بسته شد

Guest
۱.بهبود عملکرد دستگاه گوارش

برگ بو تأثیراتی قابل ملاحظه روی عملکرد دستگاه گوارش دارد. این گیاه به‌عنوان یک ماده‌ی ادرارآور، دفع ادرار را بیشتر می‌کند که باعث کاهش سموم بدن می‌شود. همچنین می‌توان از آن به‌عنوان یک داروی تهوع‌آور، هنگام مصرف ماده‌ی مسموم، استفاده کرد.

ترکیبات آلی موجود در برگ بو، برای تسکین ناراحتی‌های معده، تسکین سندرم روده‌ تحریک پذیر (IBS) و حتی کاهش علائم بیماری سلیاک بسیار مؤثر است. بعضی از پروتئین‌های پیچیده‌ی موجود در رژیم غذایی مدرن، به‌سختی هضم می‌شوند، ولی آنزیم‌های خاص موجود در برگ بو، هضم آنها را ساده‌تر می‌کند و باعث جذب بهتر مواد مغذی می‌شود.

۲. درمان مشکلات تنفسی
برگ بو - درمان مشکلات تنفسی با بخور برگ بو

یکی دیگر از کاربردهای برگ بو این است که عصاره‌ی برگ بو را استخراج می‌کنند و همراه با انواع پماد، روی قفسه‌ی سینه استعمال می‌کنند. این روش باعث تسکین بسیاری از بیماری های تنفسی می‌شود. این کار را می‌توان با پماد تهیه‌شده از برگ نیز انجام داد. برای نتیجه‌گیری بهتر، پماد تهیه‌شده از برگ بو را روی قفسه سینه پخش کنید و اجاره دهید تا در طول شب، باقی بماند.

تنفس کردن بخور برگ بو نیز در رایحه‌درمانی مورد توجه قرار دارد. این کار باعث شل شدن خلط و از بین بردن باکتری‌های خطرناک موجود در دستگاه تنفسی می‌شود و این ویژگی به خاطر خاصیت طبیعی ضدباکتریایی برگ بو است.

۳. مراقبت از مو
برگ بو - مراقبت از مو

اگر می‌خواهید سلامت فولیکول‌های مو را بهبود ببخشید و شوره سر را از بین ببرید، برگ بو را در آب بخیسانید و بعد از شامپو زدن، آن را روی سر ماساژ دهید. عناصر موجود در این برگ پرخاصیت، باعث کاهش خشکی پوست و از بین بردن شوره سر می‌شود.

۴. خواص ضدالتهابی
یکی از مهم‌ترین خواص برگ بو، توانایی کاهش التهابات در سراسر بدن است. برگ بو ماده‌ی مغذی منحصربه‌فردی دارد که پارتنولید (parthenolide) نام دارد. این ماده بعد از استعمال در نواحی آسیب‌دیده، به‌سرعت، التهاب و سوزش را کاهش می‌دهد. به‌عنوان مثال برای بهبود مفاصل دردناک یا آرتروز می‌توانید از این روش استفاده کنید. این خاصیت از طریق مصرف عادی برگ بو به‌عنوان ادویه نیز حاصل می‌شود.

۵. حفاظت از سلامت قلب
کافئیک اسید و روتین دو ترکیب آلی بسیار مهم هستند که در برگ بو وجود دارند. این دو ترکیب، نقشی مهمی در حفظ سلامت قلب دارند. روتین، دیواره‌های مویرگی قلب را تقویت می‌کند و کافئیک اسید به حذف LDL یا کلسترول بد از سیستم قلبی عروقی کمک می‌کند.

۶. پیشگیری از سرطان
ترکیب منحصربه‌فرد آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات آلی در برگ بو، شامل فیتوکمیکال‌ها، فلاوانول، لینانول و پارتنولید، تأثیر چشمگیری در حفاظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد دارد. رادیکال آزاد باعث می‌شود که سلول‌های سالم بر اثر یک جهش به سلول‌های سرطانی تبدیل شوند. برگ بو توانایی خاصی در پیشگیری از این فرایند دارد.

۷. کاهش تشویش و اضطراب
برگ بو - کاهش تشویش و اضطراب

لینانول یکی از ترکیبات موجود در ریحان و آویشن است که البته در برگ بو هم وجود دارد. این ترکیب، به کاهش سطح هورمون استرس در بدن کمک می‌کند؛ به‌خصوص وقتی که در آروماتراپی استفاده می‌شود. هورمون استرس اگه بیش‌ازحد در بدن وجود داشته باشد، برای سلامت طولانی‌مدت انسان خطرناک است. بنابراین، برگ بو به آرامش افراد کمک می‌کند و شما را در شرایطی که با بیشترین میزان اضطراب دست‌وپنجه نرم می‌کنید، آرام می‌کند.

۸. کنترل دیابت

برگ بو ارتباط مستقیمی با بهبود عملکرد گیرنده‌های انسولین دارد و سطح قند خون بدن را تنظیم می‌کند. برای کسانی که در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند یا قبلا به این بیماری مبتلا شده‌اند، مصرف مرتب برگ بو می‌تواند به میزان قابل توجهی، خطر مواجهه با مشکلات مرتبط با دیابت را کاهش دهد.
 

بالا