سوالات زناشویی نی نی سایت

آیلا

⭐⭐⭐ملکه⭐⭐⭐
عضویت
May 2, 2023
جنسیت
خانم
بهترین و موثر ترین راه کار های روانشناسی برای داشتن یه زندگی و رابطه ای عالی در سایت مادران

بعضی از افراد می گویند در زندگی مشترک خود محبت زیادی وجود داشته است و رابطه عاشقانه زن و مرد در زندگی آنها برقرار بوده است. اما به مرور این عشق بین زن و شوهر کمرنگ شده و یا روابط عاطفی آنها خراب شده است. در این بخش علائمی که نشان دهنده سردی رابطه عاطفی زن و شوهر است را بیان می کنیم. آیا شما نیز در زندگی مشترک خود این علائم را احساس کرده اید؟
-Û´Û¹-Û±Û¶-aid735107-v4-1200px-Know-That-Your-Boyfriend-Really-Loves-You-Step-8-Version-2-comp...jpg

cancel در کارها با یک دیگر مشورت نمی کنید
یکی از علائمی که نشان می دهد هیچ ارتباط عاطفی بین زن و شوهر وجود ندارد این است که دیگر برای مشورت در مورد کارهای خود به سراغ همسرشان نمی روند.

عدم مشورت با شریک زندگی خود دلایل مختلفی دارد مانند:

tick احساس می کنید او به مشکلات شما اهمیت نمی دهد.

tick برای نظرات یکدیگر احترام قائل نمی شوید.

tick فکر می کنید همسرتان شما و مشکلاتتان را نادیده می گیرد.

tick از نظر عاطفی به او اعتماد ندارید تا مشکلتان را با او در میان بگذارید.

نبود حمایت عاطفی از سوی شوهرتان، ضربه بزرگی به اعتماد به نفس شما می زند و باعث گوشه گیری و کاهش تمایل شما برای مشورت با همسرتان می شود.

همچنین باعث ایجاد احساس دلزدگی از زندگی می شود و می تواند آسیب های جدی را به شما و زندگیتان وارد کند.

cancelاحساسات خود را به اشتراک نمی گذارید


فقدان صمیمیت از سوی همسرتان، گسستگی عاطفی در ازدواج، احساس نادیده گرفته شدن از سوی شریک زندگیتان باعث می شود نتوانید احساسات و رویدادهای زندگی خود را با او به اشتراک بگذارید. اگر برای بهبود روابط عاطفی بین زن و شوهر تلاشی نشود، زوجین به مرور دیگر تمایلی به صحبت کردن در مورد همه جزئیات زندگی خود با یکدیگر را ندارند. نبود مهر و محبت و روابط عاطفی باعث می شود شما دیگر در مورد جزئیات کار، خانواده، دوستان یا فرزندانتان با همسرتان صحبت نکنید.

cancelرابطه جنسی شما کمرنگ می شود
یکی از نشانه های به شدت منفی نبود روابط عاطفی، کمرنگ شدن روابط زناشویی است. وقتی صمیمت و محبتی بین شما و همسرتان وجود نداشته باشد. پس تمایلی برای برقراری رابطه جنسی و هم آغوشی وجود ندارد. حتی گاهی اوقات، اگر یکی از زوجین مورد کم توجهی و بی مهری قرار بگیرد برای جبران و یا تنبیه همسر خود، از برقراری رابطه جنسی با او امتناع می کند.

cancelمرتب از یکدیگر انتقاد می کنید
وقتی زوجین از نظر عاطفی احساس کنند ارتباط آنها با یکدیگر قطع شده است و رابطه عاشقانه آنها آسیب دیده است. شروع به انتقادهای بی جا و بی دلیل از یکدیگر می کنند. آنها کوچکترین اتفاق را نیز به دعوا و انتقاد تبدیل می کنند. ممکن است فنجان شسته نشده همسرتان را در سینک ببینید و او را تنبل خطاب کنید. یا به خاطر اینکه همسرتان فراموش کرده پیراهن شما را بشوید از او انتقاد کنید و به او بگویید به شما اهمیت نمی دهد. این یک رفتار خطرناک است. مطالعات روانشناسی نشان می دهد که انتقاد بیش از اندازه در زندگی مشترک منجر به افزایش افسردگی در زوج ها می شود.

