دفع تمام پشه‌ها از خانه ، بدون سم

  • شروع کننده موضوع ملیحه
  • تاریخ شروع

ملیحه

Guest


چرا پشه های خانگی مضر هستند ؟

می توانند روی پوست بنشینند و این پاتوژن های خود را با استفاده ازدهان، مدفوع، و دیگر بخش های بدن که در تماس با گیاه و ضایعات حیوانی رخ می دهند، منتقل کنند. آن ها حتی می توانند روی غذا بنشینند تا پاتوژن های بیماری زا را روی آن منتقل کنند این غذا بعدا توسط شما مصرف خواهد شد و موجب بیماری می شود

کلامیدیا، استرپتوکوک، اشریشیا، کمپیلوباکتر،شیگلا، سالمونلا پاتوژن های بسیار شایع هستند که چنانچه در این بخش اشاره شده است ممکن است باعث بیماری های مختلفی نظیر اسهال، مسمومیت غذایی، تب حصبه، اسهال خونی، سیاه زخم و کرم های انگلی شوند. این مشکل جدی در مناطقی با فاضلاب و لوله کشی ضعیف، مناطق نزدیک کشتارگاه ها، مناطق نزدیک به ماهی آزاد و یا دیگر بازارهای مواد غذایی و غیره است و این امر مستلزم کنترل موثر پشه های خانگی به خصوص در داخل و اطراف خانه است. کنترل به معنی کشتن مگس ها، لارو آن ها و به پایان رساندن وجود آن ها به گونه ای است که بر نگردند.



چطور حشرات و پشه های خانگی را از بین ببرید ؟

پشه های خانگی و انواع دیگرپشه ها نیاز به درمان مشابه دارند توصیه می شود اگر مشکل از کنترل خارج شده به بخش بهداشت محلی تان مراجعه کنید، اما اگر اینطور نیست و تنها چند پشه در اطراف خانه دارید، می توانید از این روش های خانگی برای خلاص شدن از شر پشه به طور طبیعی استفاده کنید:

1) اسپری زنجبیل برای از بین بردن پشه های خانگی

زنجبیل رایحه قوی دارد که برای پشه ها آزاردهنده است. اسپری ساخته شده با زنجبیل و آب برای دفع پشه ها مورد آزمایش و در بالای فهرست ادویه های تند قرار گرفت هنگامی که پشه ها در تماس با اسپری زنجبیل قرار می گیرند، یا هنگامی که در نزدیکی مکان هایی که در آن اسپری شده اند شناور هستند، آزرده می شوند و به دنبال فرصتی دیگر می گردند، که محیط خوشایندی برای پرورش آن ها دارد. این در ابتدا بر روی حیوانات گاوی در مزارع آزمایش شد، زیرا دشوارترین مکان برای خلاص شدن از شر حیوانات بود.

چگونه آن را درست کنیم؟

برای آماده سازی این اسپری، به پودر زنجبیل خشک و 3 - 4 فنجان آب نیاز خواهید داشت هر دو مواد را خوب هم بزنید تا مخلوط شوند از این اسپری اطراف خانه، سقف، سیم، قوطی های زباله و غیره استفاده کنید. همچنین می توانید از این اسپری روی گیاهان برای خلاص شدن از شر پشه در فضای باز استفاده کنید.



2) ریحان برای از بین بردن پشه های خانگی

ریحان گیاهی بسیار مهم در آشپزی است و شما باید از برگ های ریحان در هنگام پخت غذای ایتالیایی استفاده کنید. طعم آن بسیار قوی و معطر است. ما انسان ها، بوی ریحان را بسیار لذت بخش می دانیم اما کاملا برعکس مگس ها است. حشرات میوه و پشه های خانگی به خصوص با بوی ریحان دفع می شوند چون تنفس بوی ریحان برایشان دشوار است. می توانید برگ ریحان را بجوشانید و اسپری بکنید و یا می توانید ریحان را در حیاط پشتی پرورش دهید تا مگس ها را از باغ و خانه دور نگه دارید.

چگونه می توانید اسپری ریحان بسازید ؟

برای آماده سازی اسپری، اگر از ریحان تازه استفاده می کنید یک مشت و اگر ریحان خشک مصرف می کنید به نصف مقدار نیاز خواهید داشت. با استفاده از این برگ ها و آب به مدت حداقل 20 تا 30 دقیقه، یک چایی درست کنید. این عصاره را که به همین روش گفته شده در نمناک تهیه می کنید را خنک کنید و با کمک یک بطری اسپری در مناطق مشکوک از آن استفاده کنید.



