه می‌فرماید «ای مردم! شما چرا حرف‌های آنها را می‌پذیرید؟» یعنی خودِ مردم باید مراقب باشند تحت تأثیر حرف باطل قرار نگیرند.

➖ برخی در مدینه، حرف‌هایی می‌زدند که مردم را از انقلابی‌بودن امیرالمؤمنین(ع) بترساندند. مثلاً می‌گفتند: او زاهدانه زندگی می‌کند و می‌خواهد همۀ‌تان را با نان خشک اداره کند! فاطمه(س) می‌فرمود: از زهد علی(ع) نترسید، خودش زاهدانه زندگی می‌کند اما با شما مدارا می‌کند.

➖ خواص جبهۀ باطل از رشدنایافتگی سیاسی مردم سوءاستفاده می‌کنند و با عملیات روانی علیه خواص جبهۀ حق، آنها را در حاشیه قرار می‌دهند؛ همان کاری که در مدینه، با علی(ع) انجام دادند.

➖ از زمان پیامبر(ص) به دروغ، علی(ع) را به‌عنوان فردی خشن معرفی می‌کردند به‌حدی که پیامبر(ص) فرمود: «لَا تَشْكُوا عَلِيّاً» از علی شکایت نکنید، او در راه خدا سخت‌گیر است... البته این روش متهم‌کردنِ پیروان صادق پیامبر(ص) به خشونت، در طول تاریخ حتی در زمان ما رواج داشته و دارد.

?علیرضا پناهیان
? نجف اشرف- گفتگوی زندۀ تلویزیونی - ۹۹.۱۰.۲۹
?? متن کامل:
Panahian.ir/post/6630
 

وضعیت
این موضوع قفل شده است
بالا