جوانمرد : ۱۲ راهکار برای سلامت و تناسب اندام بانوان

  • شروع کننده موضوع پسر_جوانمرد
  • تاریخ شروع
وضعیت
این موضوع قفل شده است

پسر_جوانمرد

Guest
سلام کاربران محترم

@پسر_جوانمرد سعی میکنه اگه مطلبی در وبلاگ جدیدش به آدرس worldbook.blogix.ir منتشر میکنه در سایت مادران هم تاپیکش رو بزنه.مطالب هم کپی از سایتهای مختلف مخصوصا خبریه با ذکر منبع منتشر میکنم.در وبلاگم هر مطلبی پست میذارم و کپی هستش اخلاق و شرع حکم میکنه منبع رو ذکر کنیم.ان شاءالله که مفید واقع بشه و به درد بخوره. جوانمرد که در قید و بند عناوین کاربری طلایی و برتر و.. نیست و اصلا برام مهم نیست حتی برای پول هم حاضر نیستم در هر تاپیکی پست بذارم.بیشتر دوست دارم پستی بذارم که کمک کننده و راهگشا و یا مفید باشه.وبلاگی که در امضامه برای ارتباط با کاربرانه مخصوصا بالای صفحه وبلاگم قسمت تماس با من که مثل چالش ناشناس میتونید به صورت یکطرفه مطلب ،انتقاد،سوال و پیشنهادی دارید مطرح بفرمایید.اسم کاربری هم نگفتید مهم نیست و احتیاجی هم نیست ایمیل واقعیتون رو در قسمت تماس با من بگید.هر ایمیلی حتی چرت و همینجوری بنویسید و پیام بدید قبول میکنه و پیام ارسال میشه در قسمت پیامهای وبلاگم و میتونم بخونم و لازم شد اینجا تاپیک میزنم جواب میدم.ضمنا برای این اسمم رو در عنوان تاپیک می نویسم اونایی که بدشون میاد با دیدن اسم نیان به تاپیکای من، هم بعضیا که میخوان به تاپیکای من دسترسی داشته باشن با سرچ اسم پسر_جوانمرد یا جوانمرد در قسمت سرچ سایت، سریعتر به تاپیکای من دسترسی داشته باشن.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

زنان با رعایت برخی از راهکار‌ها می‌توانند به سلامت بدن خود کمک کنند.



به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه «healthifyme»، متعادل ساختن شغل، خانواده و دیگر مسائل مهم و حتی برخی اوقات تعامل با فشار‌های اجتماعی برای اینکه خوب به نظر برسیم و یا رفتار به شیوه‌ای خاص می‌تواند برای زنان و بانوان خسته کننده باشد. از آنجایی که زنان در زندگی خود دارای فراز و فرود‌های مختلفی هستند، لازم است تا هر زنی سلامتی خود را مقدم بر هر چیز دیگری بداند.

در این گزارش تلاش داریم تا به ۱۲ نکته مهم برای حفظ سلامتی و تناسب اندام زنان در زندگی بپردازیم.

۱- به وعده صبحانه اهمیت بدهید

اگرچه زنان عاشق خواندن نکات مربوط به سلامت و تناسب اندام هستند اما شاید بسیاری از اوقات احساس کنند که زمان کافی برای جامه عمل پوشاندن به آن‌ها ندارند، حال زمان آن است تا این عادت را تغییر دهید. خوردن صبحانه نه تنها انرژی لازم را برای شما به ارمغان می‌آورد، بلکه سبب آغاز سوخت و ساز در بدن شما می‌شود؛ بنابراین بسیار مهم است که ۱۵ دقیقه را در صبح به این مسئله اختصاص دهید تا سبب سلامت شما شده و شما را برای روزی مفید آماده می‌کند.

