طرز تهیه نان صبحانه برای کودکان به شکل زیبا

  • شروع کننده موضوع مجله خبری
  • تاریخ شروع

مجله خبری

Guest
آموزش و دستور پخت نان صبحانه خوشمزه با تزیین زیبا در ظرف برای کودک، به شکل ماهی

  1. 3.5 لیوان آرد
  2. 1 عدد تخم مرغ
  3. 1 ق غ خمیرمایه
  4. 1 ق غ شکر
  5. آب گرم 1 لیوان
  6. 2 ق غ روغن

من با این مواد، خمیر پیتزا درست کردم از خمیر اضافه اومد و نان صبحانه برای کودک درست کردم. نان سبک و با پف خوبی بود. روی نان را زرده نزدم.اگر دوست داشتید بزنید. فقط کنجد و سیاه دانه زدم.


حالا دستور خمیر. خمیرمایه و شکر و آب را مخلوط کرده در ظرف را پوشانده ۱۰ تا ۱۵ دقیقه گذاشتم تا عمل کنم. دو لیوان آرد را در ظرفی ریخته وسط را گود کرده و خمیر مایه را داخل آن ریختم.با آردمخلوط کردم. تخم مرغ و نمک و ۱ ق غ روغن را در ظرفی کمی زدم تا یکدست شود و با مواد مخلوط کردم. ۱ لیوان و نیم آرد باقیمانده را کم کم اضافه کردم و با کف دست ورز دادم. توجه کنید که زیاد آرد اضافه نکنید که خمیر سفت و بی کیفیت شود. ۱۰۰ بار خمیر را به کف ظرف کوبیدم. خمیر وسط ظرف جمع شد.

دستتان را چرب کنید تا خمیر کمتر به دستتان بچسبد. کف ظرف را روغن مالی کردم و خمیر را هم داخل ظرف یک دور گرداندم تا روغنی شود. و روی آن را پوشاندم تا یکساعت حجمش دوبرابر شد. کمی ورز دادم تا هواگیری شود. طرح نان را درآوردم و در سینی فر چرب شده قرار دادم. دوباره نیم ساعت استراحت دادم تا پف کند. من داخل فر گرم گذاشتم تا استراحت دوم را کند.شما میتوانید روی سینی فر را بپوشانید تا نیم ساعت. بعد از استراحت دوم میتوان کمیزرده تخم مرغ روی نان مالید. من نزدم.

برای مدل ماهی خمیر را به صورت مثلث (قاعده مثلث کمی کوچکتر از دوضلع دیگر بود) روی تخته کار پهن کردم و قاعده مثلث را با چنگال چرب شده خط انداختم. سپس با چاقو هر دوسانت خط برش زدم و با انگشت ته دم ماهی را جمع کردم. کمی بالاتر از دم ماهی را هم با دوانگشت جمع کردم و با هر وسیله دم دستتون میتوانید نقش پولک ها را بزنید.برای چشم هم سیاه دانه زدم‌. در قالب چرب شده ۲۰ دقیقه در دمای ۱۸۵ درجه در فر گذاشتم.ته نان طلایی شد کمی هم گریل کردم و تمام.

 

مامان اروین

Guest
امروز درست میکنم... قراره دونات درست کنیم با پسرم اینم با ی مقدار خمیر درست میکنم ببینم چی از آب درمیاد??? ...
 

بالا