طرز تهیه جوانه گندم به روشی آسان در منزل

  • شروع کننده موضوع خبری سرگرمی
  • تاریخ شروع

خبری سرگرمی

Guest
برای تهیه پودر جوانه گندم ،ابتدا باید دانه گندم را خریداری کنید. (دانه گندم را می‌توانید از عطاری‌ها تهیه کنید). دانه گندم خوب باید سالم و بدون خردشدگی باشد. اصطلاحی که در بین مردم مرسوم است، عبارت (گندم امساله و گندم پارساله)؛ پس در حین خرید سؤال نمایید که گندم امسال و تازه باشد.

نکته مهم: مرحله بعدی این است که گندم را به خوبی پاک کرده و بشویید. پاک کردن گندم بسیار مهم است چون گاهی به دلیل شرایط نگه داری نامناسب در انبارها، حاوی فضولات حیوانات و حشرات است و در هنگام خیساندن آلودگی های این فضولات منتشر می‌شود. برای شست و شوی گندم لازم نیست از ماده خاصی استفاده کنید، چون ضد عفونی کننده های دانه‌های گیاهان معمولاً در دسترس عموم نیستند. بنابر این چند بار به خوبی گندم را با آب شسته و آب‌کشی نمایید به‌طوری که هیچ‌گونه آلودگی در آن نماند.

مشاهده پیوست 216029

مرحله بعدی خیساندن گندم در آب است. گندم را هر مقداری که هست در ظرفی (ترجیحاً شیشه ای) بریزید و دو برابر حجم دانه ها، آب به آن‌ها اضافه کنید. در این زمان گندم نه به اکسیژن نیاز دارد و نه به نور خورشید. پیش ظرف را 12 ساعت دور از آفتاب بگذارید.



بعد از خیساندن دانه‌ها، مرحله رویش آن‌ها است. جوانه‌ها را داخل آبکش ریخته و بگذارید آب آن‌ها کاملاً خارج شود. حالا دانه‌ها نیاز به هوا دارند و نه آب. پس آن‌ها را به صورت لایه نازک روی سینی تمیزی ریخته روی سینی را با پلاستیک نازکی بپوشانید. این پلاستیک را هر چند روز یک بار برداشته و کمی آب به دانه‌ها اسپری نمایید.
مشاهده پیوست 216028
پیش از اینکه جوانه‌ها سبز شوند، آن‌ها را از شرایطی که دارند جدا کنید. آن‌ها را به سینی خشک دیگری منتقل کرده و در مقابل آفتاب قرار دهید. دقت داشته باشید در این مرحله دانه‌ها نیازی به آب ندارند، چون می‌خواهیم آن‌ها را خشک کنیم. در آخر دانه‌ها را جمع آوری کرده و درون غذاساز یا آسیاب ریخته و پودر آن‌ها را تهیه کنید.

مشاهده پیوست 216027
 

بالا