راز نگهداری گلهای آپارتمانی چیه

آیلا

مدیر
عضویت
May 2, 2023
جنسیت
خانم
مهم ترین نکات و راز نگهداری گلهای خانگی چیست؟
تازگی نفس گیاهان، نور کافی، آبیاری مناسب، رطوبت و حرارت به اندازه و … از مهم ترین نکات حفظ گلهای خانگی می باشد.
آفت های گیاهان کدامند؟
تارتنچه، شته، حشتر و آردپوش از بدترین آفت های گیاهان می باشد.
چه موردی موجب سبزتر شدن گیاهان می شود؟
تابش نور خورشید به گیاهان موجب سبز رنگ شدن آنها می شود. البته باید دقت داشت که هر گل و یا گیاهی به اندازه خاص خود به نور خورشید نیاز دارد.
Û±Ûµ_ÛµÛ¹_Û²Û´_9.jpg


راز نگهداری گلهای آپارتمانی برای طولانی مدت
هر فردی که در منزل و یا محل کار خود گل آپارتمانی دارد، همیشه به دنبال این است که گلهای آپارتمانی خود را تا بیشترین زمان ممکن نگهداری کند. اما نگهداری گل فقط آبیاری نیست بلکه رازهای مهمی برای حفظ و نگهداری گل و گیاه های آپارتمانی میباشد. اگر برخی نکات رعایت نشود، گل و گیاه های آپارتمانی به سرعت خشک می شود. خشک شدن گیاهان می تواند آسیب های روحی زیادی به کسانی که وابستگی به گل های خود دارند برساند. برخی از مواردی که به عنوان راز نگهداری گلهای آپارتمانی شناخته می شوند در ادامه نام برده ایم. به این صورت شما می توانید گلهای آپارتمانی خود را به بهترین شکل و طولانی ترین زمان نگهداری کنید. مواردی که باید رعایت شوند عبارت اند از:

تازگی نفس گیاهان
نور کافی
آبیاری مناسب
خاک مناسب
حرارت متعادل
رطوبت اندازه
توجه به آفت ها
تعویض گلدان
هر کدام از این موارد را می توان به عنوان راز نگهداری گلهای آپارتمانی نام برد.


تازه بودن نفس گل
اگر گل آپارتمانی در منزل خود نگهداری می کنید باید بدانید گل ها هم مانند انسان ها به هوای تازه نیاز دارند. برای آنکه نفس تازه ای به گیاهان برسد بهتر است هر چند وقت یک بار آن ها را در مقابل یک پنجره باز قرار دهید تا اکسیژن کافی به گل ها برسد. با این کار موجب محکم و با طراوت تر شدن ساقه برگ گیاه می شوید.

نور رسانی کافی به گلهای آپارتمانی
نور خورشید یک مورد دیگر از راز نگهداری گلهای آپارتمانی می باشد. تابش نور خورشید به گیاهان موجب سبز رنگ شدن آنها می شود. البته باید دقت داشت که هر گل و یا گیاهی به اندازه خاص خود به نور خورشید نیاز دارد. برای مثال اگر یک گلی که زیاد در مقابل نور خورشید قرار بگیر، علاوه بر آنکه موجب نگهداری گل نمی شود، موجب سریعتر پلاسیده شدن آن می شود.

آبیاری کافی به گل
اگر شما به گل آپارتمانی خود بیشتر یا کمتر از حد مناسب آب برسانید، موجب خشک و یا گندیده شدن گیاه می شود. برای آبرسانی بهتر به ریشه گل هم بهتر است که چند سوراخ در قسمت کف گلدان ایجاد کنید. این سوراخ ها علاوه بر آبرسانی بهتر به گل، موجب باز شدن راه برای تنفس ریشه گیاه می شود.

انتخاب بهترین خاک
یک مورد دیگر راز نگهداری گلهای آپارتمانی قرار دادن گل در بهترین خاک می باشد. خاکی که با مقداری ماسه ترکیب شده باشد یک خاک خوب برای گل می باشد. همچنین باید دقت داشته باشید که خاک گلدان را به طور منظم با توجه به مدل گل تعویض کنید. علاوه بر این پس از مدت ۶ الی ۸ ماه، موادی که برای گل نیاز است در خاک از بین می رود.


نگهداری گل در دمای متعادل
اگر گل در دمای زیاد یا دمای کم نگهداری شود، طراوت خود را از دست می دهد. سپس به تدریج موجب پلاسیده شدن و در نهایت گل خشک می شود. برای جلوگیری از این اتفاق در فصل گرما و سرما، بهتر است گلهای آپارتمانی را در دمای ۲۲ الی ۲۵ درجه نگهداری کنید.

رطوبت کافی مکان
اگر نوک برگ گیاه های آپارتمانی شما به رنگ قهوه ای در بیاید، نشانه آن است که مکانی که گیاه را نگهداری می کنید رطوبت کافی ندارد. این رنگ قهوه ای در نوک برگی گیاهان می تواند در ادامه بیشتر شود. این روند تا جایی پیش می رود که گل و گیاه کاملا خشک شود.

آفت ها، دشمن نگهداری گلهای آپارتمانی
اگر آفت به گلهای آپارتمانی بزند، در عرض یک روز تمام گیاه را در بر می گیرند. این آفت ها اگر مستحکم باشند، در بعضی مواقع نمیتوان گل را بهبود کرد. بعضی از این آفت ها عبارت اند از:

تارتنچه
شته
خستر
آردپوش
تعویض به موقع گلدان
اندازه گلدان یک مورد مهم از راز نگهداری گلهای آپارتمانی می باشد. گل ها و گیاهان همانطور که برگ و ساقه های آن ها رشد می کند، ریشه گل ها هم رشد می کند. پس باید هرچند وقت یه بار گلدان عوض شود و گلدانی متناسب با اندازه گیاه به خصوص ریشه تهیه شود. البته تعویض گلدان کار ساده ای نیست. بهتر است یک متخصص این کار را انجام دهد.​
 

بالا