طرز تهیه دونات خانگی ساده بدون فر

  • شروع کننده موضوع مجله خبری
  • تاریخ شروع

مجله خبری

Guest
آموزش و رسپی دونات ساده خوشمزه در منزل به روشی آسان

تعداد 25 تا یا 25 نفر
  1. 4 لیوان فرانسوی آرد
  2. 1 لیوان شیر
  3. 1 قاشق غذا خوری خمیر مایه فوری
  4. شکر به اندازه لازم
  5. 2 عدد تخم مرغ
  6. 70 گرم کره
  7. نصف قاشق چایخوری نمک

یک لیوان شیر رو داخل یک قابلمه کوچیک میریزیم و اون رو روی شعله گاز میزاریم تا ولرم شه جوری که وقتی انگشتمون رو داخل شیر میزنیم انگشتمون نسوزه. وقتی شیرمون ولرم شد یک قاشق غذا خوری خمیر مایه فوری و یک قاشق غذا خوری شکر میزیریم داخلش و قابلمه رو میچرخونیم که قاطی بشن ، یک بشقاب یا سر قابلمه رو میزاریم روش و به مدت ۱۰ دقیقه میزاریم به عمل بیاد.

دو عدد تخم مرغ رو داخل ظرفی میشکنیم و با قاشق همش میزنیم؛ نصف قاشق چایخوری نمک و سه قاشق غذا خوری شکر بهش اضافه میکنیم و هم میزنیم. حالا کره ای که در دمای محیط نرم شده رو داخلش میریزیم و هم میزنیم. وقتی خمیرمایه به عمل اومد اونهارو داخل این مواد میریزیم و هم میزنیم.

حالا نوبت اضافه کردنه آرد هست. اول سه لیوان ارد رو داخل مواد الک میکنیم و هم میزنیم.یک لیوان دیگه هم میزاریم کنارمون کم کم بهش اضاف میکنیم حتما نباید کل لیوان ارد رو استفاده کنیم تا جایی که خمیرمون درس شد و به دست نچسپید از اون یک لیوان استفاده میکنیم.

خمیرمون که اماده شد به مدت ده دقیقه ورزش میدیم و یک پارچه یا نایلون روش میکشیم و به مدت یکساعت میزاریم حجم خمیر دو برابر شه. بعد از این مدت که حجم خمیرمون دو برابر شد دوباره ورزش میدیدم و هوایه اون رو میگیرم و قالب میزنیم. قالب که زدیم میزاریم داخل چندتا سینی با یکم فاصله از هم.


  • نکته: برای اینکه خمیر به سینی نچسپه کف سینی رو با کمی روغن چرب کنید.
    حالا که قالب زدیم به مدت نیم ساعت یا یک ساعت میزاریم دوباره خمیرمون پف کنه و در اخر اون رو سرخ میکنیم.
نکته:در حین سرخ کردن یکم که طلایی شدن پشت و روشون کنین که دو طرفش قشنگ بپزه.

برای تزئین هم میتونین از شکر ، گاناش ، یا شکلات ذوب شده استفاده کنین. نوش جان

 

بالا