- عضویت
- May 4, 2023
- جنسیت
- خانم
یکی از مشکلات عمده خیلی از دانش
آموزان، کندخوانی است که راه حل های زیر برای رفع این مشکل پیشنهاد میشود:
علت اول: کلمه خوانی
راهحل: جمله خوانی
مغز با معنی و مفهوم سر و کار دارد نه با خود کلمات مثل صحبت کردن تصور کنید، مثلا یک تایپیست که کلمه به کلمه از روی متن میخواند و تایپ میکند اگر پس از این که ۲ صفحه تایپ کرد از وی درباره متن سوال کنید وی کمتر از ۳۰ درصد مطالب را میتواند به خاطر آورد.
علت دوم: بلندخوانی
راهحل: چشم خوانی
زمانی که متنی را بلند میخوانید مطالب و اطلاعات از دهان به گوش بعد به مغز میرسد ولی اگر چشم خوانی کنید چشم مطلب را میبیند و مغز آن را درک میکند. میبینید که با چشم خوانی مطالب مسیر کوتاهتری برای رسیدن به مغز را طی خواهد کرد.
علت سوم: لب خوانی
راهحل: چشم خوانی
تکان خوردن لبها علیرغم پایین آوردن سرعت، باعث پایین آوردن تمرکز نیز میشود.
علت چهارم: برگشت غیرشعاعی چشم به عقب
راه حل: خط بردن
ثابت شده است که ما زمانی که مطلبی را میخوانیم چشم به طور غیر عادی بر میگردد و به کلمات قبل نگاه میکند که به وسیله خط بردن (دنبال کردن کلمات با انگشت، خودکار و …) این مشکل را بر طرف میکنیم.
آموزان، کندخوانی است که راه حل های زیر برای رفع این مشکل پیشنهاد میشود:
علت اول: کلمه خوانی
راهحل: جمله خوانی
مغز با معنی و مفهوم سر و کار دارد نه با خود کلمات مثل صحبت کردن تصور کنید، مثلا یک تایپیست که کلمه به کلمه از روی متن میخواند و تایپ میکند اگر پس از این که ۲ صفحه تایپ کرد از وی درباره متن سوال کنید وی کمتر از ۳۰ درصد مطالب را میتواند به خاطر آورد.
علت دوم: بلندخوانی
راهحل: چشم خوانی
زمانی که متنی را بلند میخوانید مطالب و اطلاعات از دهان به گوش بعد به مغز میرسد ولی اگر چشم خوانی کنید چشم مطلب را میبیند و مغز آن را درک میکند. میبینید که با چشم خوانی مطالب مسیر کوتاهتری برای رسیدن به مغز را طی خواهد کرد.
علت سوم: لب خوانی
راهحل: چشم خوانی
تکان خوردن لبها علیرغم پایین آوردن سرعت، باعث پایین آوردن تمرکز نیز میشود.
علت چهارم: برگشت غیرشعاعی چشم به عقب
راه حل: خط بردن
ثابت شده است که ما زمانی که مطلبی را میخوانیم چشم به طور غیر عادی بر میگردد و به کلمات قبل نگاه میکند که به وسیله خط بردن (دنبال کردن کلمات با انگشت، خودکار و …) این مشکل را بر طرف میکنیم.