تاثیرات نداشتن رابطه عاطفی و محبت بین زن و مرد


زمانی که نیازهای عاطفی زنان یا نیازهای عاطفی مردان به درستی پاسخ داده نشود، باعث بوجود آمدن مشکلاتی در سلامتی جسمی و روانی آنها می شود. تاثیرات نبودن مهر و محبت بین همسران و رابطه عاطفی در زندگی مشترک عبارتند از:

tick تنهایی و افسردگی
هنگامیکه دو نفر باهم ازدواج می کنند، عهد می بندد که همیشه در کنار هم باشند و یکدیگر را تنها نگذارند. اما وقتی محبت و عشق بین آنها کمرنگ می شود، تنهایی را تجربه می کنند. تنهایی به خودی خود مایوس کننده است و زمانیکه شما در حال از دست دادن روابط عاطفی با همسرتان هستید، وضعیت بدتر می شود. تنهایی و نبودن رابطه عاطفی باعث افسردگی زوحین می شود.

tickاحساس کافی نبودن و شک به خود


وقتی نتوانید رابطه مناسبی با همسرتان برقرار کنید، ممکن است به خودتان شک کنید. شاید شما با انبوهی از سوالات در ذهنتان روبرو شوید. مثلا آیا من به اندازه کافی همسر خوبی هستم؟ آیا شوهرم مرا دوست ندارد؟ آیا او به من خیانت کرده است؟ یا فرد دیگری را دوست دارد؟ این سوالات باعث کاهش اعتماد به نفس و حسادت و افسردگی می شود. بهترین کار شناسایی علت نبود محبت بین زوجین و بهبود روابط عاطفی با همسر است. شما می توانید در این زمینه از یک مشاوره زندگی مشترک خوب کمک بگیرید.

tickدور شدن و فاصله گرفتن از یکدیگر
وقتی رابطه زن و شوهر در زندگی مشترک به دور از محبت و عشق و علاقه باشد و نتوانند ارتباط عاطفی مناسبی با هم برقرار کنند، به مرور از یکدیگر فاصله می گیرند. آنها از تلاش برای برقراری ارتباط با همسرشان چه از نظر جنسی و چه از نظر عاطفی دست بر می دارند.

tickخیانت
نادیده گرفته شدن نیازهای عاطفی برای زنان، بسیار شبیه به بی محلی جنسی برای مردان است. نبودن روابط عاطفی باعث می شود که فکر کنید شریک زندگی شما دیگر به شما اهمیت نمی دهد یا نیازهای شما را برآورده می کند. نبود روابط عاطفی و مهر محبت، افراد را به سمت خیانت سوق می دهد.

راه های افزایش محبت و بهبود روابط عاطفی بین زن و شوهر


در این قسمت راهکارهایی برای بهبود روابط عاطفی با همسر و افزایش مهارت های عاطفی زوجین نگارش شده است. راه های افزایش محبت بین زن و شوهر و تقویت روابط عاطفی آنها عبارتند از:

number 1 برای یکدیگر وقت بگذارید
اساسی ترین و ضروری ترین نکته برای بهبود روابط زن و شوهر، وقت گذاشتن و در کنار یکدیگر بودن است. زمانی را برای کنار هم بودن مشخص کنید. نیاز نیست کار فوق العاده ای انجام بدهید. کاری را انجام بدهید که هر دو از آن لذت می برید. مثلا ممکن است دو نفر از دیدن یک فیلم سینمایی یا از قدم زدن در پارک و صحبت در مورد آینده فرزندان لذت ببرند. زوج هایی که کمبود محبت و صمیمت عاطفی را احساس می کنند باید زمان زیادی را باهم بگذرانند. تا این ارتباط عاطفی دوباره برقرار شود. گذارندن وقت با یکدیگر باعث ایجاد حس نزدیکی می شود.

number 2 استفاده از فضای مجازی و وسایل الکترونیکی را محدود کنید


وقتی در کنار هم هستید، از فضای مجازی یا گوشی موبایل استفاده نکنید. اینکه شما همسرتان را برای شام به رستوران دعوت کنید اما هر لحظه درحال چک کردن پیام های مجازی خود باشید، اصلا درست نیست. عادت کنید که در مورد اتفاقاتی که پیش آمده باهم مشورت و گفت و گو کنید. می توانید وسایل الکترونیکی خود را داخل جعبه ای بگذارید و حداقل دو ساعت از آن استفاده نکنید و در کنار همسر خود باشید.

