طرز تهيه همبرگر مك دونالد

مامان یاسمین

⭐⭐سوپر استار⭐⭐
عضویت
May 2, 2023
جنسیت
خانم

طرز تهیه همبرگر مك دونالد​

[براي چهار نفر]

میزان کالری هر 100 گرم 264 کیلوکالری
زمان آماده سازی1 ساعت
زمان پخت10 دقیقه
تعداد نفرات4 نفر


جدول مواد لازم برای تهیه همبرگر مک دونالد:

مواد لازممقدار لازم
گوشت چرخ‌کرده گوساله با 7% چربی600 گرم

تخم‌مرغ1 عدد
پیاز ریز خرد شدهنصف لیوان
پودر نان خشک شده¼ لیوان
سیر1 یا 2 حبه رنده شده
نمکنصف قاشق‌چای‌خوری
فلفلنصف قاشق‌چای‌خوری
نان باگت گرد4 عدد
گوجه فرنگی اسلایس شدهبه مقدار دلخواه
برگ کاهوبه مقدار دلخواه
سس مایونز¼ لیوان
سس کچاپ¼ لیوان
پیاز قرمز حلقه شده4 برش نازک


طرز تهیه پر طرفدار‌ترین برگر دنیا​

اول بگوییم که برای تهیه پودر نان خشک می‌توانید یک نان باگت را در فر خشک کنید و آن را پودر کنید یا از پودر سوخاری استفاده کنید. همچنین ما به طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت چرخ‌کرده گوساله اشاره می‌کنیم؛ اما اگر طعم گوشت گوسفند را بیشتر دوست دارید می‌توانید از گوشت مخلوط گوسفند و گوساله استفاده کنید.

  1. مرحله اول و مهم این است که گوشت چرخ‌کرده را خوب ورز دهید. سپس گوشت چرخ‌کرده و تخم‌مرغ را به همراه پیازی که خوب رنده شده و آب‌گرفته شده (خیلی ریز خرد شده) و ادویه مخصوص همبرگر شامل پودر نان خشک، سیر، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید.
  2. مواد را خوب هم ورز دهید تا یکدست شوند. سپس بگذارید مایه گوشت چند دقیقه استراحت کند. مواد خود را به 4 قسمت مساوی تقسیم کنید و هر کدام را به صورت گرد در آورید.
  3. در طرز تهیه همبرگر دستی باید مواد را بین دو کیسه فریزر بگذارید و به شکل همبرگر در بیاورید. همبرگر را حدود 1 ساعت داخل فریزر بگذارید تا فرم منسجمی بگیرد. پهنای هر عدد همبرگر باید حدود 12 سانتی‌متر و ضخامت آن یک تا 1 و نیم سانتی‌متر باشد.
  4. تابه گریل یا دستگاه گریل خود را گرم کنید و همبرگرها را روی شعله خیلی ملایم قرار دهید. گریل شدن دو طرف گوشت در مجموع 7 تا 8 دقیقه زمان می‌برد. دو طرف نان را هم می‌توانید گریل کنید که حدوداً 30 ثانیه زمان نیاز دارد.
  5. در آخر روی یک برش نان سس کچاپ و سس مایونز بمالید. ابتدا برگ کاهو، برش‌های گوجه‌فرنگی، همبرگر و حلقه پیاز را بگذارید و همبرگر خانگی مک‌دونالد خود را نوش جان کنید.

فوت و فن‌هایی در طرز تهیه همبرگر مک‌دونالد​

  • به جای منقل یا کباب‌پز می‌توانید از تابه‌ نچسب استفاده کنید. کف تابه خود را با مقداری کره چرب کنید و پس از اینکه تابه داغ شد برگر را داخل آن قرار دهید.
  • هنگام پختن همبرگر روی سطح آن فشار وارد نکنید زیرا چربی برگر از بافت آن جدا می‌شود. این نکته به آبدار بودن همبرگر نیز کمک می‌کند.
  • می‌توانید هنگام پخت گوشت‌ها، نان همبرگر را از وسط باز کنید، یک سمت آن را با سس کچاپ و سمت دیگر را با سس خردل بپوشانید. برگر پخته شده خود را روی آن قسمت از نان که سس کچاپ زده‌اید، قرار دهید.
همبرگر مک دونالد با برگر معمولی فرق دارد.

طرز تهیه همبرگر مک‌دونالد تفاوت‌هایی با یک همبرگر معمولی دارد.
  • اگر می‌خواهید این همبرگر را تبدیل به چیزبرگر کنید، می‌توانید یک ورق پنیر چدار یا گودا روی برگر بگذارید. برای این کار وقتی یک بار برگر را برگردانید، پنیر را روی سطح پخته‌شده برگر بگذارید. بدین ترتیب هم‌زمان با پختن بخش پایینی برگر، پنیر هم آب می‌شود.
  • اگر می‌خواهید یک قارچ برگر مک‌دونالد داشته باشید مقداری قارچ را ورقه کنید و با کمی کره، نمک، پودر سیر و فلفل سیاه تفت بدهید. برای این کار پس از پخت کامل برگر، قارچ‌های سرخ‌شده را داخل ساندویچ همبرگر بریزید.
  • در آمریکا این ساندویچ معمولاً با پیاز کاراملی سرو می‌شود. برای تهیه پیاز کاراملی، یک عدد پیاز را حلقه کنید و با کره در حرارت خیلی ملایم به مدت نیم ساعت تفت دهید. در لحظات آخر مقداری شکر روی پیازها بریزید.

نووووش جان
 

بالا