طرز تهیه کباب افغانی خوشمزه

آیلا

⭐⭐⭐ملکه⭐⭐⭐
عضویت
May 2, 2023
جنسیت
خانم
طرز تهیه سیخ کباب خوشمزه مخصوص افغانستان

کباب افغانی یا سیخ کباب از لذیذترین غذاهای افغانستانی است؛ غذایی با طرز تهیه ساده که گوشت گوسفندی چرخ شده، ماده اصلی تشکیل‌دهنده آن است. کباب افغانی شباهت بسیاری به کوبیده دارد و در جشن‌ها و مهمانی‌ها به‌همراه غذاهای دیگر سرو می‌شود. کباب افغانی یکی از بهترین انواع کباب در سراسر جهان به شمار می‌رود؛ کبابی که با پودر فلفل قرمز فراوان، طعم آتشینی دارد.


مواد لازم برای تهیه کباب
گوشت چرخ کرده: 1کیلوگرم
پیاز: 250 گرم
فلفل سیاه: به میزان لازم
نمک: به میزان لازم
پودر پابریکا: به میزان لازم


دستور پخت کباب کوبیده
برای اینکه کباب کوبیده خوشمزه و حرفه ای درست کنید باید از گوشت چرخ کرده گوسفندی و مخلوط گوساله استفاده نمایید؛ اینطوری کباب کوبیده شما ترد و خوشمزه تر خواهد شد و حتما باید گوشت شما چربی داشته باشد چون اگر چربی گوشت کم باشد وقتی که آن را ماساژ می دهید خود را ول می کند.

در اولین مرحله برای تهیه کباب کوبیده باید پیازها را پوست کنده و با گوشتکوب برقی آن را له کنید و به شکل پوره در بیاورید. همانطور که گفته شد پیازها باید له شوند و رنده کردن پیاز ها درست نیست.

همانطور که در نسبت ها دقت کرده‌ اید باید نسبت پیاز به گوشت شما یک به چهار باشد، در واقع برای یک کیلوگرم گوشت چرخ کرده باید 250 گرم پیاز داشته باشید و وقتی که پیازها له شدند آن را با گوشت مخلوط کرده و خوب ماساژ بدهید.

وقتی که گوشت را ورز می دهید باید مقداری فلفل سیاه ، نمک و پودر پاپریکا هم داخل آن بریزید و با هم به خوبی ترکیب کنید تا گوشت شما حالت چسبندگی داشته باشد.

هرچه ماساژدادن گوشت را بیشتر ادامه دهید چسبنده تر و نرم تر می شود و باید در 5 دقیقه این کار را انجام دهید. پس از آن محتویات را داخل یک ظرف قرار داده و سر آن را بپوشانید و حدود یک ساعت در یخچال بگذارید.

بعد از اینکه گوشت شما یک ساعت استراحت کرد، دوباره یک دقیقه آن را ورز بدهید و برای اینکه گوشت به دست شما نچسبد از آب استفاده کنید.


حالا به حرفه ای ترین مرحله تهیه کباب کوبیده یعنی سیخ کردن کباب کوبیده رسیده‌اید و باید روش سیخ کردن را طوری یاد بگیرید که از ریختن مواد کباب کوبیده روی سیخ جلوگیری شود.

برای این کار باید یک مشت از مایه کباب کوبیده را برداشته و روی سیخ های پهن قرار دهید و با فشار و حالت دست مشخص یعنی با انگشت سوم و شصت دست آن را به اندازه مناسب روی سطح سیخ پخش کنید و با یک فشار کم آن را به سیخ بچسبانید و در نهایت ابتدا و انتهای گوشت را هم باید به سیخ بچسبانید.

حالا منقل را آماده کرده و سیخ کباب ها را روی آن بگذارید، ولی تا وقتی که شعله آتشی که از هیزم و زغال بلند شده بالا باشد نباید کباب را روی آن بگذارید و باید صبر کنید که شعله فروکش کند. اگر هم از مواد اشتعال زا استفاده کردید باید منتظر بمانید که بوی مواد از بین برود تا غذای شما بوی بد به خود نگیرد و اگر هیزم یا زغال بود باید کاملاً بسوزد تا غذای شما بوی بد نگیرد.

حالا باید سیخ کباب ها را روی آتش بچینید و مرتب و با دقت آن را بچرخانید و باد بزنید تا گوشت ها خوب بپزند و کباب شما از سیخ جدا نشود. هنگامی که گوشت برشته شد دیگر نیازی نیست که آن را باد بزنید و باید اجازه بدهید که کباب ها آرام‌ آرام بپزند.

از ابتدا تا انتهای آماده سازی مواد اولیه و درست کردن کباب حدودا یک ساعت و نیم زمان احتیاج دارید و برای پخت آن هم نیم ساعت زمان احتیاج است و می توانید این غذای خوشمزه و مقوی را یا به صورت خالی در کنار نان یا با برنج میل کنید و بعنوان وعده غذایی اصلی در شام و ناهار آن را سرو نمایید.

Û±Û·_Û´Û·_ÛµÛ¹_images.jpg
 
استارتر
استارتر
آیلا

آیلا

⭐⭐⭐ملکه⭐⭐⭐
عضویت
May 2, 2023
جنسیت
خانم

بالا