number 3 با هم کتاب بخوانید
یکی دیگر از راه های موثر تقویت ارتباط عاطفی مطالعه کتاب با یکدیگر است. کتابی را با مشورت یکدیگر انتخاب کنید و با هم آن را بخوانید. سپس آن را بررسی کنید. شما می توانید کتاب هایی در مورد چگونگی تقویت مهارت ارتباط عاطفی و … را با یکدیگر مطالعه کنید. خواندن کتاب باهم و سپس صحبت کردن در مورد آن می تواند جنبه های ارتباط و اعتماد را بهبود ببخشد.

number 4 یک کار سرگرم کننده با هم انجام دهید
فهرستی از تمام کارهایی که هر دوی شما دوست دارید، آماده کنید. سپس برای انجام کارهایی که در فهرست نوشته اید وقت بگذارید. وقت گذراندن با یکدیگر و انجام کارهایی که لبخند را بر روی لب شما می آورد، به بهبود روابط عاطفی شما کمک می کند. اگر نمی دانید چگونه با یکدیگر زمان بگذرانید و چه کاری را با هم انجام دهید، به زمانی که تازه ازدواج کرده بودید فکر کنید. مثلا شما می توانید آلبوم عکس های خود را تماشا کنید و یا خاطرات شیرینی را که با هم داشته اید، مرور کنید.

number 5 دو کلمه ارزش و اعتبار را فراموش نکنید


دو کلمه مهم برای ترمیم رابطه عاطفی عبارتند از: ارزش، اعتبارسنجی

tickارزش
برای خودتان و زندگی مشترک تان ارزش قائل شوید. ارزش دادن به زندگی مشترک با زمانی که برای همسرتان وقت می گذارید و کارهایی را که با همسرتان انجام می دهید، معنا پیدا می کند. تلاش شما برای بهبود روابط و ایجاد یک رابطه عاشقانه خودش یک ارزش است.

tickاعتبارسنجی
به همسرتان اعتبار بدهید. اعتبار بخشیدن به همسر به معنای این است که به او بفهمانید که او را درک می کنید و نیازهای عاطفی او را می دانید. به دیدگاه همسرتان احترام بگذارید حتی اگر دیدگاه مشابهی ندارید. همدلی جزء اساسی اعتبار سنجی است. برای تقویت یک پیوند عاطفی از قضاوت و یا تمسخر همسر خود اجتناب کنید و به صحبت های او گوش کنید.

number 6 رمانتیک تر باشید
رمانتیک بودن یعنی حرکات کوچک اما متفکرانه ای انجام دهید که نماد عشق شما است. یادداشت های عاشقانه، پختن یک شام عاشقانه یا خریدن یک شاخه گل برای همسرتان و گفتن دوستت دارم نمونه هایی از رفتارهای عاشقانه است. این کارها تاثیر بسزایی در افزایش محبت بین زن و شوهر دارد.

number 7 تمرین افزایش محبت و تقویت رابطه

بسیاری از زوج ها از نظر ظاهری به یکدیگر جذب می شوند. اما به دلیل ناتوانی در برقراری ارتباط عاطفی با یکدیگر با مشکل مواجه می شوند.

سعی کنید خلاقیت به خرج بدهید و از جملات یا راه هایی برای ابراز محبت و علاقه خود استفاده کنید.

برای تقویت رابطه خود کارهایی مانند در آغوش کشیدن، ارتباط مکالمه ای، بوسیدن پر از مهر و … را می توانید انجام بدهید. شما می توانید برای تقویت رابطه و افزایش محبت از مشاوره رابطه عاطفی کمک بگیرید.

سعی کنید حتی هنگامی که با همسر خود قهر هستید و یا از او دلخور هستید، محبت و دوست داشتن او را فراموش نکنید.

اگر اشتباهی از سمت شما بوده است با یک عذرخواهی عاشقانه به افزایش مهر و محبت بین خود و همسرتان کمک کنید.

number 8 1 مثبت بین تر باشید
انتقادهای بیش از حد شریک زندگی خود و اشاره به عیوب و ضعف های او را کنار بگذارید. همیشه نیمه خالی لیوان را نگاه نکنید. زن و شوهر باید پشت هم باشند نه اینکه دائم در حال شمارش ضعف ها و بدی های یکدیگر باشند. داشتن دید مثبت باعث ایجاد مهربانی و محبت می شود.

number 9 1 به خودتان اهمیت بدهید


مراقب ظاهر خود باشید و برای خودتان ارزش بگذارید. گاهی اوقات شیک بودن می تواند تاثیر بسزایی بر روابط عاطفی بگذارد. وقتی به خودتان اهمیت بدهید، دیگران نیز به شما اهمیت می دهند. این کار باعث دوری از افسردگی و احساسات منفی می شود و ناخودآگاه باعث جذب همسرتان و افزایش محبت بین زن و شوهر می شود.

number 10 1 رابطه جنسی خود را تقویت کنید
روابط زناشویی باعث ایجاد مهر و محبت بین زوجین می شود. روابط زن و شوهر از نظر روانشناسی وابستگی زیادی به روابط جنسی آنها دارد. پس برای رابطه جنسی خود وقت بگذارید و آن را تقویت کنید تا روابط عاطفی شما بهبود یابد.