3) فلفل تند برای از بین بردن پشه های خانگی

درست مثل زنجبیل، فلفل تند و کپسایسم یک ادویه تند دیگر با بوی تند و زننده است که پشه ها را دور نگه می دارد. هنگامی که پشه ها نزدیک به منطقه ای که فلفل تند وجود دارد برخورد می کنند، احساس راحتی می کنند و به دلیل عطر قوی که از فلفل تند پخش می شود، به سختی نفس می کشند. این اسپری را می توان در باغ و در داخل خانه مورد استفاده قرار داد، اما پیشنهاد می شود که یک گیاه فلفل تند در باغ پرورش داده شود و یک بار و برای همیشه مساله پشه های خانگی را تمام کنید.

چگونه اسپری فلفل بسازید؟

اگر می خواهید اسپری فلفل تند درست کنید، به حدود 3 - 4 فلفل و آب نیاز خواهید داشت در مخلوط کن یک خمیر فلفل درست کنید و حدود 3 تا 4 فنجان آب اضافه کنید این مخلوط را در یک شیشه با یک کلاهک غیر قابل نفوذ از هوا بریزید و آن را برای یک هفته زیر نور خورشید نگه دارید این مخلوط را در یک بطری اسپری بریزید و از آن به عنوان اسپری دیگری که در بالا ذکر شد استفاده کنید. بعد از یک هفته کاهش تعداد پشه ها را خواهید دید.



4) اسپری روغن گیاهی برای دور کردن پشه های خانگی

روغن های گیاهی مختلفی وجود دارند که می توانند برای خلاص شدن از شر پشه در فضای باز و داخل خانه به کار روند. مفهوم پشت تمام روغن های گیاهی نیز وجود دارد؛ اگر گیاه مگس ها را دفع کند، روغن های گیاهی نیز دارای خواص یکسان خواهد بود. این روغن های گیاهی عطر مشابهی را به عنوان گیاهان مخصوص به خود پراکنده می کنند تا پشه ها را دور نگه دارند مخلوط در این اسپری به طور خاص برای دور نگهداشتن پشه ها از خانه و حیاط طراحی شده است و 100 % ارگانیک و طبیعی است.

چگونه آن را درست کنید؟

برای آماده سازی این اسپری جادویی، شما به 10 قطره روغن میخک، آویشن، روغن دارچین و روغن نعناع و 2 فنجان آب نیاز خواهید داشت تمام مواد را در یک بطری اسپری مخلوط کنید این مخلوط را در هر جایی که فکر می کنید بریزید حشرات می توانند در محیط مطلوب، مانند مکان های مرطوب، زباله، مناطق دفع زباله و غیره پرورش پیدا کنند.



5) پنکه برای دفع پشه های و حشرات :

پنکه درمان خانگی ساده و موثر برای دفع موقت پشه ها و سایر حشرات از یک منطقه خاص هستند. بادی که می وزد پرواز پشه ها را مختل می کند و الگوی پرواز آن ها را قطع می کند و باعث می شود که آن ها به دنبال مکان با طوفان کمتری باشند پشه ها حرکت می کنند و به منطقه ای می روند که به راحتی می توانند بدون هیچ مانعی پرواز کنند.

اول از همه، باید پنکه سقفی بالای سرتان را با سرعت کامل در منطقه ای که در آن پشه ها وزوز می کنند روشن کنید کار بعدی که باید انجام دهید این است که پنکه را درست جلوی جایی که به مگس ها نگاه می کنید قرار دهید؛ این باعث می شود که آن ها ناراحت شوند چون باد آن ها را برای پرواز یا استراحت در یک مکان دشوار می کند.

6) تله سرکه سیب

سرکه سیب هیچ چیزی نیست جز برای جذب حشراتی مثل پشه این تله کمک می کند که پشه ها را در خانه، حیاط، باغ، بالکن و همه جا بکشید. این تله بسیار کارآمد است و می تواند به سادگی با سرکه سیب و صابون ساخته شود سرکه به عنوان طعمه برای پشه ها عمل می کند، اما هنگامی که آن ها در محلول با آب فرود می آیند، غرق و خواهند مرد. کار ساده آن باعث ایجاد یک تله بسیار موثر می شود و کمک می کند تعداد زیادی از موجودات زنده را بگیرید که به مواد غذایی شیرین جذب می شوند

