طرز تهیه ژیگو خوشمزه و رستورانی توسط نواب ابراهیمی

آیلا

⭐⭐⭐ملکه⭐⭐⭐
عضویت
May 2, 2023
جنسیت
خانم
طرز تهیه ژیگو خوشمزه و مجلسی و مهمان پسند ایرانی و ساده و لذیذ

مواد لازم برای پخت ژیگو
ران گوسفند ۱ عدد
سیر ۱ بوته

نعنا و ترخان یک دسته کوچک

کره ۱۰۰ گرم

نمک و فلفل به میزان لازم

روغن به میزان لازم

آموزش پخت ژیگو
برای تهیه ژیگو، ابتدا گوشت را به دقت تمیز کنید و از چربی‌های اضافی آن جدا شوید. دیدگاه‌ها درباره ترجیح استفاده از گوشت با استخوان در تهیه ژیگو متفاوت است؛ بعضی افراد ترجیح می‌دهند با استخوان درشت ژیگو را پخته کنند در حالی که دیگران استخوان را جدا می‌کنند.


پس از تمیز کردن گوشت، با یک چاقو سوراخ‌هایی در گوشت بوجود آورده و در هر سوراخ یک حبه سیر و کمی ترخون قرار دهید. این عمل باعث می‌شود گوشت به خوبی از مزه‌ها برخورد کند و همچنین در فرآیند پخت بهتر ترکیب شود.

یک ماهیتابه را روی شعله گاز قرار داده و روغن را داخل آن داغ کنید. سپس تکه‌های گوشت را به مرور در روغن سرخ کنید و حرارت را تنظیم کنید تا گوشت به طور یکنواخت سرخ شود.


پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد، رب را به گوشت اضافه کنید و با کمی تفت دادن، طعم و مزه آن را تازه کنید. در ادامه، چهار لیوان آب را به گوشت اضافه کنید و حرارت را کم کنید. گوشت را بگذارید تا به آرامی پخته شده و طراوت خود را از دست ندهد. در نهایت، نمک و فلفل را به طعم دلخواه اضافه کنید و زمانی که گوشت کاملاً پخته شد و آب آن کشیده شد، از حرارت بردارید و تکه‌های گوشت را به صورت رولی برش دهید.

پس از تبخیر کامل آب در قابلمه، سس باقی‌مانده را روی گوشت بریزید و آماده سرو کنید. برای طرازاندازی مناسب اطراف ژیگو، از سبزیجات مختلف مثل سیب زمینی استفاده کنید. سیب زمینی را پوست‌گیری کنید و به شکل نگینی خرد کنید. سپس با تفت دادن در همراهی با سیر، آن را سرخ کرده و نزدیک ژیگو قرار دهید تا به عنوان تزئین کنار این دستور عالی قرار بگیرد.

راز خوشمزگی ژیگو
همچنین، به علاوه می‌توانید با ژیگو، سبزیجات تازه و پوره سیب زمینی نیز را سرو کنید و روی آن‌ها سس کره ای ریخته و تمام طعم‌ها را ترکیب کنید.

یک نکته مهم در فرآیند پخت ژیگو این است که آن را به هیچ وجه به شکل گوشت پخته نباید دستکاری کنید. بهتر است ژیگو را با دقت تفت داده و با کمی آب به‌طور مناسب آن را طبخ کنید.

هنگام اضافه کردن آب، توصیه می‌شود به آرامی آب را به قابلمه اضافه کنید تا به گوشت ریخته نشود و میزان مناسبی از آب فراهم شود.


استفاده از رزماری، یک گیاه معطر و خوشبو، برای این روش طبخ گوشت بسیار مناسب است و به غذا عطر و طعمی خاص اضافه می‌کند.

طرز تهیه ژیگو رستورانی طرز تهیه ژیگو با ران گوسفندی طرز تهیه ژیگو رزا منتظمی طرز تهیه ژیگو مرغ طرز تهیه ژیگو با ماهیچه طرز تهیه ژیگو گوسفندی در فر ژیگو گوشت گوسفندی طرز تهیه ژیگو بلوچی

طرز تهیه ژیگو در فر
یک روش دیگر برای تهیه ژیگو در فر وجود دارد که می‌توانید از آن بهره ببرید:

ابتدا فر را روشن کرده و به دمای ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا داغ شود.

کارهای مشابهی که برای بهبود طعم ژیگو انجام دادید (شامل سوراخ کردن گوشت و قرار دادن حبه‌های سیر و ترخون در سوراخ‌ها) را انجام دهید.

بعد از گرم شدن فر، تابه‌ای کوچک را با روغن چرب کنید و سیب‌زمینی‌ها را به صورت مکعب‌های درشت خرد کرده و حبه‌های سیر را روی آنها قرار دهید. گوشت را نیز روی این مخلوط قرار دهید.

کره را آب کرده و با استفاده از قلمو، روی گوشت چرب کنید. سپس نمک و فلفل را به میزان مورد نظر روی آن بپاشید و دو لیوان آب اضافه کنید. سینی حاوی مخلوط را داخل فر قرار دهید تا گوشت پخته شود.

برای بررسی پختگی گوشت، با یک چاقو آزمایش کنید. اگر چاقو به راحتی در گوشت فرو رفت و نرمی مناسب گوشت را احساس کردید، به این معناست که گوشت پخته شده است.

ژیگو را از فر خارج کرده و آن را برش دهید یا به همان صورت کامل در ظرف سرو بچینید. همچنین، عصاره‌ی باقی‌مانده در تابه را روی گوشت بریزید تا از طعم‌های دلچسب آن بهره‌برداری کنید و از این خوراکی لذت ببرید.

Û°Û¸_Û´Ûµ_Û²Û¶_155391_241.jpg
 

بالا