۳۰ راهکار مفید و تضمینی برای افزایش محبت زن و شوهر :
راهکارهاى ایجاد محبت

آنچه که در اختیار زن است، احترام و اهمیت دادن به شوهر، مهیا کردن محیط خانه براى او، همراهى با او در امور مختلف، پرهیز از بحث و مجادله‏ هاى بى‏نتیجه، توجه به خواسته‏ هاى جنسى شوهر و آماده ساختن خود براى او، صداقت و امانت و فداکارى و گذشت،

از جمله امورى است که مراعات آن از جانب زن، می‏تواند در جلب محبت شوهر مؤثر باشد. اسلام به منظور ایجاد علاقه و محبت بیشتر میان دو همسر زناشویی ، به همتایى و کفو بودن آنها سفارش کرده است.

در واقع می‏توان گفت: مرد و زن اگر از نظر شرایط اعتقادى و اقتصادى، نزدیک به هم باشند و براساس صداقت و حسن اعتماد به همدیگر، زندگى خود را آغاز کنند و در طول زندگى روزمره به آن توجه کافى داشته باشند و آن را رعایت نمایند خداوند علاقه، محبت و الفت را بین این دو همسر قرار خواهد داد. پس از انعقاد پیمان ازدواج نیز براى استحکام خانواده و استمرار آن الفت و علاقه، باید هر یک از مرد و زن به روابط میان خود توجه کافى مبذول کنند.

راهکارهاى ایجاد محبت و عشق شدید میان زن و شوهر :


۱- بکوشید در سراسر زندگى به خصوص در روابط بین خود و همسرتان – به جاى هر گونه پیش‏داورى یا مشاهده اشکالات و ضعف‏ها، نقاط مثبت و قوت را ببینید. به عبارت دیگر، به جاى توجه به نیمه خالى لیوان، به نیمه پر آن توجه کنید.
۲- هرگز همسرتان را با زن یا مرد دیگر مقایسه نکنید.



۳- از رفتارهاى مطلوب همسرتان تشکر کرده، او را تشویق کنید و انگیزه تکرار آن رفتار را بیشتر سازید.
۴- از تصمیم‏هاى نادرست و غیر منطقى و کلى‏گویى‏هاى منفى و شکل‏گیرى افکار منفى، درباره همسرتان شدیداً بپرهیزید.
۵- با مطالعه کتاب‏هاى مربوط به انتخاب همسر، آیین همسردارى، چگونگى ایجاد ارتباط با دیگران و نیز شرکت در جلسه‏ هاى آموزش خانواده، دانش و مهارت خود را در این زمینه افزایش دهید.



۶- متعادل کردن انتظارات-انتظارات نامعقول از طرف مقابل محبت میان افراد را کم خواهد کرد. از آن جا که هر انسان فوتها و ضعف های دارد باید تلاش شود بدیها نادیده گرفته شود و نقاط قوت مدنظر قرار گیرد. ماه اول زندگی مشترک را ماه عمل می خوانند. اما سۆال این جاست که چرا فقط ماه اول زندگی باید ماه عسل باشد؟ علت آن است که بعد از مدتی همسران متوجه می شوند که نمی توانند انتظارات یکدیگر را برآورده سازند. راه برطرف شدن این مشکل آن است که انتظارات پایین آورده شود.
۷- در مواردى که غمگینى و افسردگى و یا عصبانیت زن یا شوهر، شدت مى‏یابد و احتمال اختلال در کار سیستم عصبى یا غدد درون‏ریز- به ویژه غده تیروئید- وجود دارد، در نخستین فرصت به پزشک متخصص مراجعه کنید تا از عادى بودن ترشح غدد- از جمله غده تیروئید- مطمئن شوید.


۸- براى داشتن یک زندگى با نشاط و موفق خوب بیندیشید، وقت بگذارید، احساس مسؤولیت کنید، موانع ارتباط سالم را از میان بردارید و به عوامل ایجاد کننده روابط سالم توجه کنید.

