مجله خبری

Guest
آموزش دستور تهیه دسر ترحلوای شیرازی خانگی به روشی آسان و راحت در منزل، چگونه ترحلوای خوشمزه درست کنیم؟

برای 4 نفر
  1. 1 پیمانه نشاسته
  2. 1/2 پیمانه آرد برنج
  3. 6 پیمانه شیر
  4. 4 پیمانه آب
  5. 3 پیمانه شکر
  6. 1 پیمانه گلاب
  7. زعفران به میزان لازم
  8. خلال پسته یا بادام برای تزئین

برای تهیه ترحلوا با نشاسته ابتدا لازم است نشاسته را در ظرفی ریخته و آب سرد را به ان اضافه کنید. خوب بهم بزنید تا به طور کامل نشاسته و آب با هم ترکیب شوند.
در ظرفی دیگر شیر را با آرد برنج ترکیب کنید و بهم بزنید تا گلوله ی ارد باقی نماند.یک الک بردارید و روی قابلمه ای نچسب قرار دهید. مخلوط نشاسته و آب را الک کرده و در قابلمه بریزید. سپس همین کار را برای مخلوط آردبرنج و شیر تکرار کنید. حالا کل محتویات قابلمه را خوب بهم بزنید.گاز را روشن کنید و روی حرارت کم تنظیم کنید.قابلمه را روی حرارت بگذارید.

بخاطر داشته باشید که در تهیه تر حلوا شیرازی هرگز نباید حرارت را زیاد کنید.مخلوط درون قابلمه را باید به طور مداوم بهم بزنید چون ممکن است به سرعت نشاسته و آرد برنج ته نشین شوند و ترحلوا خراب شود.

پس از این که کمی مخلوط غلیظ شد می بایست گلاب و شکر را به آن اضافه کرده و خوب بهم بزنید.بهم زدن و حرارت دادن ترحلوای شیرازی تا خدی ادامه دهید که جای قاشق روی مواد باقی بماند. وقتی غلظت مواد به این حد رسید ،باید ترحلوا را از روی حرارت بردارید.مقداری زعفران از قبل دم کنید.غلظت زعفران باید زیاد باشد تا حلوای خوشرنگ تری داشته باشید.

بعد به دو قسمت مواد را تقسیم کرده یکی زعفران بزنید و یکی ساده باشه بعد در دو ظرف مختلف ریخته و صاف کنید و وقتی سرد شد برش بزنید و در ظرفی چیده و رویش خلال پسته یا بادام ریخته و نوش جان کنید (البته من نداشتم خلال ها رو)

 

بالا