طرز تهیه فیله مرغ با سس پستو خوشمزه و مجلسی

وضعیت
این موضوع قفل شده است

هاله

مدیر
عضویت
May 4, 2023
جنسیت
خانم
آموزش سس پستو برای فیله مرغ و کباب مرغ بسیار عالی و لذیذ و فوری با روشی بسیار آسان در منزل


مواد لازم سس پِستو

برگ ریحان : ۵۰۰ گرم
پنیر پارمزان : ۱۵۰ گرم
مغز گردو : ۱۰۰ گرم
سیر : ۳ حبه
روغن زیتون : ۱پیمانه
آب لیمو ترش : ۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه : به مقدار کافی

دستور تهیه سس پستو


مرحله اول
ابتدا برگ های ریحان را جدا می کنیم و می شوییم، سپس داخل آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان برود. در ادامه برگ های ریحان را به همراه پنیر پارمزان داخل مخلوط کن یا میکسر می ریزیم. مغز گردو را نیز به مخلوط کن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

برای تهیه سس پستو به سلیقه خود می توانید مغز بادام هندی، بادام زمینی یا پسته را جایگزین مغز گردو کنید. اگر می خواهید از بادام هندی یا بادام زمینی استفاده کنید حتما انرا قبل از اضافه کردن به دیگر مواد کمی تفت دهید.

مرحله سوم

تفت دادن بادام هندی یا بادام زمینی عطر و طعم سس را مطبوع تر می کند. در ادامه سیر را به همراه آب لیمو ترش و مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم. می توانید ادویه های باب میل خود را نیز در این مرحله اضافه کنید.

مثلا اگر از طعم سس های تند خوشتان می آید می توانید مقداری زنجبیل و فلفل قرمز هم به سس خود اضافه کنید. حالا درب مخلوط کن یا میکسر را می گذاریم و چند پالس می زنیم تا مواد کاملا یکدست و به شکل پوره شوند.

مرحله پنجم
حالا سس را از مخلوط کن یا میکسر خارج می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در پایان روغن زیتون را به سس اضافه می کنیم و با قاشق ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند، سپس سس را در یخچال در ظرف درب دار نگهداری می کنیم.

مرحله ششم
دلیل اینکه روغن زیتون را به همراه دیگر مواد داخل میکسر نمی ریزیم این است که اگر این کار را انجام دهیم مقدار زیادی از روغن زیتون به دیواره های میکسر یا مخلوط کن می چسبد و هدر می رود. با این روش شما حتی یک قطره هم از روغن زیتون را از دست نخواهید داد.

فیله مرغ با سس پِستو

مواد لازم:

فیله مرغ: 4 عدد
گوجه فرنگی حلقه حلقه شده: 3 عدد
سس پستو: به مقدار لازم
پنیر موزارلا: به مقدار لازم
فلفل سیاه: کمی
روغن: به مقدار لازم

طرز تهیه فیله مرغ با سس پستو:

ظرف مورد نظرتان را با روغن کمی چرب کنید و مرغ را داخل ظرف فر گذاشته و سس پستو را روی آن اضافه کنید. سپس گوجه‌های حلقه شده را روی موادتان گذاشته و کمی فلفل به آن بزنید و در آخر روی موادتان را خوب با پنیر موزارلا بپوشانید. در آخر ظرف را به مدت 30 دقیقه داخل فر به دمای 200 درجه‌ی سانتی‌گراد بگذارید.
IMG_20230703_235848_844.jpg
 

وضعیت
این موضوع قفل شده است
بالا