۹- از هر چیزی می‌توان برای محبت استفاده کرد؛ از کلمات، کار، آشپزی، ظرف شستن، تلویزیون دیدن، بازی با بچه‌ها، حتی از خود اختلافات و اشتباهات. شما می‌خواهید این شبکه جعبه‌ی جادو را ببینید و همسرتان آن یکی. این یک اختلاف است، می‌توانید آن را تبدیل کنید به یک دعوا؛ کوچک یا بزرگش فرق نمی‌کند و می‌توانید- تبدیلش کنید به یک محبت. فقط باید اراده کنید و فکر کنید و انجام دهید. هیچ رازی هم در کار نیست. اگر نظر من را می‌خواهید اصلا تلویزیون نبینید.
۱۰- با همدلى، هم‏فکرى، همکارى و مشورت با یکدیگر درباره مسائل مختلف، میان اعضاى خانواده روابط سالم پدید آورید.



۱۱- هر یک از زوجین دیگرى را نزدیک‏ترین و محرم‏ترین فرد بداند و او را نیمه تن، حامى و پشتیبان خود تلقى کند.
۱۲- اوقات خوش خود را مدام در ذهن مرور کنید. با همسر خود به گونه ای رفتار کنید که در روزهای ابتدای آشنایی رفتار می کردید. لیستی از کارهای لذت بخش دو نفره اتان و آن چیزهایی که هر دو از آن لذت می برید تهیه کنید و هر وقت به مورد جدیدی رسیدید، آن را به لیست اضافه کنید. برای این اتفاقات برنامه ریزی کنید و سعی کنید موقعیت تکرار آنها را فراهم کنید.
۱۳- اظهار محبت-باید محبت، این نعمت خدادادی، به زبان آورده شود. مرد باید محبت خود را به زبان بیاورد. اگر همسری از ناحیه شوهرش احساس کمبود محبت نماید برای محبت کردن به فرزندانش و حتی انجام امور منزل انگیزه ای نخواهد داشت. با سخنی محبت آمیز می توان کانون خانواده را گرم کرد.
۱۴- در برنامه‏ ریزى براى فعالیت‏هاى اجتماعى، اوقات فراغت، دید و بازدیدهاى خانوادگى و نظایر آن، با یکدیگر مشورت کنید و از یک جانبه‏نگرى بپرهیزید.


۱۵- در هر فرصت ممکن، با همسر و اعضاى خانواده ‏تان، ارتباط کلامى و عاطفى برقرار کنید. زنان از صحبت کردن با همسرشان بیشتر لذت مى‏برند؛ بنابراین مردان باید فعالانه به سخنان آنان گوش کنند و واکنش مناسب نشان دهند.
۱۶- با یادگیرى مهارت‏هاى ارتباطى نظیر به حرف‏هاى یکدیگر گوش کردن، احترام به نظرها و عقاید یکدیگر و تشریک مساعى و مشورت کردن- روابط خود را بهبود بخشید.
۱۷- بکوشید، باایجاد کانونى گرم و صمیمى، تمام اعضاى خانواده- به ویژه زن و شوهر- مسؤولیت رسیدن به تفاهم را پذیرا شوند.
۱۸- به همسرتان کمک کنید تا هروز بیش از روز قبل عاشق باشد. به او کمک کنید عاشقانه فکر کند، عاشقانه زندگی کند و در عشق ورزیدن به شما احساس امنیت کند؛ به این ترتیب او با قلبی سرشار از عشق به سوی شما خواهد شتافت و بدون ترس و واهمه و بدون آنکه در مورد عکس العمل شما، قضاوت شما یا پس زده شدن از طرف شما نگران باشد، احساسات خود را به شما بازگو خواهد کرد. ستایش، تحسین، و در آغوش کیشدن همسر، نکاتی کوچک با تاثیراتی بسیار بزرگ هستند…امتحان کنید!



۱۹- گاهى در فضایى محرمانه، محبت ‏آمیز و صمیمانه به ارزیابى رفتار و روابط یکدیگر بپردازید و از یکدیگر بپرسید، چه باید کرد تا روابط تان بهتر و با نشاطتر شود.
۲۰- هدیه دادن-کارهایی که به نوعی بیان محبت به شمار می رود در تقویت محبت آثار بسیاری دارد. از جمله این کارها می توان به هدیه دادن اشاره کرد.
در دستورات اسلامی است که مرد به هنگام ورود به منزل و به ویژه در هنگام بازگشت از سفر هدیه ای به خانه ببرد و خانم هم در منزل خود را برای شوهرش آماده و حتی آرایش کند.


