طرز تهیه حلیم با بلغور گندم برای ۲ ، ۴ و ۶ نفر

آیلا

⭐⭐⭐ملکه⭐⭐⭐
عضویت
May 2, 2023
جنسیت
خانم
طرز تهیه حلیم خوشمزه با بلغور گندم برای دو نفر که با دو برابر و سه برابر کردن این مواد میتوانید برای چهار و شش نفر نیز تهیه کنید

مواد لازم برای تهیه حلیم با بلغور گندم سریع
بلغور گندم نصف پیمانه
آب ۸ پیمانه
سینه مرغ نصف عدد
هویج نصف عدد
پیاز نصف عدد
چوب دارچین نصف عدد
نمک، فلفل سیاه، کنجد و کره به مقدار لازم


طرز تهیه حلیم با بلغور گندم فوری و خوشمزه در خانه
مرحله اول: پخت بلغور
ابتدا بلغور را تمیز کنید و چندین بار بشورید. دیگر نیازی نیست بلغور گندم را از شب قبل خیس کنید. حالا به بلغور گندم آب و ۱ ق چای خوری نمک را اضافه کنید و بگذارید روی حرارت متوسط ۱.۵ ساعت پخته شود در حین پختن هم بزنید و اگر آب مواد کم شد مجدد آب جوش روی آن بریزید تا نرم و له شود.

مرحله دوم: پخت مرغ
سینه مرغ را داخل یک قابلمه قرار دهید و هویج و پیاز پوست کنده و خرد شده را اضافه کنید و روی آن چوب دارچین و کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و روی مواد آب جوش بریزید و بگذارید تا سینه مرغ پخته شود. بعد از پخت سینه مرغ را ریش ریش کنید و آب مرغ را صاف کنید و کنار قرار دهید.

مرحله سوم: افزودن مرغ
بعد از ۱.۵ ساعت پخت بلغور و نرم شدن آن باید مرغ ریش ریش را اضافه کنید و هم بزنید و بعد ۱ لیوان از آب مرغ صاف شده را بریزید و برای نیم ساعت دیگر مجدد زمان دهید تا مواد پخته شوند. در حین پختن مواد را هم بزنید تا ته نگیرد و کشدار شود.


مرحله چهارم: تهیه حلیم بلغور گندم
بعد از ۲ ساعت که مواد خوب پخته شدند باید با کمک یک گوشتکوب برقی یا مخلوط کن یا غذاساز مواد را برای چند دقیقه میکس کنید. گوشتکوب برقی را داخل قابلمه بزنید و خوب مواد را زیر و رو کنید و هم بزنید و یا می توانید مقداری از مواد حلیم داخل مخلوط کن ریخته و میکس کنید و مجدد به مواد اضافه کنید، در انتها کمی نمک به مواد اضافه کنید و از روی حرارت بردارید و با کنجد و کره و نان سرو کنید. نوش جان

۱۷_۴۲_۲۰_حلیم-04.jpg


نکات کلیدی در تهیه حلیم بلغور گندم با مرغ فوری و خوشمزه و ساده
این مقدار برای ۴ نفر مناسب است.
شما می توانید از ران یا سینه استفاده کنید.
افزون نمک به بلغور باعث خوشمزه تر شدن حلیم در انتها می شود.​
 

بالا