چگونه این تله را بسازید؟

برای آماده سازی این تله به یک شیشه با اندازه متوسط سرکه سیب و محلول آب صابون نیاز خواهید داشت. باید نخ را به شیشه وصل کنید تا آن را در ارتفاع حدود 4 تا 6 فوت از زمین معلق نگه دارید چون ارتفاع پرواز ایده آل برای پشه ها است 2 قسمت سرکه سیب و یک محلول صابون را در ظرف بریزید و مایعات را به خوبی مخلوط کنید این شیشه را در خانه خود، نزدیک مناطقی که پشه ها در آن دیده شده اند، بگذارید. برای انجام کار در یک شب صبر کنید و تعداد پشه هایی که در شیشه گرفتار شده اند را ببینید. توصیه می شود که نور در منطقه ای که در آن تله نصب شده است روشن شود چون مگس ها جذب نور می شوند. این باعث می شود تله موثرتر شود.



تله uv:

پشه های خانگی به سمت نوربا طول موج کوتاهی جذب می شوند، و این طور این تله UV قرار است آن ها را شکار می کند یک محلول صابون کمک خواهد کرد تا پشه هایی را که در این تله گیر کرده اند بکشیم یک شبکه برق ولتاژ پایین نیز می تواند به جای تخته چسب مورد استفاده قرار گیرد، اما ما روش ساده تررا استفاده خواهیم کرد. این تله ها نیز باید در ارتفاع حدود 4 تا 6 فوت بالاتر از سطح زمین به دلیل ارتفاع پرواز معمولی پشه های خانگی نصب شوند و نباید هیچ پنجره ای در آن نزدیکی وجود داشته باشد، زیرا اگر نور از بیرون قابل رویت باشد، پشه ها که هنوز داخل خانه نیستند، به آن جذب خواهند شد و وارد خانه می شود تا به دام بیفتند و در نهایت کشته شوند

چطور تله را بسازید؟

برای ایجاد این تله، به یک نخ قوی برای معلق کردن تله از سقف، یک لامپ UV، تخته چسب، یک بطری بطری نوشابه، تخته چسب و محلول صابون نیاز خواهید داشت باید بطرینوشابه را شیب دار برش دهید، قطعه دیگر باید شبیه یک لیوان به نظر برسد و دیگری باید شبیه یک قیف وارونه باشد اولی را با یک فنجان پر از صابون پر کنید و قطعه آخر را روی آن قرار دهید، به طوری که به نظر رسد یک قیف در یک لیوان نگهداری می شود.

این تله را در 4 - 6 متری بالای زمین با یک لامپ یو وی در بالای قیف نگاه دارید. نور، مگس ها را جذب می کند، اما به محض اینکه محلول آب صابون را لمس می کنند، آن ها غرق خواهند شد چون فضا برای ترک دام بسیار کم تر خواهد بود. غرق شدن و خفه شدن، آن ها در نهایت در محلول صابون است باید هر چند روز محلول آب صابون را به محض پر شدن از پشه های زیادی عوض کنید. هر سال لامپ های فرابنفش را عوض کنید.
 
استارتر
استارتر

ملیحه

Guest


اکالیپتوس برای دفع پشه و حشرات خانگی:

باید شنیده باشید که چگونه نعناع اکالیپتوس در تولید آدامسمورد استفاده قرار می گیرد، اما آیا تا به حال درباره خواص حشره کشی آن شنیده اید؟ احتمالا نه، چون اغلب مردم به فروشگاه می روند و اسپری ضد حشرات را می خرند تا حشرات را در خانه ها از بین ببرند برخی از آن ها از خطرات سلامتی این اسپری های آگاه و برخی دیگر نیستند، اما همه آن ها هنوز از آن استفاده می کنند زیرا سریع عمل می کند و از این واقعیت اجتناب می کند که آن سمی است درک نمی کنند که حتی سم هم می تواند به روش های مختلف به آن ها آسیب برساند. همیشه ترجیح داده می شود از مواد شیمیایی طبیعی در یک خانه با کودکان و حیوانات خانگی استفاده کنید در صورتیکه چنانچه در این بخش از نمناک خواندید روش های طبیعی گاهی بهتر هستند.

ویژگی روغن اکالیپتوس حشره کش یک مطالعه انجام شده توسط دانشمندان کشف شد که در آن سه گونه مختلف را در برابر مگس های مرگبار مثل مکیدن خون در میان دیگران مورد آزمایش قرار دادند.