۲۱- هنگام اختلاف نظر یا سوء تفاهم، به جاى سرزنش کردن یکدیگر یا تفسیر نادرست، به شناسایى مسأله و یافتن راه حل آن بپردازید و در صورت لزوم کمک و مشاوره افراد با تجربه و متخصص را جلب کنید.
۲۲- براى رسیدن به امنیت روانى وعاطفى در روابط زناشویى، داشتن صداقت، پذیرش، سعه صدر، انصاف و اعتماد متقابل را اصل اول قرار دهید.
۲۳- همیشه، در رویارویى با مسائل و مشکلات خانوادگى، خود را در وضعیت طرف مقابل قرار دهید و با قبول مسئولیت خود و شناخت انتظارات متقابل، به حل و فصل اختلافات روى آورید.
۲۴- تنها تصمیم نگیرید. شما و همسرتان یک تیم هستید، بنابر این تا جایی که می توانید با هم و در کنار هم باشید. باید احساس کنید که با همسرتان کامل می شوید و دو بخش از وجود یک نفر هستید، پس وقتی نیمۀ دیگر وجودتان حضور ندارد، تصمیم گیری نکنید. شرایط را با هم بسنجید و با هم تصمیم گیری کنید ؛ در مورد همه چیز، خواه موارد کوچک و خواه بزرگ باشد. خود را مشتاق سازش و سازگاری نشان دهید.
۲۵- از داشتن نگرش‏هاى آرمان گرایانه و شاعرانه، انتظارات غیر واقع بینانه در ازدواج و روابط زناشویى اجتناب کنید.



۲۶- هر دعوائی فقط دعواست و هر اختلافی فقط اختلاف و هر اشتباه فقط اشتباه. بحث سر شبکه تلویزیون، فقط سر شبکه تلویزیون است نه درباره نمک شام دیشب و رفتار خواهرزن یا خواهرشوهر. توی دعوا باید حد و مرز دعوا مشخص شود و نرود بالاتر از حد خودش. من گاهی که پسرم کار بدی می‌کند یا کار اشتباهی، و می‌خواهم دعوایش کنم قبل از این‌که دعوا کنم بهش می‌گویم من دوستت دارم و الان که دارم دعوا می‌کنم ربطی به دوست داشتن من ندارد، من به خاطر کار بدت دعوات می‌کنم. من دیده‌ام که هم دعواهایم مؤثر بوده و هم پسر من این دعوا را پذیرفته است.
۲۷- در صورت به وجود آمدن هر گونه سوء تفاهم و سوء برداشت، در نخستین فرصت ممکن به حل و فصل آن بپردازید تا به فرآیندى مخرب و پیشرونده تبدیل نشود.
۲۸- در کنار همسرتان حضور قلب داشته باشید. تمرین کنید ذهن خود را به زمان حال متمرکز کنید. وقتی در کنار همسرتان هستید، به کار، رنگ جدیدی که قرار است به آشپزخانه بزنید،و .. فکر نکنید.


۲۹-حسن خلق-حسن خلق در خانواده باعث می شود که کانون خانواده گرمتر شود و به همین میزان سوء خلق باعث سردی کانون خانواده می گردد و افراد خانواده مجبور می گردند فرد بداخلاق را تحمل کنند و کانون خانواده بهترین مکان برای خوش رفتاری و بروز حسن خلق است وگرنه در خارج از منزل فرد به علت شۆون اجتماعی مجبور است رفتاری اخلاقی داشته باشد نکته مهم آن است که پایه گذاری حسن خلق در منزل باید از طرف پدر خانواده باشد؛ چرا که بار مسۆولیت در آغاز بر دوش اوست و سپس دیگران.
۳۰- درهر روز یا درهرهفته، زمان مشخصى را براى گفت و گو درباره مسائل و مشکلات و به اصطلاح درد دل کردن با همسرتان، اختصاص دهید.​
 

سید منصوره موسوی میرکلایی

⭐⭐سوپر استار⭐⭐
عضویت
May 4, 2023
جنسیت
خانم
با سلام خدمت دوست عزیزم انشاءالله که حالت خوبه امیدوارم که همیشه در کارهایت موفق باشی دوست خوبم از مطلب خوبی که گذاشتی متشکرم دوست عزیزم این استیکر زیبا تقدیم به شما دوست خوبم
 

بالا