۱۲ راهکار برای سلامت و تناسب اندام بانوان


۲- آرام بوده و بدن خود را مرطوب نگه دارید

این نکته اگرچه ساده به نظر می‌رسد؛ اما یکی از مهمترین گام‌ها برای داشتن یک زندگی سالم به شمار می‌رود. مرطوب نگه داشتن بدن به سلامت عملکرد ذهن و بدن شما کمک می‌کند. نوشیدن مقدار فراوانی آب در طول روز یکی از راه‌های سالم نگه داشتن بدن است. به منظور جلوگیری از کم آبی بدن، بهتر است یک بطری آب را به عنوان نشانه‌ای برای یادآوری به همراه داشته باشید. آب رسانی به بدن همچنین مسئله‌ای مهم برای از دست دادن وزن و یا حفظ آن است. این مسئله نه تنها احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد؛ بلکه به شما کمک می‌کند تا در زمان وعده‌های غذایی کمتر بخورید.

۳- وزنی سالم داشته باشید

کاهش وزن موضوعی است که بسیار از زنان خواهان آن هستند. اضافه وزن داشتن به شکلی مهم خطر چندین بیماری مزمن را افزایش داده و می‌تواند کیفیت زندگی شما را کاهش دهد؛ بنابراین بهترین راه برای حفظ یک وزن سالم این است که رابطه‌ای خوب با غذای خود داشته، خواب کافی داشته باشید و به شکل منظم ورزش کنید.

تناسب اندام بانوان


۴- ورزش کنید

آیا می‌دانید که بیماری قلب عامل اصلی مرگ در میان زنان به شمار می‌رود؟ هرچند این بیماری را می‌توان با ورزش از خود دور نگه داشت. زنان باید اطمینان حاصل کنند که دست کم ۳۰ دقیقه هر روز به منظور مناسب نگه داشتن عملکرد قلب ورزش می‌کنند. ورزش هوازی که شامل قدم زدن، دویدن آرام، دوچرخه سواری برای سلامت زنان مفید است. در واقع هر نوع ورزش بدنی، حتی دویدن معمول تا دم مغازه سوپرمارکتی نیز بهتر از هیچ چیز است.

۵- سالم بخور، سالم زندگی کن و سالم باش

بسیاری از زنان مستعد نادیده گرفتن نیاز‌های غذایی خود هستند. ممکن است شما احساس کنید که نیاز است تا نیاز‌های خانواده خود را در اولویت قرار دهید و یا آنکه تنها به یک نوع رژیم غذایی بچسبید. این در حالی است که شما باید اطمینان یابید که تمامی مواد مواد مغذی که نیاز به آن دارید را از خوراک خود دریافت می‌کنید. شما باید رژیمی بسیار نزدیک به آنچه یک رژیم طبیعی غذایی است، داشته باشید.

این بدان معنی است که طیف گوناگونی از مواد غذایی شامل ماهی، سبزیجات، غلات کامل (غلات سبوس دار)، گوشت، مرغ، لبنیات کم چرب و آجیل مصرف کنید. دیگر مواردی که زنان به طور کلی به آن نیاز دارند، کلسیم فراوان به منظور استخوان سازی و داشتن دندان‌های سالم متناسب با سن آنهاست. منابع خوب برای دریافت کلسیم شامل محصولات لبنی، غلات، سبزیجات دارای برگ سبز، پنیر سویا (توفو) و کلم است.

۶- دو ماده معدنی مهم که هر زنی به آن احتیاج دارد!

جدای از کلسیم، روی (زینک) و منیزیم دو ماده معدنی مهم هستند که بدن زنان به آن‌ها احتیاج دارد. روی (زینک) مصرف کنید؛ چرا که کمبود این ماده معدنی سبب اختلال در سیستم ایمنی بدن می‌شود و همین امر به کم پشت شدن موهایتان منجر می‌شود. از سوی دیگر منیزیم بسیار مهم بوده و به خواب، سلامتی استخوان کمک می‌کند؛ همچنانکه ممکن است به تسکین علائم پیش از قاعدگی، اضطراب و میگرن کمک کند.