چگونه از آن استفاده کنیم؟

می توانید گیاه اکالیپتوس را با گیاهان دیگر در حیاط منزل پرورش دهید تا مگس ها را دور نگه دارید و یا می توانید یک اسپری ساده اکالیپتوس بسازید تا از شر مگس ها در خانه خلاص شوید. برای اینکه این اسپری را بسازید، 2 فنجان آب را با 25 قطره روغن اکالیپتوس ترکیب کنید این مخلوط را در بطری اسپری بریزید و از این اسپری در مناطق مشکوک استفاده کنید فقط مطمئن شوید قبل از استفاده بطری اسپری را تکان دهید همچنین می توانید روغن اکالیپتوس را به دیفیوزر با دیگر روغن ها اضافه تا نتایج مشابهی را تجربه کنید.



گل شمعدانی برای از بین بردن پشه های خانگی:

گل شمعدانی شگفتی بزرگ دیگر در زمینه حشرات و معمولا در سراسر جهان موجود است. اما در تمام مناطق معتدل جهان رشد می کند برگ های این گیاه به شکل دایره بلندی که بیشتر شبیه بیضی است، قرار دارند و گل ها ظاهر خیلی زیبایی دارند کیفیت بسیار مهم برای شمعدانی وجود دارد که می تواند در هر نوع خاک رشد کند.

چگونه از آن استفاده کنیم؟

اگر در شرایط آب و هوایی که در بالا ذکر شد زندگی می کنید، می توانید شمعدانی را در باغ خود بکارید یا می توانید روغن شمعدانی را بخرید که روغن اسانس این گیاه است و به راحتی یک اسپری بر پایه شمعدانی برای رهایی از شر مگس ها تهیه کنید فقط 20 تا 25 قطره روغن شمعدانی را به 2 فنجان آب اضافه کنید؛ این مخلوط را داخل بطری اسپری بریزید و اسپری کنید.



اسطوخودوس برای از بین بردن پشه های خانگی:

اسطوخودوس گیاه زیبایی است که باید به آن نگاه کرد حتی یک رایحه جالب مسحور کننده هم دارد، اما همچنین دارای برخی اثرات درمانی موثر و دفع حشرات است. اسطوخودوس می تواند به عنوان عامل ترمیم برای گزش حشرات و نیز دافع حشرات واقعا قوی استفاده شود.

پیش از این هم در نمناک گفتیم که روغن برگهای اسطوخودوس می تواند در زخم ها، سوختگی ها، گزش حشرات، برای القای خواب و غیره مورد استفاده قرار گیرد روغن اسطوخودوس بیش از 75 % از پشه ها را برای 6 تا 8 ساعت دفع می کند که بهتر از هر روغن اسانس دیگر است.

چگونه از آن استفاده کنیم؟

چندین روش وجود دارد که می توانید از اسطوخودوس استفاده کنید

پرورش اسطوخودوس در باغ یک گزینه است، اما تنها در صورتی که بتوانید از آن مراقبت کنید و آن را از موانع دیگر حفظ کنید این کار کمک می کند که باغ را از شر پشه ها رها کنید.

روش دیگر :از روغن اسطوخودوس استفاده کنید با مخلوط کردن آن با روغن گلرنگ ، آن را به پوست بمالید این کار کمک می کند که پشه ها را از خود دور نگاه دارید، روش دیگری که پیشنهاد می شود اسپری با روغن اسطوخودوس است می توانید تنها از اسطوخودوس استفاده کنید، یا می توانید از چیزهای دیگری که در بالا ذکر شد استفاده کنید تا آن را موثرتر کند. فقط 20 قطره روغن، 2 فنجان آب را در بطری اسپری اضافه کنید قبل از اینکه بتوانید آن را در اطراف خانه اسپری بکنید این کار کمک می کند که از شر پشه های خانگی خلاص شوید، و خانه تان بوی تازه مثل باغ خواهد داد.



روغن درخت چای برای دفع حشرات:

درخت چای هیچ ارتباطی با چای که صبح می خورید ندارد این درخت دیگری است که به خاطر برگ های نازک آن به عنوان درخت چای شناخته می شود. چنانچه در بخش سلامت نمناک و در بحث بررسی خواص روغن درخت چای گفته شد مطالعات برای یافتن تاثیر روغن درخت چای بر گونه های مختلف پشه ها انجام شده است. مشخص شد که این روغن حتی بعد از 24 ساعت کاربرد قدرتمند بود. این نشان دهنده کارایی بهتر از محصولات دافع حشرات تجاری متعدد است.

