طرز تهیه ترایفل تیرامیسو به روشی خوشمزه و آسان

Choi mary

مدیر
عضویت
May 4, 2023
جنسیت
خانم
ترایفل ها دسرهای کوچک و خوشمزه ای هستند که از ترکیب کیک و خامه درست میشن اینجا ترایفل با طعم لذیذ تیرامیسو درست شده. دسری خیلی آسون که حتی میتونید با کمک بچه ها درست کنید.😍

🍴مواد لازم:
بیسکوئیت لیدی فینگر 24 عدد
شکر 2 قاشق غذاخوری
پنیر ماسکارپونه به دمای محیط رسیده 2/3 پیمانه
دو تا سه قاشق غذاخوری قهوه اسپرسو
شکلات نیمه تلخ دویست گرم

🍴طرز تهیه:
اول لیدی فینگر ها را داخل غذاساز پودر کنید. دو قاشق از این پودر را برای تزئین نگه دارید و بقیه را داخل کاسه بزرگی بریزید. پنیر ماسکارپونه را اضافه کنید و با همزن برقی مخلوط کنید. بعد قهوه اسپرسو را قاشق قاشق اضافه کنید تا خمیر نرمی به دست بیاید . خمیر نباید خیلی سفت یا خیلی شل باشد . خمیر را حدود یک ساعت داخل یخچال قرار دهید. کف یک سیینی کاغذ روغنی پهن کنید. خمیر را از یخچال خارج کنید و گلوله های یک اندازه از خمیر درست کرده روی کاغذ روغنی قرار دهید. خمیر را نیم ساعت داخل فریزر قرار دهید. شکلات را به روش بن ماری ذوب کنید و ترایفل های سرد را داخل شکلات فرو ببرید. روی هرکدام برای تزئین میتوانید کمی پودر بیسکوئیت بپاشید. صبر کنید شکلات ها بسته شوند بعد ترایفل ها را داخل ظرف در بسته و توی یخچال نگه داری کنید.
🔴نکته: به جای بیسکوئیت لیدی فینگر میتونید از کیک اسفنجی استفاده کنید.
🔴نکته: مقدار پنیر و قهوه کاملا بستگی به خرده کیک یا بیسکوئیت شما داره انقدر اضافه کنید تا خمیر نرمی به دست بیاد . مقدار گفته شده در دستور تقریبی هست.
🔴نکته: اگه پنیر ماسکارپونه پیدا نکردید از پنیر خامه ای کم نمک استفاده کنید.
IMG_20231130_120415_697.jpg
 

بالا