روش پخت کیک خیس شکلاتی خوشمزه بدون فر

دخترمهتاب🌙

کاربر جدید
عضویت
Sep 10, 2023
جنسیت
خانم
🥧مواد لازم برای پخت کیک شکلاتی قابلمه ای 😋

آرد یک و نیم لیوان
شکر یک لیوان
شیر یک لیوان
وانیل نصف قاشق چای‌خوری
تخم‌مرغ چهار عدد
روغن نصف لیوان
پودر کاکائو سه قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر یک قاشق غذاخوری

🍩مواد لازم برای تهیه سس کیک خیس شکلاتی🍩
شیر یک لیوان
روغن یک چهارم لیوان
شکر نصف لیوان
پودر کاکائو دو قاشق غذاخوری
پودر پسته برای تزئین به دلخواه

moist-chocolate-cake-recipe.jpg



برای شروع ابتدا تخم‌مرغ‌ها رو داخل ظرفی با اندازه مناسب بشکنید و وانیل و شکر رو هم اضافه کنید و تا وقتی که به یک ترکیب کرم رنگ و کشدار برسید مواد رو با همزن برقی یا دستی هم بزنید.
این مرحله ممکنه حدود 7 تا 8 دقیقه طول بکشه.وقتی که شکر و تخم‌مرغ‌ها کرم رنگ شدند، شیر و روغن رو هم به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا به یک ترکیب یکدست برسیدآرد رو سه مرتبه الک کنید و با بیکینگ پودر و پودر کاکائو مخلوط کنید و کم کم و طی سه مرحله به مواد اضافه کنید.
دقت کنید که در این مرحله باید مواد رو به آرومی با استفاده از لیسک و فقط در یک جهت به صورت دورانی هم بزنید تا مواد با هم مخلوط بشن گلوله آرد داخل مواد باقی نمونه. مواد رو بیش از حد هم نزنید.

کف قابلمه رو خوب چرب کنید و کاغذ روغنی انداخته و روی کاغذ روغنی رو هم چرب کنید. شعله پخش کن رو روی حرارت بذارید تا خوب داغ بشه.
مایه کیک رو داغ قابلمه بریزید و درب قابلمه رو هم دمکنی بپیچید. حرارت شعله رو روی کم تنظیم کنید و درب قابلمه رو بذارید.
حدود 30 تا 45 دقیقه به کیک شکلاتی زمان بدید تا با حرارت کم بپزه. وقتی که کیک پخت، قابلمه رو از روی حرارت بردارید و حدود 10 تا 15 دقیقه زمان بدید تا کیک داخل قابلمه بمونه و کمی خنک بشه.
نکته: در هنگام پخت کیک داخل قابلمه، روی کیک برشته نمیشه، به دلیل اینکه روی کیک مانند زمانی که داخل فر یا کیک پز پخته میشه حرارت نمی بینه.

🍫طرز تهیه سس کیک خیس شکلاتی🍫
شیر، روغن، شکر و پودر کاکائو رو داخل قابلمه بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. سپس قابلمه رو روی حرارت متوسط بذارید و هم بزنید تا زمانی که به جوش بیاد. وقتی که سس کمی جوشید و به غلظت مناسب رسید از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا کمی خنگ بشه.
در ادامه کیک رو برش زده و سس رو روی کیک بریزید. دقت کنید که هم کیک و هم سس هر دو باید گرم باشند، نه داغ.
 

بالا