می توانید از روغن درخت چای بر روی پوست خود برای دفع پشه ها استفاده کنید. اما دقت کنید که یک روغن مثل روغن گلرنگ به آن اضافه کنید چون این روغن به تنهایی می تواند پوست را خشک کند. دومین روش برای استفاده از این روغن معطر، اضافه کردن آن به دستگاه بخار است این واقعا در داخل خانه مفید خواهد بود. همچنین می توانید با روغن درخت چای، آب برای اسپری کردن اطراف خانه در گوشه مرطوب و مناطق دفع زباله اسپری کنید.



تله شیشه ای :

می توانید از یک ظرف شیر پلاستیکی برای کشتن پشه ها که در اطراف خانه پرسه می زنند استفاده کنید و آن را کمی تغییر دهید و به دام پشه تبدیل کنید. باید اصول اولیه را درک کنید پشه ها به خاطر طعمه نمی توانند از سطح چسبناک کوزه بیرون بروند

چگونه تله پشه را درست کنیم؟

برای ساختن این تله، به یک ظرف شیر پلاستیکی بزرگ، طعمه ای تجاری یا سیب گندیده نیاز خواهید داشت، نخ هایی که به اندازه کافی قوی باشند تا تله را در هوا به حالت تعلیق درآورند، میخ هایی که به نخ وصل می شوند و عسل. اول از همه، عسل را در ظرف بریزید و آن را بچرخانید این کار سطح داخلی را کاملا با عسل پوشش خواهد داد عسل اضافی را تخلیه کنید و 3 سوراخ در گردن ظرف ایجاد کنید تا نخ های معلق را اضافه کنید اگر دهانه بیش از حد بزرگ باشد، مقداری از آن را با کاغذ بپوشانید تا حفره ای در حدود 3 قطر داشته باشد با کمک نخ ها این قوطی را در هوا حدود 3 فوت قرار دهید.

نوار چسبناک برای از بین بردن پشه های خانگی :

این یک تله پشه دیگر است که تنها می تواند یک بار استفاده شود. با این حال این تله چسبناک در بازار موجود است، اما در اینجا نحوه ایجاد این تله در منزل وجود دارد.

اصل اساسی این تله، سطح چسبناک است که در آن پشه ها گیر می کنند. چون این روبان چسبنده در مسیر قرار خواهند گرفت و باید مشاهده کرده باشید که مگس ها نمی توانند مستقیم پرواز کنند.

چگونه آن را بسازید؟

آماده سازی این تله بسیار ساده است

نیاز خواهید داشت:

  • ورقه های کاغذ قهوه ای
  • یک قاشق چوبی
  • قیچی
  • تابه گرم
آماده سازی ساده است؛ اول از همه باید از ورق کاغذ یا مقوا استفاده کنید. طول آن باید حدود 8 اینچ و عرض آن باید 2 اینچ باشد. در یک ماهی تابه، مقدار مساوی از شربت ذرت و آب اضافه کنید. حال، این کار را تا زمانی که شروع به جوشیدن می کند، انجام دهید. فراموش نکنید که مخلوط را در تمام زمان ها تکان دهید.

آن را از روی شعله بردارید و نوارهای کاغذی را به مدت 4 ساعت در این مخلوط خیس کنید تا به سطح چسبناک برسید، مگس ها نمی توانند زمانی که آن را لمس می کنند، آنجا را ترک کنند. نوار را بردارید و آن ها را در اتاقی با پنکه روشن آویزان کنید. این کار نوارها را خشک می کند و آن ها را برای به دام انداختن مگس ها آماده می کند.



جارو کردن پشه ها :

این یکی از ساده ترین روش ها برای از بین بردن و دورکردن پشه ها است فقط دقت کنید که پس از استفاده کیسه جارو را خالی کنید یا از جاروهای شارژی استفاده کنید.

کافور برای دفع پشه ها:

کافور روش طبیعی دیگر برای خلاص شدن از شر پشه است و می توان آن را بصورت آنلاین و یا از هر فروشگاه داروهای گیاهی خریداری کرد، بویی بسیار قوی مانند ریحان دارد که برای دفع پشه عالی است.

منبع:نمناک
 
استارتر
استارتر

ملیحه

Guest
مرسی عشقم خونه ی دوست خانوادگی هستیم رودربایستی هم دارم اونجاهایی ک نمیشه پماد زد رو میزنه کف پاک هم یادم رفته بزنم هی میخارونم و میخندم??
خوش بگذره بهتون ????

خدایی کفِ پاتم خوردن !!!؟؟؟ عجب پشه‌هایییی ???
 

بالا