جوانمرد : یک پسر روستایی که ثروتمندترین مرد جهان شد

  • شروع کننده موضوع پسر_جوانمرد
  • تاریخ شروع
وضعیت
این موضوع قفل شده است

پسر_جوانمرد

Guest
جس لیورمور (Jesse Livermore) ، یک پسر روستایی که ثروتمندترین مرد دنیا شد.


در دنیای ترید و معامله گر بازار بورس افرادی هستند که الگو و آرزوی تمامی معامله گران هستند.

بی شک جس لیورمور یکی از اسطوره های بازار وال استریت هست که با معامله گری در بازار بورس و آتی به ثروتمندترین مرد روزگار خود تبدیل شد.

او سن 14 سالگی از خانواده خود در یک روستایی حوالی نیویورک جدا شد و به وال استریت آمد. پدر جس اصرار داشت که جس مثل سایر جوانان دانشگاه برود،کشاورزی کند و زندگی بخور و نمیری داشته باشد.اما جس نپذیرفت و روزی از روستای خود فرار کرد و به نیویورک آمد.بعد از چند روز آوارگی و کارتون خواب بودن، در یک کارگزاری بورس در وال استریت آبدارچی شد.جس صبح ها تا شب در آنجا کار میکرد و شب ها نیز همانجا در یک اتاق تنگ میخوابید.او علاوه بر کار، بازار بورس را زیر نظر میگرفت و تمامی قیمت ها را یادداشت میکرد تا نحوه معامله در بازار بورس و آتی را یاد بگیرد.چند ماه بعد هنگامی که 15 سالش بود اولین معامله خود را با پول واقعی انجام داد. او در یک کارگزاری بورس سهامی خرید و 6 دلار سود کرد.از آن روز به صورت جدی معامله بازار را دنبال کرد و خیلی زود اولین هزار دلار خود را کسب کرد.سپس شغل خود را ترک کرد و تصمیم گرفت به طور تمام وقت در بازار بورس و آتی مشغول شود.خیلی سریع سرمایه او رشد کرد و با معاملاتی که انجام میداد 10000 دلار کسب کرد.او بعد از مدتی استراتژی خود را تغییر داد و به معاملات بلند مدت و طبق روند روی آورد.در سال 1901 بود که با استراتژی جدیدش توانست 10000 دلار خود را در یک بازار صعودی روی سهام نورسن پاسیفیک به 50000 دلار تبدیل کند.در این زمان جس تنها 24 سال داشت و راه پول درآوردن رو یاد گرفته بود.سیر صعودی او ادامه پیدا کرد.او هر روز روند سهام ها و کالاهای زیادی را بررسی میکرد و در پی شکار موقعیت های معاملاتی خارق العاده بود.



جس در سال 1906 هنگامی که در سان فرانسیسکو زمین لرزه شد و بیشتر شهر نابود شد، بیش از 250 هزار دلار از فروش یکی از سهام ها سود کسب کرد.در سال 1907 که بازار آمریکا فروریخت.جس بزرگترین فروشنده بازار بود و توانست بیش از 3 میلیون دلار سود کسب کند.در آن روز جی پی مورگان از او درخواست کرد که معاملات فروشش را متوقف کند.زیرا اگر همینطور ادامه پیدا کند وال استریت نابود میشود.در آن روز او 3 میلیون دلار سود کرد و از آن پس او را خرس وال استریت لقب دادند.



جس در مسیر زندگی خود بالا و پایین های زیادی را تجربه کرد. اما همواره ادامه میداد، او در سال 1929 با ریزش بازار سهام دوباره خود را به صدر ثروتمندترین مردان روزگار رساند و 100 میلیون دلار سود کرد.پسر روستایی ای که روزی از خانه فرار کرده بود و در نیویورک آواره بود، تبدیل شد به بزرگترین مرد وال استریت و ثروتمندترین مرد تمامی جهان شد.

او اسطوره معامله گری، موفقیت، مقاومت و مداومت هست.

37.jpg
 

وضعیت
این موضوع قفل شده است
بالا