۷- یک محفل دوستانه و یا خانوادگی داشته باشید

شماری از تحقیقات نشان می‌دهد محافل اجتماعی دوستانه و یا خانوادگی، احتمال نجات شما از مشکلات سلامتی را افزایش داده و سطح خوشحالی شما را بالا می‌برد و حتی باعث می‌شود تا شما زندگی طولانی تری داشته باشید. بهترین راه برای این کار، این است که شما عضوی از حلقه دوستانه فرد دیگری باشید. با این کار شما می‌توانید با افراد جدید ملاقات کرده و دوستانی تازه پیدا کنید.

۸- نه بگویید

بسیاری اوقات ممکن است زنان هرآنچه را که از آن‌ها خواسته می‌شود، تلاش کنند تا انجام دهند و با این کار، خود را زیر فشار قرار داده و حتی به قول معروف «آدم دیگران» باشند. این کاری عملی و درستی نیست. شما باید یاد بگیرید بدون داشتن هیچ احساس بدی نه بگویید. هرچه سریعر شما بیاموزید تا نه بگویید، سلامتی شما بیشتر می‌شود.

به طور مثال زمانی که شما برنامه دارید تا بعد از کار به باشگاه بروید و در محل کار از شما خواسته می‌شود تا دیروقت در محل کار بمانید، شما می‌توانید به این درخواست نه بگویید. باید به یاد داشته باشید که سلامتی و تناسب اندام خود را با مسائل دیگری اولویت بندی کنید و از گفتن «نه» هراسی نداشته باشید.

۹- من امروز استرس نخواهم داشت

یک جمله الهام بخشی که هر زنی باید به خود بگوید، این است: «من امروز درباره مسائل استرس نخواهم داشت.» مهم نیست در چه مرحله‌ای از زندگی قرار دارید. درست است که یافتن زمان برای تفریح می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد اما اختصاص دادن زمان برای استراحت، موضوعی است که توسط شماری مطالعات توصیه شده است.

۱۰- چکاپ منظم داشته باشید

غربالگری بهداشتی راهی مهم برای تشخیص مشکلات در بدن به شمار می‌رود؛ حتی برخی اوقات پیش از آنکه شما هیچ نشانه و یا علائمی بروز دهید. حتی اگر شما احساس خوب بودن را دارید؛ چکاپ بهداشتی و آزمایش‌های غربالگری نه تنها بیماری‌های جدی را مشخص می‌کند؛ بلکه شانس معالجه بهتر و یا درمان مؤثر را فراهم می‌کند؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برنامه ریزی کنید تا چکاپ سالانه با یک پزشک مراقبت‌های اولیه داشته باشید تا سالمتر بمانید.

۱۱- خواب هر چیزی را حل می‌کند

خواب یکی از بهترین چیز‌هایی است که زنان با تمامی برنامه‌های شلوغ خود، آشپزی و حتی دویدن می‌توانند آن را به دست آورند. برای یک روز سازنده در خانه، در محل کار و یا حتی در باشگاه، لازم است تا خواب خوب داشته باشید. خواب ناکافی نه تنها بهره وری شما را پاین می‌آورد، بلکه بر وضعیت بدنی و ذهنی بدن شما تأثیر می‌گذارد. اگرچه ۸ ساعت خواب ممکن است تا حدی ایده آل به نظر برسد؛ اما ۶ الی ۷ ساعت خواب امری حیاتی است.

۱۲- در نهایت همه چیز به شما بستگی دارد

یکی از بهترین نکات برای تناسب اندام و سلامتی این است که زمانی را برای خود بگذارید. یک زن سالم و شاداب، دارای انگیزه‌ بیشتری از یک زنی است که دارای استرس است. زمانی را که برای خود بیرون می‌روید، باید با آنچه می‌خواهید و چیز‌هایی که می‌خواهید انجام دهید، پر کنید. اختصاص تنها ۱۰ دقیقه برای خودتان، یکی از عادات سالمی است که شما می‌توانید هر روز انجام دهید و احساسی خوب داشته باشید.
 

وضعیت
این موضوع قفل شده است
بالا