طناب زدن تضمینی ترین روش برای لاغری و چربی سوزی

  • شروع کننده موضوع آیلا
  • تاریخ شروع

آیلا

Guest
کالری سوزی طناب زدن چقدر است؟ از فواید طناب زدن استفاده کنید و 200 کالری بسوزانید! طناب زدن برای لاغری موثر است. مقدار کالری‌سوزی در حین این تمرین برای افرادی‌که می‌خواهند وزنشان را کم کنند دارای اهمیت بسیار زیادی است. با هر دقیقه تمرین علاوه‌بر تقویت عضلات پا، باسن و شانه‌ها، 10 کالری نیز خواهید سوزاند. این یعنی با دو بار طناب‌زدن 10 دقیقه‌ای، 200 کالری می‌سوزانید (که یعنی 1000 کالری در هفته).
مشاهده پیوست 208016

تعداد کالری سوزانده‌شده در طول ورزش تا حد زیادی به مدت زمان تمرین، شدت و وزن فرد بستگی دارد؛ اما کالری مصرفی طناب‌زدن به‌صورت کلی می‌تواند به 15 تا 20 کالری در دقیقه برسد. چند عامل کلیدی وجود دارد که بر تعداد کالری مصرف‌شده هنگام طناب‌زدن تأثیر می‌گذارد که عبارتند از:

وزن
سرعت تمرین
تعداد پرش‌ها
مدت زمان تمرین
به‌عنوان مثال، اگر یک فرد 68 کیلویی که با سرعت 1 پرش در ثانیه (60 تا در دقیقه) به مدت 10 دقیقه طناب بزند، بیش از 100 کالری در دقیقه می‌سوزاند. درحالی‌که اگر یک فرد 91 کیلویی که با 2 پرش در ثانیه (120 در دقیقه) به مدت 15 دقیقه طناب بزند، تقریباً 300 کالری در دقیقه می‌سوزاند.

بنابراین، این‌که میزان چربی سوزی چه مقدار است، به وزن شخص، سرعت ورزش و شدت تمرین او بستگی دارد و نمی‌توان عدد خاصی را در نظر گرفت

طناب‌زنی به دلیل ماهیت هوازی بودن آن، جزو ورزش‌هایی است که کالری‌سوزیِ بالایی دارند. در عین حال که با فواید طناب‌ زدن کالری‌های اضافه خود را می‌سوزانید، تقریبا تمام عضلات بدنتان را هم درگیر می‌کنید و حسابی پایین‌تنه و بالاتنه شما تقویت می‌شود.

اگر درباره چرایی و چگونگی فواید طناب‌ زدن برای لاغری می‌خواهید بدانید، باید بگوییم که دلیل لاغری با طناب این است: بدن انسان برای این‌که یک لیتر اکسیژن جذب کند، حدوداً 5 کالری می‌سوزاند. این بدین معنی است که هرچه ورزش شما عضلات بیشتری را درگیر کند و اکسیژن بیشتری بسوزاند، کالری سوزی بیشتری هم خواهد داشت.

اگر تا به‌حال فقط یک‌بار هم از روی طناب پریده باشید، می‌دانید که با اولین پرش‌‎ها ضربان قلب به‌شدت بالا می‌رود و بدن شروع به کالری‌سوزی می‌کند.
 

بالا