طرز تهیه دسر لیوانی ترکیه ای خوشمزه

Choi mary

مدیر
عضویت
May 4, 2023
جنسیت
خانم
لیوان استفاده شده 200 میلی معادل چهار پنجم لیوان دسته دار

مواد لازم:
1 لیتر شیر
1 لیوان شکر (170 گرم)
نصف لیوان آرد (55 گرم)
نصف لیوان نشاسته ذرت یا گندم (40 گرم)
2 و نیم قاشق غذاخوری پودر کاکائو (25 گرم)
1 پاکت وانیل شکری (5 گرم یا وانیل ایرانی نصف قاشق چای خوری)
1 قاشق غذاخوری کره (30 گرم)

برای وسط دسر:
1 پاکت پودر کرم شانتی (75 گرم ، همان پودر خامه است)
1 لیوان شیر سرد (200 میلی)
میتوانید به جای پودر کرم شانتی و شیر از خامه قنادی فرم گرفته استفاده کنید

و همچنین:
پودر نارگیل
به دلخواه 1 پاکت شکلات (60 گرم)
پودر پسته

طرز تهیه:
شیر ، شکر ، آرد ، نشاسته و پودر کاکائو را داخل قابلمه بریزید و با همزن دستی خوب هم بزنید. قابلمه را روی اجاق بذارید و تا وقتیکه قوامش غلیظ شود مدام هم بزنید و بپزید. وقتی قوام گرفت اجاق را خاموش کنید وانیل و کره را اضافه کنید و هم بزنید.(حتما خوب قوام بگیرد و غلیظ شود اگر کمی رقیق باشد به راحتی از لیوان بیرون نمیاد و ممکن است موقع برش خرد شود)
لیوان ها را با آب خیس کنید و دسر گرم را داخل لیوان ها بریزید و و حداقل 5 ساعت و یا یک شب در یخچال بذارید تا کاملا ببندد.
پودر کرم شانتی را به یک لیوان شیر سرد اضافه کنید و با همزن برقی خوب هم بزنید تا فرم بگیرد. یا میتوانید از خامه قنادی آماده استفاده کنید. (خامه قنادی خوشمزه تر است)
دسر ها را از لیوان خارج کنید ابتدا با انگشت به کناره ها فشار بدید تا از لیوان جدا شود سپس به راحتی بیرون آورید. هر کدام را به 5 قسمت تقسیم کنید روی هر برش کرم شانتی یا خامه قنادی بزنید و برش دیگر را روی آن بذارید. سپس کناره ها را به پودر نارگیل آغشته کنید. روی دسر شکلات آب شده به روش بنماری بریزید و با پسته تزیبن کنید.

نکته:
میتوانید این دسر را بدون خامه درست کنید . برش بزنید و به پودر نارگیل آغشته کنید و به دلخواه با شکلات و هر چیزی که دوست دارید تزیین کنید.
IMG_20231207_092201_525.jpg
 

بالا