طرز تهیه کیک هویج خوشمزه و مجلسی برای ۱۰ ، ۱۵ ، ۲۰ و ۳۰ نفر

آیلا

⭐⭐⭐ملکه⭐⭐⭐
عضویت
May 2, 2023
جنسیت
خانم
طرز تهیه کیک هویج خوش‌مزه و عالی برای دن نفر که با دو برابر و سه برابر کردن این مواد میتوانید برای پانزده بیست و سی نفر نیز تهیه کنید

مواد لازم برای تهیه کیک هویج گردویی
تخم مرغ4 عدد
شکر1 لیوان
شیر1 لیوان
روغن مایعنصف لیوان
آرد2 لیوان
بکینگ پودر1/5 قاشق چای خوری
وانیل شکرینصف قاشق چای خوری
گردو1 لیوان
دارچین1 قاشق چای خوری
هویج1 لیوان


طرز تهیه کیک هویج گردویی
✔️ مرحله اول
برای درست کردن یک کیک هویج گردویی خوشمزه ابتدا تخم مرغ و شکر را خوب هم بزنید تا کف کند و رنگش روشن شود سپس شیر و روغن مایع را اضافه کنید و کمی هم بزنید مخلوط که شد آرد ، وانیل و بکینگ پودر الک شده را با هم مخلوط کنید.

✔️ مرحله دوم
و به مایه کیک اضافه کنید و هم بزنید هویج (در یک جهت روی رنده بکشید که آب نیندازد)، گردو خرد شده و دارچین را اضافه کنید و هم بزنید و با لیسک هم بزنید.

مرحله سوم
سپس قالب را چرب و آرد پاشی کنید و آرد اضافی را بگیرید مایه کیک را بریزید داخل قالب و در فر 170 درجه از قبل گرم شده قرار دهید تا وقتی که روی کیک کمی طلایی شود بپزید.(حدودا 35 الی 40 دقیقه)


مرحله چهارم
سپس با خلال چوبی پخت کیک را تست کنید اگر از مایه کیک به خلال چسبیده بود که کیک هنوز پخته نشده است و نیاز است به پخت ادامه دهد و اگر چیزی از مایه به خلال نچسبیده بود کیک آماده شده است.


مرحله پنجم
و می توانید آن را از فر خارج کنید کمی صبر کنید تا کیک خنک شود سپس از قالب جدا کنید و به شکل دلخواه تزیین کنید و سرو کنید و با عشق نوش جان کنید.

Û±Û²_Û±Û³_Û²Û¹_cake-havij-darchin.jpg
 

بالا