طرز تهیه سالاد الویه با کالباس خوشمزه برای ۱۰ ، ۲۰ و ۳۰ نفر

آیلا

⭐⭐⭐ملکه⭐⭐⭐
عضویت
May 2, 2023
جنسیت
خانم
طرز تهیه سالاد الویه خوشمزه و مجلسی و فوری مخصوص مهمانی ها و تولد ها برای ده نفر که با دو برابر و سه برابر کردن این مواد میتوانید برای بیست و سی نفر نیز تهیه کنید

مواد لازم برای ۱۰ نفر:
سیب زمینی ۱۰ عدد متوسط
تخم مرغ ۵ عدد
هویج ۳ عدد بزرگ
خیار شور ۱۵ عدد بزرگ
کالباس ۱۸ ورق
روغن زیتون و آبلیمو ۳ قاشق چای خوری
سس مایونز به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم
طرز تهیه سالاد الویه با کالباس فوری برای ۱۰ نفر:
ابتدا سیب زمینی‌ها را بشورید تا کاملاً تمیز شوند و خاک و گل آن‌ها شسته شوند. سپس در یک قابلمه بزگ آب بریزید و سیب زمینی‌ها را روی حرارت متوسط قرار دهید تا بپزند. درب قابلمه را قرار دهید تا زودتر پخته شوند. دقت کنید سیب زمینی‌ها له نشوند. حالا در ۳۰ دقیقه آخر پخت سیب زمینی‌ها نوبت اضافه کردن تخم مرغ‌ها می‌باشد. تخم مرغ‌ها را به آرامی داخل قابلمه آب جوش قرار دهید و اجازه دهید تا آن‌ها سفت و پخته شوند.

در این زمان خیار شور ها را بشورید و روی تخته برش نگینی خرد کنید و در ظرفی بریزید و کنار بگذارید. سپس هویج را بشورید و با پوست کن پوست بگیری و آن را روی تخته برش نگینی خرد کنید و داخل قابلمه با مقدار کمی آب بپزید و بعد از صافی رد کنید تا آب اضافی آن گرفته شود. کالباس‌ها را روی تخته برش روی هم قرار دهید با استفاده از یک چاقوی تیز به صورت نگینی برش دهید و کنار بگذارید.


ابتدا در یک کاسه‌ای مقداری سس سفید بریزید. می‌توانید برای این مقدار مواد الویه اندازه 25 قاشق غذا خوری سس (یک و نیم لیوان) بریزید و مقدار کمی نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید. بعد از آن 5 قاشق چای خوری آبلیمو و روغن زیتون بریزید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا مواد باهم ترکیب شوند و سس آماده شود. سپس سس الویه شما آماده است. می‌توانید 5 قاشق ماست چکیده هم اضافه کنید.

سیب زمینی‌های پخته شده و تخم مرغ‌ها را از قابلمه خارج کنید و اجازه دهید خنک شود. سپس پوست سیب زمینی و تخم مرغ را بگیرید و با رنده ریز آن‌ها را داخل یک کاسه بزرگ رنده کنید و همه مواد خرد شده را که شامل کالباس‌ها، هویج‌ها خیار شور می‌باشد اضافه کنید و هم بزنید. سپس سس الویه از قبل آماده شده را به مواد اضافه کنید و با لیسک مواد را هم بزنید تا همه قسمت‌های مواد آغشته به سس شود. بعد از این کار همه مواد را داخل ظرف سرو بریزید و با پشت قاشق سطح الویه را صاف کنید تا مواد باهم هم سطح شوند. مقداری سس سفید را روی سطح مواد بریزید و پخش کنید. سالاد الویه با کالباس آماده است. نوش جان.
۱۱_۱۵_۲۶_طرز-تهیه-سالاد-الویه.jpg

نکات کلیدی برای تهیه سالاد الویه با کالباس
در صورت تمایل می‌توانید از ذرت و نخود پخته دراخل مواد استفاده کنید.
سطح سالاد الویه را سس بریزید تا سیب زمینی‌ها تغیرر رنگ ندهند.
می‌توانید از نخود و خیار شور و گوجه فرنگی یا مواد دیگر برای تزئین استفاده کنید.
می‌توانید سیب زمینی‌ها را بعد از پخته شدن به جای رنده کردن، به صورت ریز نگینی خرد کنید.​
 

بالا